• Lilla päronet

Lilla päronets viktdagbok!!!!

Hallå på er! Tänkte starta en liten viktdagbok. Jag ska skriva hur min resa mot viktnedgången går. Vill ner ca 13kg på 9 veckor. Men är nöjd i fall man skulle gå ned 10kg. Ska träna, gå på promenader. Och äta rätt. Startade i söndags med mitt nya liv. Vägde 70kg då jag startade!!! Och vill ner till 57-55kg.
    Ha det fint allihopa!

• Svar på tråden Lilla päronets viktdagbok!!!!
  • suslof

Lilla päronet -

Vad DUKTIG du är med träningen!! För min del är det bara hundpromenader för tillfället, men till veckan ska jag ev. dra igång med styrketräningen! :D

Vägde mig imorse fastän det inte är dags förrän på Fredag egentligen......... 59.9 kg!!!!!! JIPPIIIIIEEEE!!!!!

*KRAMAR*

• Fokus

Hej Lilla päronet! Kul att läsa din dagbok. Vad flitig du är med träningen!Jag har också en motionscykel, tränar på den ibland. Men hur länge tränar du för att bränna 2000 kcal? Jag måste cykla i 3 timmar för att bränna så mycket.

Iallafall, träna på men se till att inte bli övertränad :) Och lycka till med viktnedgången!

• HippieJo

Lilla Päronet:

Fy vad du inspirerar mig! Du borde ju verkligen rasa i vikt! Härligt att ha dig att läsa om när man undrar varför man håller på... Motivation!

Suslof:

SUPERGRATTIS!!! Så himla kul att du klarat det! Jag måste säga att jag är taggad till tusen att nå min idealvikt på 55 kg nu..

Vet ni? Imorse hade jag gått ner 1 kg på en dag! Fantastiskt vilken boost! Nu väger jag 58 kg så nu har jag inte heller långt kvar :).

Ha det bäst tjejer! Kramar!

• Lilla päronet

tohigh: ska du då börja med någon av dom metoderna då? Man kan ju alltid testa! Va är det för slags metod då??

Suslof: GRATTIS, roligt att du har gått ned:) Är du nöjd nu då?? =) Kram!!

Fokus: Det tar ca 2 tim och 40 min för mej att bränna 2000kcal, men jag brukar då cykla i 2 omgångar. Ibland kan det ta lite snabbare än så, men det beror mycket på hur pigg jag. Imorse brände jag 1000kcal på 80min, och igår på 70min. Det är såå olika. Jag brukar cykla snabbt då jag känner mej pigg och när jag är små trött brukar jag ta det saktare!!!! :)

HippieJo: GRATTIS till dej med. Härligt att du har gått ned till 58kg. Jag blir såå avis på dej. vill också väga så lite. hahah. Men jag kommer nog ner dit snart jag med. Längtar..Ska bli roligt att se hur mycket jag väger på måndag. Fick lust att väga mej imorse, men jag höll mej från vågen. ;) Kul att höra att jag inspirerar dig. Nu har du ju inte alls så lång bit kvar ner till 55kg. Hoppas att jag också är där snart. Men jag ska tålamod med det. Jag hinner nog inte ner 50sidan till resan, men jag ska forsätta när jag kommer hem. Kram på dej gumman!!

• Lilla päronet

Imorse va jag ganska trött när jag cyklade, men det gick undan :) jag ska ta en promenad senare. På kvällen ska kanske köra en gympa pass. Jag har en kassett hemma som är bra. Ska nog köra den gympa passet. Tränade förut till den, och då fick man världens träningvärk i flera dagar. hahahah!!!
    Kram en bra dag allihopa!!!

• tohigh

Lilla päronet
    Jag tänker prova soppan under 1 vecka

Ätit nutrilett 0,6 hg borta på 3 dar

• ia.

ah, jag är helt ny här å det var hur kul som helst att läsa din 'dagbok'..
    jag har ca 5-7 kilo jag vill få bort å jag börjar ordentligt imorgon.. önska mej lycka till, för här lär jag läsa ofta för att behålla min inpiration

• Lilla päronet

Tohigh: Roligt att höra att du har gått ned :) Hoppas att det forsätter lika bra.
    Lycka till med soppdieten.

ia: Lycka till!! Det kommer gå bra ska du se. Det gäller ju att komma igång. Och när man väl har gjort det så går det bra!
    Läs gärna hur det går för mej och rapportera hur det går för dej ;)

Ha en trevlig helg tjejer!!

• ia.

ah, jättekul:)

jag började idag, haha.. har ätit en soppa änsålänge..men jag har ju börjat nu iaf;)

jag har naturdiets vaniljshake som jag mixade med frysta jordgubbar och en dl mjölk istället för vatten! hur gott som helst, testa gärna å ha mycket jordgubbar så försvinner pulversmaken !

• ia.

Nu har jag läst ALLA nio sidorna för att veta vart ni började någonstans tjejer!
    Ni är ju hur duktiga som helst!

Det känns kul att jag har hamnat på den här sidan, på viktväktnarna å såna andra sidor är det folk med 30-50 kilo som dom vill få bort.. här är alla mellan 5-15 kilo å det är ju hur kul som helst!

tänkte passa på att skriva att jag inte bytte ut allt vatten mot mjölk utan hälften i min vanilj-jordgubbsdrink:) om det var någon som missförstod!

lycka till, nu blir det till att dricka massor med vatten:)

Svar på tråden Lilla päronets viktdagbok!!!!