• Lilla päronet

Lilla päronets viktdagbok!!!!

Hallå på er! Tänkte starta en liten viktdagbok. Jag ska skriva hur min resa mot viktnedgången går. Vill ner ca 13kg på 9 veckor. Men är nöjd i fall man skulle gå ned 10kg. Ska träna, gå på promenader. Och äta rätt. Startade i söndags med mitt nya liv. Vägde 70kg då jag startade!!! Och vill ner till 57-55kg.
    Ha det fint allihopa!

• Svar på tråden Lilla päronets viktdagbok!!!!
  • HippieJo

Hello, hello!

Vad kul att det kommit lite 'nya'! :)
    Jag vägde 57,5 imorse!! 1,5 kg på 5 dagar, I'm in heaven! Nu känns det äntligen som att jag har fått fart på nedgången. Jag hoppas att alla håller ut, det tog mig 2 veckor att riktigt komma igång. Trots att jag lade om hela mitt kostprogram och höll mitt kaloriintag väldigt lågt så tappade jag nästan ingenting i början. Men nu betalar det sig! Jag är så glaaad!!
    Lilla Päronet: Klart du snart oxå väger under 60, med den kaloriförbrukningen som du ligger inne med så lär det inte ta lång tid. Kramis på dig!!

Kram till alla er andra oxå!

• CurlyGirl

Har läst om era insatser och blivit inspirerad! Kämpar själv för att bli av med det där extra som satt sig runt mage och lår under samboskapet. Har gått ner från 65 till 62.4 och vill ner under 60, gärna 58. Trodde att jag gått från 63 till 60 men så köpte jag en ny våg och blev glatt (nää) överraskad. 29 kronors vågen från IKEA åkte i soptunnan med ens.
    Vill vara nere under 60 kg efter semestern. Vore kul att komma brun och fräsch till jobbet den 8/8, skulle nog sparra mig inför den långa hösten!
    Hoppas att det är OK att jag hoppar in i er tråd.
    Lilla päronet och ni andra, kämpa på!

• Mimmi27

Hej alla!
    Här verkar vara en aktiv tråd även under sommaren! Får man hänga på?
    Jag har gått ner ca 4 kg med South Beach, nu har jag kört Nutrilett några dagar, tror att jag har gått ner några hekto till. Mitt mål är att gå ner 10 kg, sedan får jag se om det känns okej att stanna där. Mitt kortsiktiga mål är att komma under 60 kg innan augusti, har ett par kg kvar.

• HippieJo

Hej Curlygirl och Mimmi27!

The more the merrier :).
    Jag måste hålla med om att man bli inspirerad här. Lilla Päronet har hjälpt till att hålla min motivation på topp. Kämpa på , det är inte jobbigare än man gör det.

KRAM!

• Lilla päronet

HippieJo: Åhh kul att du har gått ned ännu mera. :) Ett stort grattis till dej gumman!
    Jag väger mej på måndag igen så får man se hur vågen har rört sig. Håll tummarna för mej att det blir ett fint minus, hehe.
    *kramar till dej*

ia: Låter gott med jordgubbsdrinken :) Kanske man ska testa.

CurlyGirl: Håller med dej om att man vill komma brun och fräsch till jobbet efter semestern. Kämpa på så blir det fint resultat.

Mimmi27: Du får mer än gärna hänga på här!
    alltid kul med lite mera folk. Hr länge ska du äta nutrilett?? Går det bra??
    Jag fick en hel paket nutrilett liggande här hemma, men det har aldrig blivit av att man har börjat äta den. Men tycker du att det funkar bra lr??
    Forsätt att kämpa!

Ha det fint i helgen tjejer. KRAM!

• Lilla päronet

Jaha då var det dags för en yttligare träning. Tänkte hoppa på cykeln strax och cykla. Är JÄTTE trött idag. Men jag ska kämpa på och tänka på resultaten som kommer sen. ;) Igår va jag på en grillfest och jag va jätte duktig. Åt inte alls mycket. Och höll mej undan från chipsen och ostbågarna. Känner mej såå stolt. hahaha. Min favorit är ju ostbågar. och gissa vad man har saknat dom.
    Men men nu ska jag trampa vidare :)

Ha det fint och skriv mer än gärna!!

• ia.

Lilla Päronet:
    ååh, du är så duktig, en annan måste det ju vara nåt fel på!
    jag jobbar på restaruang lite extra ibland, å jobbade igår kväll.. tror du inte att man faller dit ändå?
    åt visserligen bara häften av vad jag brukar å med mycket sallad å senare tog jag två baguetteskivor med smör!
    jag blir så galen, jag var inte ens hungrig.. det är alltid såhär! nån som har nå tips på vad man ska tänka?

• Lilla päronet

ia:
    tackar tackar :)
    När jag blir sugen på att äta något fast jag inte är hungrig så brukar jag tänka på mitt mål, och hur mycket jag verkligen vill gå ned i vikt. Det brukar hjälpa mej.
    jag har blivit hård mot mej själv. Har slutat småäta som jag gjorde förr. Så fort jag va hungrig och maten inte va färdig så gick mani kylskåpen hela tiden. Och fast man har ätit mat så gick jag alltid och smååt. Men den biten har jag blivit duktig med. Det gäller ju att man sätta upp mål och verkligen hålla sig till det.
    Min vilja att gå ned i vikt är såå stark.
    Hoppas att det går bra för dej tjejen
    Kämpa på, vi klarar det. eller hur?? heheheh. :) Kram och ha det så bra!

• Lilla päronet

Kvällen är ung. Och jag har nyligen ätit middag. Måste erkänna att jag är lite sugen på godis. Men jag ska KLARA det. Jag behöver inte sånt, klara mej utan det, hahaha. Funderar på att gå ut på en promenad. Då kommer tankarna på något annat + att man får lite extra motion på köpet, :) Längtar tills min vägdag, hoppas att det har rört sig. hoppas på att man har gått ned 2kg. Men man får se framöver hur det har gått denna vecka.

• ia.

Lilla Päronet:

Jag har klarat mej fint idag frutom 3-4 mariekex som låg å skrek åt mej att dom ville bli uppätna!
    Annars har det gått fint idag!
    Ska jobba ikväll/natt med å hoppas på att jag kan tänka om när alla godsaker erbjuds!

Justja, jag var ju faktiskt tvungen att väga mej.. hehe, bara för att kolla läget:)
    58 igår å 56,6 idag!
    å andra sidan kan det skilja jättemycket för mej från en dag till en annan, men nu hoppas jag att jag inte behöver hamna på mer än 56.6 iaf:)

Kram å puss på alla, hoppas ni har en bra kväll!

Svar på tråden Lilla päronets viktdagbok!!!!