• HippieJo

Lilla päronets viktdagbok!!!!

Åååh! Lilla Päronet! Du lyckas alltid få mig på bättre humör :D, tack! Jag har gått ner 1 hg allt som allt denna vecka och det känns segt, håller ändå ett kaloriintag på 700-800 kcal / dag så jag tycker att mer borde hända. Så fort jag ser att jag börjar komma ner mot 55 kg så ska jag naturligtvis höja mitt intag.. Vissa har påpekat att jag äter för lite och därmed inte förbränner så mycket, men eftersom jag ju faktiskt lever och jobbar så måste väl energi förbrukas?! Borde jag höja lite tror ni? Känns trist... Min mage känns lite pluffsig oxå och det är inte mens eftersom den tar slut idag... Är lite irriterad på allt och alla idag, stackars mamma, tur att hon är så förstående ;). Är det nån som har nåt tips på eventuella fällor? Jag äter läkerol och dricker cola light, dessa kanske är fällor?

Kramis på er, ni betyder mycket :).

• HippieJo

Hanny:

Allt du skriver känner jag igen, och jag förstår och håller med. Det är bara så att jag har haft ca. 4 kg för mycket de senaste fyra åren och varje gång jaghar bestämt mig för att bli av med dem på det vis du förespråkar så händer inget, på månader! Till slut faller jag in i mina gamla hjulspår när motivationen tar slut. Antagligen tycker min kropp att jag ska var som jag är och att jag inte borde bli smalare... Jag kommer faktiskt inte att bli jättetunn aven om jag väger 55 kg, det kan tyckas konstigt för vissa, jag vet, men jag känner min kropp och vet hur den ser. Dessutom tycker de flesta i min omgivning att jag ser 'smal-normalbyggd' ut vid den vikten, inte tunn. Jag garanterar att detta smått besatta beteende är övergående, just nu fokuserar jag mycket på mat och sånt, och jag är lycklig och förväntansfull. När jag har nått mitt mål (inom ca 1,5 månader) så kommer jag att äta mer naturligtvis och ändra stil, bli sund helt enkelt. Jag måste bara få göra så här för annars klarar jag det inte och jag har verkligen försökt! Tilläggas bör att jag de senaste åren har levt på choklad och läsk i stort sett (ca 300 g choklad / dag) och ändå ALDRIG vägt mer än 60 kg. Kankse har det varit boven till att min kropp inte vill gå varken upp eller ner, kan min omsättning ha tagit skada? Nu äter jag dock mycket sunt, långsamma kolhydrater, ca 20% fett och mycket protein. Choklad högst 1 dag i veckan och då inte alls så mycket som förr. Nu blev detta ruskigt långt, jag ville bara lugna dig att jag vet att jag är lite besatt och galen nu och att det inte är helt hälsosamt, men det kan knappt vara mindre hhälsosamt än förr och nu vet jag att detta är övergående. När jag nått mitt mål ska jag äntligen leva normalt och sunt.

Tack ändå, sunda tankar behövs verkligen!
    Kram!

• HippieJo

Hanny:
    Vill förtydliga: Jag är verkligen tacksam för dina inlägg, för min del så känns det bra att få lite påminnelser från riktiga världen då och då. För min del så får du gärna informera hur mycket som helst. Jag vet mina mål och tänker nå dem och tjejerna här är underbara stöd, du kan bli vår sunda fe som varnar när vi går för mycket överstyr...

Ia:
    Läste i en annan tråd att du varit anorektiker? Har du kommit över det? Gör man det nånsin egentligen? Vill inte pusha någon som haft såna problem i fel riktning... Hoppas att du tar det rätt. För min del får du mer än gärna vara kvar och jag får mycket stöd från dig så jag är mycket tacksam att du finns här. Tycker verkligen om dig gumman, jag vill bara inte skada nån. Är allt lugnt nu? Har du kontroll? Vill bara väl...

Kramisar till er alla!

• HippieJo

Ia:
    Jag menar förstås att jag inte vill pusha nån som HAR det i fel riktning. Så länge du garanterar att läget är stabilt så kör vi på.

Puss och kram gumman!

• HippieJo

Ia:
    Ok, bulimi, ursäkta :/... Låter bra att det går bra för dig gumman, känns skönt att höra. Ja, jag har oxå tänkt på det där med att man är anonym, det är ganska skönt, man kan vara brutalärlig :)... Du verkar vara stark och jag tror på dig. Allt komer att gå galant!

Ha en mysig natt nu!
    Kramis!

• HippieJo

Hanny:
    Nice :).
    Jag har en mysdag iveckan då jag får äta vad jag vill så igår krängde jag en massa nougat, mums! Njöt dock inte på samma sätt som förr, kanske sockerbehovet har minskat? Skönt isf :).
    Tack för din omtanke!

KRAM

• HippieJo

Lilla Päronet:
    Grattis gumman, så kuuul! Jag tycker att du är sååå duktig ska du veta, önskar att jag var starkare på motionsdelen men jag kan änsålänge bara klara av att vara duktig på ett plan - maten :(...

Ia:
    Klart jag känner samma! Ni är den drivande kraften för mig!

Idag har jag haft en motivationssvacka, den första riktiga sen jag började med hela detta... Jag har stått still i stort sett hela veckan och undrar om jag gör nåt brutalfel...? Fick extremt sötsug och klämde i mig lite godis och choklad trots att jag hade min gottedag igår :(. Ska inte alls gräva ner mig i det, jag fortsätter med nyttigheterna imorgon men allt känns verkligen trist. Att lägga om vanor så mycket som jag har gjort och sen helt stanna upp i viktminskningen... INTE KUL! En kille jag känner sa att det brukar kunna vara så för tjejer och att de sen plötsligt bara tappar massor, känner ni igen det? Hade varit skönt att veta att det åtminstone kommer hända nåt snart...

Jaja, hoppas att ni har det bra, det går ju sååå bra för er!

KRAMISAR!

• HippieJo

Alexi:
    Klart att du klarar det tjejen! Tänk positivt, på alla härliga nyttiga rätter du kan äta och på vilken ändrad livsstil du kan skapa. Jag tycker att det är så kul att ändra livsstil som att få skaapa sig en ny identitet, som man trivs bättre med :D.

Hanny:
    Du är för härlig tjejen! Jag är så glad att du finns här. Idag är jag tillbaka på rätt spår igen, full av ny energi och ny motivation, precis som du skrev. Jag ska fortsätta kämpa, och hoppas på att det snart lossnar lite :).

KRAMISAR till er allihopa!

• HippieJo

Ia:
    Gumman, jag tycker inte att du ska skippa lördagsgodiset, du sa själv att du var tvungen att försöka släppa all sån ångest. Se på mig jag har stått still en hel vecka men kämpar ändå vidare. Som tjej går man upp och ner hela tiden, försök att tänka positivt och var inte arg på dig själv. Lite lördagsgodis ökar ju förbränningen i längden. Besluta istället för att väga dig en gång i veckan om du är så känslig...

Lilla Päronet:
    Starkt jobbat! Du kommer att få en kille body!

Hur ser ni ut i övrigt förresten? Man har ju bilder som sagt. Jag ser framför mig att Lilla Päronet är mörkblond med typ blå ögon och att Ia är mörkhårig med blå eller gröna ögon, hihi.. Antagligen heeelt fel! ;)

KRAAAM!

• HippieJo

Ia:
    Haha, blond? Jaha, där ser man... Kul :).

Lilla Päronet:
    Brunett med blå ögon, jo, det kan väl stämma något sånär.. :) Själv är jag honungsblond (guldblond med kopparinslag) och har ljusgröna ögon. Så där var du ganska rätt på det :).

Idag vägde jag 56,8 och jag var såå glad att vågen stod på något nytt, äntligen...! Även om det bara handlar om 2 hg. Kanske lossnar det nu!! :D Kom i mina finaste trosor utan att kanten skar in, vilken lycka!!

Puss på er!

Svar på tråden Lilla päronets viktdagbok!!!!