Inlägg från: Lilla päronet |Visa alla inlägg
  • Lilla päronet

Lilla päronets viktdagbok!!!!

HippieJo:
    Jag har hört att cola light kan stoppa viktnedgången och förra veckan drack jag mera cola light än vanligt och då stod ju jag still på samma vikt. Så jag har börjat undra i fall det kanske är cola lighten som va felet?! Men men nu ska jag försöka börja dricka mera vatten. ;)
    Når det gäller kcal intaget för dej så tror jag det är helt ok. Jag däremot äter oftast runt 1000kcal varje dag, men ibland det ju hända att man äter mera än det. Men ibland kan det till och med hända att jag äter mindre än 1000kcal, men jag försöker att hålla mej vid 1000kcal gränsen eftersom jag tränar mycket. Men 1000kcal är mitt mål. men tror du att det är föör lite?? Men jag mår ju ialla fall bra!!
    Bra att jag får det på bättre humör för det får ni mej alltid på ;) skulle inte klara mej utan er :D i alla fall inte lika bra.
    Och försök att tänka på något annat nu än vikten idag, det ska jag i alla fall försöka. Känner mej som besatt av vikten av vågen, men vi måste också komma ihåg att slappna av från dessa tankar, hahha. Kramis på dej!!!

• Lilla päronet

fjortonårsenare:
    tackar tackar, kul att höra ;)

• Lilla päronet

Hej tjejer!!
    Jag kommer med glada nyheter :) Jag har gått ned yttligare ett halvt kilo. wohooo.
    Väger nu 66.5kg. Jag kunde inte hålla mej ifrån vågen imorse. :D Va så nyfiken.
    Jag har precis tränat och är nöjd med träning för idag, ska bara ta en promenad senare ikväll. ;)
    Hoppas att ni tjejer mår bra och att ni får en riktigt trevlig kväll.
    KRAM PÅ ER!!! vi hörs senare!!

• Lilla päronet

HippieJo:
    Igår så åt jag godis, fast inte så mycket. Men endå så ångrar jag det. Men men jag kör på vidare och forsätter kämpa vidare.
    Jag ska strax träna. Blir piggare av att motionera. Tycker att jag har fått sån energi sen jag började träna. :) Så jag kan rekomendera att träna. ;) Men så länge du äter nyttigt och bra så behöver du inte motionera. Tycker du är jätte duktig fast du inte tränar. Som jag tränar mycket pga att jag ska utomlands om 2 veckor, och vill ned så mycket som möjligt tills dess. hahaha :D

ia: Hoppas att det går fint för dej!!
    Har du gått ned något mera sen sist?

Tycker att NI är sååå duktiga och kör vidare så ska ni se att resultaten kommer.
    Kanske sakta men säkert ;) KRAM och lycka till!!!!

Hanny: Oroa dej inte. Jag tränar när jag känner för det och jag förstår att man måste ha nån vilodag, men jag har verkligen inte tid för att vila. Men jag kan lova att jag vilar någon dag framöver.
    tack för att du bryr dej ;) ha det fint!!

H3l3na: alltid roligt med flera. Häng gärna på här. Jag tycker att du ha klarat dej fint själv än så länge. Forsätt kämpa så ska du se att det går, bara man har viljan. Och viljan är verkligen viktig.
    Lycka till, och meddela gärna hur det går!!

• Lilla päronet

ia:
    jag tycker det är bra att du belönar dej nån dag med något söt. Jag åt också lite godis igår. Men det känner jag att jag var värd. :D Jag har ju varit duktig med att hålla med ifrån godiset ;)
    3kg på 10 dagar är ju jätte fint resultat gumman. Kram!

• Lilla päronet

H3l3na:
    Jag tycker det känns lättare att dela upp träningen. Igår tränade jag 2 gånger, och så gick jag på promenad. ;) Kände mej nöjd på kvällen. :D Imorse så tränade jag som vanligt. Och snart ska på en promenad, jag har fixat en stegräknare så jag tänkte använda den. Så får man se hur mycket kalorier man bränner. Man kan ställa in sin vikt på den, så då blir det förlitlig beräkning på kalorierna.
    Hmm när det gäller att frossa så har jag inte gjort det sedan jag började träna hårt, utan jag smakade på lite godis i helgen, men det va inte alls mycket.
    Du då?? Brukar du frossa?
    Är det inte nästa vecka du åker utomlands??
    Hoppas att du hinner med ditt mål. Håller tummarna hårt för oss ;) Ha det fint så hörs vi!! Kramis!

• Lilla päronet

HippieJo och ia:

Hur är det med er tjejer?? Hoppas att ni har haft en bra helg ;) Själv hade man det rätt så bra. Kan meddela er att min veckovägning blev: -1.5kg. Jag är nöjd med det resultatet. Så länge det rör sig neråt så är jag nöjd :D
    Kram på er!!! Och sköt om er! KRAM!!

• Lilla päronet

ia:
    Det är bara att ta nya tag gumman. Det här klarar du. Vågen kommer att röra sig neråt ska du se. Ha tålamod. ;)
    Vart ska killen åka iväg då?? Ursäkta om jag är såå nyfiken, :D
    Idag brände jag 2550kcal, snacka om att jag är nöjd med det, hahah :D
    Men man ska nog ta det lungt imorrn då.
    Hoppas att du mår fint tjejen. ha det bra så hörs vi säkert snart. KRAM på dej!

• Lilla päronet

Hippie:
    hehe jag är faktiskt brunett med bruna ögon ;) Men bra gissat :D Hmm jag har föreställt mej att du är blond med fina blåa ögon! Jag har säkert helt fel, haha.
    Imorse när jag vägde mej så vägde jag 66kg. Så ½ kilo har jag gått ned. Tycker det är konstigt för att jag brukar nämligen gå upp i vikt då jag har mens, vilket jag fick idag. Hmm men jag tackar och tar emot detta halvt kilo :D Så nu har gått ned sammanlagt 7kilo. Faan va bra.

ia: haha. När jag har gått ned i vikt färdigt, ska jag börja träna upp kroppen så jag får en fin vältränad kropp. Ska i alla fall försöka :D Ska nog börja styrketräna i höst. Imorse joggade jag 7km och det va helt ok. Trodde det skulle va jobbigt men det var det inte. har väl fått bra kondition genom motionscykeln. ;)

KRAMIS på er tjejer.

• Lilla päronet

SB_Helena: Ok, haha. Då förstår jag! ;) Forsätt kämpa, tycker du är jätte duktig.

Tvillingsjäl: tack för tipsen ;) Jag har tänkt på det fler gånger.

Svar på tråden Lilla päronets viktdagbok!!!!