• bellas

Att bryta med ett syskon

Jag har också nyligen brutit med min syster och jag känner igen oron och ångesten du har inför familjeträffar och allmänt. Min mamma har varit helt suverän då hon vägrar att välja sida då syrran hela tiden försöker få henne att välja bort mig. Vi har policyn hemma numera att alla är välkomna och är det någon som känner att de inte kan vara trevliga så får de stanna hemma.

Dessa regler kom till då min syster försökte boka in julafton hos mor och far - i slutet av mars... Mamma sa då att hon var välkommen men det var vi med...

Jag mår bra idag - jag kan inte fatta att det tagit så mycket kraft som jag nu har att lägga på annat. Jag kan ge dig tipset att gå och prata med en psykolog, det gjorde jag när allt var så tungt att jag inte visste varken ut eller in och det hjälpte mig jättemycket!

Lycka till!

Kram Bella

• bellas

Feb -05,

Jag har inga andra syskon så jag har bara att välja på att bjuda syster eller inte. Vi ska gifta oss nästa sommar och då kommer hon inte att få en inbjudan. Det är så mycket som hänt som jag inte vill ha närvarande på min bröllopsdag.

Jag vill absolut inte ta risken att få något patetiskt tal hållt på middagen eller att hon sitter och snackar skit om mig med bordskavaljeren...

Det är ett supersvårt val - jag mådde skit i flera år men, för mig är inte blodsband något som automatiskt innebär att du måste stå ut med vad som helst.. Jag har försökt nå fram - vet inte hur många gånger jag talat om att om vår relation inte fungerar är det vi som måste ändra på oss, det är inte en (läs mitt) fel. Men, det går inte fram och då får det vara...

Mitt råd: lyssna på hjärtat och magen, du ska inte umgås med en person som inte får dig att må bra - syskon eller inte - livet är för kort för att gå runt och må dåligt...

Jag känner med dig och vet vad du går igenom och det är inte kul, men det blir bättre om du har bestämt dig och om du tar hand om dig själv under tiden!

Kram Bella

• bellas

PS! En sak till - jag tackar verkligen någon högre makt för att jag har världens bästa mamma... det känns fantastiskt att hon trots ivriga försök till påverkan, vägrar att blanda sig i - jag hoppas verkligen att dina syskon och föräldrar har samma styrka som hon!

Kram B

Svar på tråden Att bryta med ett syskon