Hoppas någon orkar fortsätta på den här tråden, även om grundfrågeställningen inte känns så aktuell längre...
Vi hade en bra midsommarafton ihop och han hängde med och vi gick över och träffade mina kompisar ett tag. Sen åt vi två på restaurant och han höll mina händer nästan hela tiden och sa att jag verkligen var precis hans typ osv. Senare på kvällen när vi gått och lagt oss frågade jag om det var så att vi höll på att bli ihop. Med tanke på hur översvallande han varit i 1½ månads tid så trodde jag inte att det skulle vara några tveksamheter, men jodå... då börjar svamlet: "Vi är väl ihop men jag vill ta det lugnt", "Jag är så rädd för att såra någon igen", "Jag behöver tid", "När jag får krav på att känna något så brukar det låsa sig" osv. Jag kände redan då att, det här låter ju inte särskilt lovande. Sov inte så bra den natten. Sen sågs vi i söndags (mitt intiativ) och efter det har han varit mkt dålig på att höra av sig (att jämföra med att vi hördes varje dag förut och han skickade typ 5 kärleks-sms varje dag). Jag ringde honom i går kväll och vi pratade lite om allt möjligt sen sa jag att "ja, du får väl höra av dig om du vill ses". Han sa att "det är klart". Sen när jag pressade honom lite så sa han ungefär samma saker som när jag frågade om vi var ihop. Han behöver tid. Visst, jag behöver också tid och att vi ses lite mindre intensivt ett tag, men han verkar mena att han vill ta en paus och det känns väldigt konstigt att göra det i det här stadiet. Vi har inte bestämt att ses i veckan. Jag vet inte vad jag ska göra. På sätt och vis vill jag ringa och säga att det nog inte är ngn mening och att det blivit väldigt "laddat" och konsigt. För hur bra kan det blir om han kommer tillbaks efter två veckor kanske och säger "jo, jag vill nog ha dig i alla fall"? Någon som varit med om något liknande? Jag sa förresten till honom att "om det är så att du egentligen redan bestämt dig så kan du lika gärna säga det nu direkt". Men, nej, han behövde tid...