• LisaML

Körkortstråd!

Vilken kul id+e till tård. Jag har redan körkort men eftersom jag tog det sex år senare än "alla" andra känner jag att jag hör ihop med er! Själv tog jag körkort 24 år gammal, enligt många alldeles för sent, men själv tyckte jag att det vara alldeles lagom. Allt gick hur bra som helst, fast trots att jag inte behövde ta särkilt många lektioner blev totalkostnaden hög. Huvudsakligen beroende på att jag vid ett tillfälle körde in i en parkerad bil, både vår bil och den andra behövde lagas ganska mycket, självrisken var 3000 kr. Ett par veckor senare körde jag in i en liten, men hård, stubbe så att vår fina, låga bil blev trasig igen. Typiskt! Annars gick allt som smort, uppkörningen var riktigt skoj faktsiakt, killen som skulle bedöma mig var trevlig och sen hade vägverket någon slags utvärderare med i bilen, han var med kul. Jag kan rekommendera att köpa något slags paket "road quiz" tror jag det heter, men får en massa koder så att man kan sitta hemma och plugga teori via nätet istället för att hänga på bilskolan med alla tonåringar! (Inget ont om tonåringar!)

Lycka till! Jag håller tummar och tår och allt jag kan för att det ska gå bra för er!

Svar på tråden Körkortstråd!