• Julibrud 40+

Körkortstråd!

Här är en "grand-old-lady" som går i körskola, jag är 44 - urgammal enligt vissa då som verkar sätta gräns för "gammal" vid 30...
    K.C - jag övningskör i Sthlm, det är ju där jag kommer att köra när jag får lappen - kände att det är bäst att öva i verkligheten. Det är inte så farligt hemskt
    Körskolor som luras; de ska kunna visa dig en utbildningsplan och hålla sig till den, oseriöst annars - tänk på att det är du som är kund. Vi ses därute!

• Julibrud 40+

Ellte, jag var precis som du - jag bor (bodde tidigare i Gbg) i Sthlm och klarade mig alldeles utmärkt med kollektivtrafiken och min älskade cykel. Men förra året köpte vi sommarstugan och det ena gav det andra..stå på dig, du hinner
    Jag övningskör även privat, övar extra på det som jag lärde mig i körskolans lektioner - ett bra sätt att pröva förhållandet på!

• Julibrud 40+

Bobou! "skrattar så tårarna trillar" Förlåt Bobou - men jag såg allting framför mig! Men kämpa på - kanske inte med kära mamsen? Jag och mannen var ute en sväng och ska köra ut från stora parkerningen. Du kan ta höger här sedan säger han och kikar åt vänster - naturligtvis kör jag åt vänster! Men jag SA ju HÖGER säger han då. Jovisst, men du TITTADE år vänster - och då TRODDE jag du menade ditåt. SUCK* fler än jag som har svårt med detta? Tummen sitter till vänster på höger hand och tvärtom, eller hur var det nu igen...

• Julibrud 40+

IIj hjälp - fler sådana skräckhistorier och jag kommer dö av nervositet när jag ska köra upp!
    Hjartat: du kommer att bli lugnare när det väl gäller - du ska se att det ordnar sig.
    Undrars varför så många av oss har så dåligt självförtroende när det gäller bilkörning egentligen...har hört fler tjejer säga samma sak.

• Julibrud 40+

Babo, vilken körskola går du i? Jag kör hos Liljeholmens.

• Julibrud 40+

Slår vad om att om bilen uppfanns idag skulle den bli förbjuden
    IlJ har du provat skor med lite tunnare sula - då känner man pedalerna bättre och kanske kan anpassa vinkeln?

• Julibrud 40+

Å jag skriver teori den 25/7
    halkkörning den 28/9
    Håll tummarna för mig!

• Julibrud 40+

Smultronbubbla: Tack

Svar på tråden Körkortstråd!