• Ellte

Körkortstråd!

Jag fyller 29 om tre veckor och har inget körkort... Det känns som en sån "AA-bekännelse" *fniss*

Det värsta är att jag VILL inte ha nåt kort..jag klarar mig tokbra med kollektivtrafiken...men samhället förutsätter att ALLA är gjorda för att köra bil... Fattar inte hur det kan vara så. För allt annat "farligt" krävs en massa lämplighetstester...för att få framföra ett fordon som dödar på en bråkdels sekund krävs att man gör ett syntest och lär sig en massa frågor utantill :? Helt sjukt!

Jag tycker det körs för mycket bil, kolla bara i Göteborg där jag bor...köerna varje morgon och eftermiddag är helt vansinniga. Svenskar blir bara mer och mer överviktiga... konstigt när man "ska" sitta på sitt kontor hela dagarna och ta sig dit och tillbaka och till affären och hem...fortfarande sittande.

Personligen är jag LIVrädd för att om jag tar körkort kommer jag bli lat(are). Jag HAR ju tendenserna redan, har bara inte möjligheten... Nu går jag till jobbet, det tar 20 minuter... Tar jag bilen tar det fyra minuter = jag kan sova en kvart extra på morgonen... Strålande :?

Dessutom är jag alldeles för okoncentrerad och ointresserad för att kunna bli en bra bilförare. Kan inte göra en sak i taget, kan inte GÅ utan att lyssna på en bok eller prata i telefon samtidigt, är helt ouppmärksam på saker runtomkring mig... Kanon när man sitter i en livsfarlig låda i dödsföraktande hastighet, inte sant? ;)

Ändå måste jag... Maken tjatar, föräldrarna tjatar, brorsan tjatar, kompisar "tycker nog att det är dags" och i alla jobbannonser krävs B-körkort... Så det är väl bara att bita ihop...och bli ännu en av alla lata, feta, dåliga bilförare som sitter i kö i Göteborg på morgonen...

Ja jag är något raljerande men det mesta är helt allvarligt menat...

• Ellte

Julibrud: haha..aldrig i mitt liv att jag skulle övningsköra med min man :D Det skulle sluta i skilsmässa innan du hinner säga väjningsplikt ;) Ska fråga brorsan om han har tid och lust... (LILLEbrorsan *fniss*)

• Ellte

lij; Jag har både gått teorikurs och tagit ett gäng körlektioner samt kört privat... Självklart är mitt resonemang inte utan grund... :?

• Ellte

guppien: MÅSTE du verkligen? Eller är det bara bekvämare? ;)

• Ellte

guppien: ohhhh...japp du måste :D

Svar på tråden Körkortstråd!