• emmael

Körkortstråd!

Hej tjejer!
    Jag är 28 år och håller på som bäst just nu. Tog teorin i mars, och det gick som smort. Körningen går ganska bra den också. Nu har jag inte kört så mycket på ett par veckor, så jag måste lägga på ett kol för att hinna. Jag har halkan om två veckor, och sedan ska jag åka hem till mamma och pappa två veckor i juli och köra intensivt med dem. Det är nämligen mycket lättare att köra upp i min gamla hemkommun än här, med alla enkelriktade gator och galna cyklister... ;)
    Jag har tagit tre lektioner och kommer kanske ta någon till, och om jag inte klarar uppkörningen får jag väl gå tillbaka och skämmas... men jag lägger stort hopp vid min mamma och veckorna hemma, hon är en hejare till handledare efter att ha sett till att mina tre yngre systrar fick sina kort!

• emmael

Ja, förresten. Jag tror också att trafikvettet har mognat mer när man är äldre, även om man inte har kört. Och fördelen med att vänta mer än 5 år är ju att man kan övningsköra med sina jämnåriga kompisar, som kanske har det färskare i huvudet än föräldrarna. :) Så det finns fördelar med att ha väntat, helt klart!

• emmael

StinaJ: Nej, Lund :D
    Nu är tack och lov de galna cyklisterna försvunna ett par månader, så jag kan öva i lugn och ro...

• emmael

Idag har jag kört motorväg :D med jättmånga svåra rondeller. Min handledare var så stolt för jag var så lugn sa hon - hon skulle bara veta! I nästa vecka har jag halkan. Det börjar kännas som om jag kan köra rätt ok nu, det gäller bara att få in rutinen lite mer innan uppkörningen.
    TJoho, vad glad man blir när det går bra!

Svar på tråden Körkortstråd!