• Gumsigos

Körkortstråd!

Tack snälla Julibrud 40+, ja har känt mig så lastgammal som inte tagit mitt än. Jag e själv 28.

Nu hoppas jag ha jobb snart så ja kan bli färdig någon gång.

Anledningen är väl att ja först studerat, sen fått barn och sen jobbat en massa o inte haft tid. Sen blev ja arbetslös igen och inte råd igen...

Har egentligen bara teorin o halkan kvar, men de e ju hur dyrt som tycker ja med halka....sen ska man ju börja läsa me....

• Gumsigos

Ibland känns de som om man inte vågar nämna att man inte har körkort. :(

Känns nästan pinsamt, men just nu ska ja på intervju i Malmö o då hade det ju varit skönt att ha ett! Det e ju ändå 10 mil mellan Kristianstad o Malmö, o bor man dessutom lite utanför så blir det bara krångligt...håll tummarna att ja får jobbet o kan ta det förb***de kortet nångång!:D:D

• Gumsigos

Stå på er tjejer! Vi kommer nog o fixa det eller hur! :D

• Gumsigos

Åh nu blir ja riktigt sugen på att börja igen!! :) Dumma jobb!

Måste hitta nåt nu så ja kan bli färdig nån gång...har ju bara halkan och teorin kvar....:?

• Gumsigos

Nu har ja äntligen tagit mig i kragen o fixat nytt lämp, det gamla hade nyss gått ut. Typiskt! ;) Ska göra ny synundersökning i morron!

Lite glad faktiskt att ja fått loss tummarna äntligen. Ska se om ja inte kan övningsköra med gubben, o ta bara några på skolan, sen måste ja rota fram böckerna o råplugga!!

Har ja tur så kanske ja kan ta det snart... hoppas hoppas! :)

• Gumsigos

Tack så mycket! Ibland behöver man en spark i rumpan så man får tummarna loss! :D

Man får lite inspiration när man läser era inlägg, o lite go'

• Gumsigos

Vad synd Karin78, men har du ingen du kan övningsköra med privat så länge? Jag har kört mycket privat och hunnit lära mig grunderna innan jag började på skolan.

Det har jag sparat en hel del lektioner på, tror ja.

• Gumsigos

Jag har fått förnya mitt lämp, o det har inte kommit än :( hoppas det kommer innan hans semester e slut så ja hinner öva innan jag tar slutspurten på körskolan! :)

• Gumsigos

Han jag har haft har varit superbra. E så himla gla för honom. Även om han e traggig och gnatig i bland, e det ju bara för att jag ska göra rätt när jag kör upp.

Nu drar jag mig dock för att gå dit igen eftersom det är två år sen säkert sen jag var där sist.... De tror väl ja e knäpp!! som inte tagit kortet än. Men vad gör man när man inte har varken tid eller pengar??

• Gumsigos

E det nån som vet nåt om de där körkortfrågorna som Bonniers eller nån har?? E de bra, lär man sig nåt på dem??

Tänkte jag skulle prova, kanske har lättare att lära sig teorin på det sättet. Jag är inget läshuvud precis...

• Gumsigos

Jag har fått mitt nya Lämp!

Här ska köras!!:D

Romjo va vill du ha?

• Gumsigos

Nu har jag börjat övningsköra igen. Gu va skoj! Längtar så! Gubben säger att jag kör bra, så det ska väl inte ta så lång tid...bara jag kan få tummana loss o läsa teorin....

• Gumsigos

Puffar upp lite, jag vill också veta någon bra körskola i Malmö. Har ju fått jobb där nere nu så ja får ta det där istället för hemma i Kristianstad.

Hur går det för er andra? Själv har jag börjat övningsköra igen. Kul o märka att man inte glömt sig helt.:)

Svar på tråden Körkortstråd!