Inlägg från: Trollvinter |Visa alla inlägg
  • Trollvinter

Göteborg (med omnejd) 2006

HALLÅ!!
    Nu är jag tillbaks igen - och har hittat er!! Efter tre veckors pyssel och fixande så känner vi oss nu riktigt hemmastadda i Älvängen. Dessutom har vi äntligen fått bredband!!!!

Har inte hunnit läsa igenom så många inlägg ännu, men jag är nog snart ikapp (fast det tar nog längre tid än jag tror - särskilt om vädret fortsätter att vara så fantastiskt!!!!).... Nu när husflytten är avklarad så är det bröllopsplanering som gäller för allt vi har. Det är ju bara ett halvår kvar nu

Hur går det för er alla och har ni semester allihop nu när jag snart ska börja jobba igen...? Jag har en vecka kvar nu och sedan är det dags att sätta sig på kontoret igen - men det blir nog lite mjukstart med nån ledig fredag och så beroende på vädret.

Fika följer jag gärna med på om jag kan och är i närheten. När och var?

Ha det gott alla!!!

• Trollvinter

Hej igen!
    Nu har jag läst igenom denna tråden i alla fall! GRATTIS till jobbet Ninni!! Hur togs det emot på Liseberg? Och grattis till klänningen - den måste vi få se bild på!

Jag vill också komma igång lite mer, det verkar som om det har varit full fart på er de senaste veckorna!! Men, jag är nog snart ikapp.

Lindha - hade du ett telefonnummer till en Säckpipeblåsare? Tänkte att vi skulle försöka boka det vi också.

Vi har förresten bestämt bröllopsresan nu! Det blir till Spanien ( i närheten av Marbella) där Viktors familj har hus. Tänkte att vi skulle bo i det. Vi har ju försökt hitta ett billigt alternativ till resa och så kom vi på att det faktiskt var en möjlighet. Det är ju visserligen vinter när vi åker, men det brukar vara typ svensk försommar där i januari... Helt ok. Huvudsaken är ju att vi får vara tillsammans. Dessutom finns en uppvärmd pool! Känns skönt att ha en punkt avklarad på listan (jag tycker att den blir längre ju närmare man kommer och ju mer man gör... )

KRAM

• Trollvinter

Åhh, jag vill också ut och rida!! Men, som de andra har jag heller inte suttit på en hästrygg på väldigt länge. Har heller inge grejer kvar... Hoppas däremot att kunna hyra ut stallplatser i vårt stall, så det i alla fall finns hästar omkring mig! (Har inte ritkigt tid att ta hand om någon egen...). Men, jag vill hemskt gärna följa med om det dras ut på islandshästtur!!

Annars är allt lugnt här. Tänker njuta av sista dagen innan semestern är slut och hade inte tänkt göra något alls på hela dagen, men nu ringde mamma och pappa och de ska komma hit och hjälpta till att såga bort stubbar i trädgården! Så var det med den lediga dan...

Vi ska sätta oss i kväll förmodligen och pyssla lite med våran hemsida också. Hoppas att kunna visa upp den för er snart!

KRAM!

• Trollvinter

Välkommen hit Jensp!

Vi har också siktat in oss på en Örgryte-kyrka och känner igen den nervösa väntan! Men, vi ska gifta oss i Januari, så det är inte så många månaders marginal direkt ... Jag tycker att de i alla fall borde dela in i halvår och ha två bokningstillfällen!! Jag hade velat boka mycket tidigare... Ja, ja, det är bara att hålla tummarna

Tänkte föreslå en fika snart! Eller kanske en lite längre fika hemma hos mig?

• Trollvinter

Jensp:
    Vi har varit inne i båda! Örgryte nya tillåter inga vigslar, så den är nog kört (om man inte känner nån skulle jag tro) - fast den är väldigt fin. Tar nog närmare 400 personer så den är STOR - men har två fantastiska orglar om man vill ha pampig musik...

Den gamla är mycket mindre och jättesöt! Den kanske tar 150 personer, tror jag att vi räknade fram till. Den har sidskepp och läktare som nog tar lite folk, men där kanske man inte ser så bra (fast jag tror att vi räknade med det i ovanstående siffra - det var ett tag sedan så jag vet inte helt säkert). Jag undrar bara hur man gör utanför, för det är inte så mycket plats att komma ut ur kyrkan på - om alla ska stå utanför och vänta menar jag...?

Jag sitter första dagen på jobbet idag efter semestern och har lite svårt att koncentrera mig... det tar ett tag innan man kommer igång ordentligt! Har så mycket annat att tänka på! Tänkte jag skulle ner på stan efter jobbet och prova underkläder till den stora dagen. Ska nämligen prova det första på klänningen på torsdag !!!!

• Trollvinter

Åhh, Ninni, jag är också nyfiken!!

• Trollvinter

Halloj!
    Vad sägs om en fika hemma hos mig nästa helg?! En förmiddag eller eftermiddag? Annars kan vi ta det en dag efter jobbet inne i Göteborg (men det kanske bara är jag som jobbar vanliga kontorstider, nu i typsika semestertider...?)

• Trollvinter

Ninni: tack för mailet! Jättegulligt hus! Ditt förslag om att grilla tycker jag verkar mysigt!

• Trollvinter

Javisst går det att ta buss ut till mig! Jag tror att den heter 600 (har inte åkt den själv ännu) och den går från NE-terminalen till "Grönnäs" som hållplatsen heter.

Det har visat sig att jag inte kan under veckan nästa vecka. Vi ska planera bröllopet med toastmastrar och värdar och vet inte ritkigt vilka dagar det blir och så har jag lovat att vara hemma för att pyssla lite några kvällar... Men, helgen funkar utmärkt om ni vill! Vad sägs om lördagen?! Vi kan ju ta en fika till om ett par veckor inne i stan när fler är tillbaka efter semesterturerna...

Bebisverkstad verkar lockande... Vi har pratat om det och kommer nog att starta lite smått kanske redan innan. Det skulle kännas helt rätt med en liten ganska snart, men man vet ju inte riktigt hur kroppen fungerar. Men, försöka kan man ju!

• Trollvinter

Och med lördagen, så menar jag lördagen nästa vecka - dvs den 30:e....

Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006