Inlägg från: Trollvinter |Visa alla inlägg
  • Trollvinter

Göteborg (med omnejd) 2006

Hmm, det är det där med illamående och andra grav.symptom som jag är orolig för... Men, jag vågar nog ändå försöka innan - tror jag Det vore jätteroligt att dra omkring på barnvagnar ihop!!

Botaniska har minst ett café i alla fall, så det vore jättemysigt! Låter som en bra idé för nästa Göteborgsfika!

• Trollvinter

Halloj!

Synd på grill/fika hos mig, men det blir fler tillfällen!! Fika på botaniska låter bra istället! Men, tyvärr kan jag inte i denna veckan... Förutom idag - nån som är med på fika med kort varsel....?!

Ninni: lokalen La Cuvee finns på www.lacuvee.se Jag tror att vi betalar 3000:- plus moms. Jättefin lokal inuti och dessutom bra för den har riktigt kök och bra porslin, bestick och glas för 120 personer... Men, vi kanske är inne på att byta igen... Får se hur det går med den saken. Det är min pappa som har kommit med lite andra förslag!

Princess: vad roligt att du har hittat fina klänningar på ebay!! Det verkar ju inte dyrt för tre stycken!! Är en utav de riktigt bra, så är det ju ändå bra mycket billigare än en i en butik här hemma! Har du några bilder så att man får se *nyfiken i en strut* Inbjudningarna var förresten jättefina!

Lindha: Jag vill gärna följa med och rida! Jag kan både den 13:e och den 14:e! Har ridit lite förr, men en lektion är nog bra för att friska upp minnet lite...

• Trollvinter

Javisst kan det bli fika hos mig på lördag i alla fall. Vilka kan?! Annars kanske du har lust att ta en runda i ÄLvängen centrum med mig, Lindha?! Tänkte gå till "Huvudsaken" och se om de skulle kunna sätta upp mitt hår till bröllopet och kanske titta in på Älvfoto också... och sedan en fika?!

• Trollvinter

Fika vecka 32 låter toppen! Jag kan (vad jag vet just nu i alla fall)

Vad roligt att du vill följa med på lördag Lindha. Då kan jag ju få en guidad tur i samhället... Någon gång på förmiddagen? Vi kan ju höras på mail.

• Trollvinter

Oj vad fin!! Snygga "ärmar"! Jag tror att den skulle bli jättefin på dig

• Trollvinter

Ninni: jag har inget telefonnummer här... eller jo: 031-212174, men förmodligen har de semester nu.

En annan lokal som jag tror är fin (men inte sett själv) är "Gräfsnäsgården" i Slottsskogen. Jag mailade dem en gång och den skulle gå att hyra, men den var för liten för oss. Jag tror att de tar 70 personer. Sök på det på nätet så hittar du den nog. Tror inte att det var så dyrt heller.

Jag kan hela vecka 32 - fikar gärna då!

• Trollvinter

Såklart ni får hänga på på fikan i ÄLvängen på lördag! Vi ska synas vid 11 utanför Älvfoto.

OJ, vilket fynd Ninni!! Hur ser de ut?! Det var ett ställe som jag inte funderat på att leta skor på

På tal om fikan, vilka datum är det vecka 32 (är det 30 nu?) har blivit lite förvirrad efter semester... Men, det spelar nog inte så stor roll för jag har ändå inget särskilt inbokat den närmsta tiden - så föreslå ett datum ni som är begränsade i tiden!!

• Trollvinter

OK, då föreslår jag onsdag! Då har vi en dag att börja med i alla fall.

Vilka kan fika onsdagen den 10/8?

Trollvinter

• Trollvinter

...nu blir jag ännu mer nyfiken på dessa skor!! Kanske måste ta en tur till Maxi snart. Skynda dig med bilderna princess

För min del verkar det annars som om vi håller på att byta lokal igen! Det lutar starkt åt Kviberg!! Verkar vara en perfekt lokal för oss - hoppas att det funkar med allt runt omkring bara

• Trollvinter

Ninni: vad synd att du inte kan vara med på fikan! Vi får ta en till senare, när både du och Lindha kan vara med

Ja, blomstertanten var verkligen engagerad! Jätteroligt! Och dessutom gav hon ett pris som kändes ganska OK. ca 1500:- för brudbukett, tärnbukett och tre corsager. Är det billigt eller har jag blivit pengablind...?! (allt är så dyrt att man nu börjar tycka att: "ja, det var väl inte så farligt", om det mesta )

Jag vill också hitta skor! Ska ta en tur till Älvängens skor efter jobbet idag... Problemet är att jag vill hitta ett par som har hel häl och hel tå (ifall det är slask och snö kan det vara skönt att inte bli allt för blöt om fötterna) och de mesta skor som jag hittar har antingen öppen häl eller tå

Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006