Göteborg (med omnejd) 2006
Ninni, Trollvinter, Princess, Soon, Yrvädret, Gbg-Majsan, Majbruttan, bride2b... och alla ni andra, nu stängs nog snart alla våra andra trådar så det är väl dax att öppna en ny. :)
Ninni, Trollvinter, Princess, Soon, Yrvädret, Gbg-Majsan, Majbruttan, bride2b... och alla ni andra, nu stängs nog snart alla våra andra trådar så det är väl dax att öppna en ny. :)
Javisst går det att ta buss ut till mig! Jag tror att den heter 600 (har inte åkt den själv ännu) och den går från NE-terminalen till "Grönnäs" som hållplatsen heter.
Det har visat sig att jag inte kan under veckan nästa vecka. Vi ska planera bröllopet med toastmastrar och värdar och vet inte ritkigt vilka dagar det blir och så har jag lovat att vara hemma för att pyssla lite några kvällar... Men, helgen funkar utmärkt om ni vill! Vad sägs om lördagen?! Vi kan ju ta en fika till om ett par veckor inne i stan när fler är tillbaka efter semesterturerna...
Bebisverkstad verkar lockande... Vi har pratat om det och kommer nog att starta lite smått kanske redan innan. Det skulle kännas helt rätt med en liten ganska snart, men man vet ju inte riktigt hur kroppen fungerar. Men, försöka kan man ju!
Och med lördagen, så menar jag lördagen nästa vecka - dvs den 30:e....
Åhh vad roligt Trollvinter! Då kan vi dra barnvagnar ihop runt Älvängen :) Jag hade oxå gärna satt igång lite innan, typ jan/feb nästa år. Men jag mådde så himla illa med Ebba så jag vågar inte. Var sängliggande i 2 månader, kunde inte röra mig ur sängen utan att spy. :) Var sjukskriven i flera månader. :( Så jag vågar inte riskera att behöva ställa in bröllopet. Så vi får snällt vänta till efter. :)
Ja det är buss 600 som går upp till Trollvinter. Sen går Lila express, buss 403 och pendeltåget till Älvängen centrum. Men det är en bra bit att gå därifrån (ca 30min tror jag). Men om jag ska med så åker ju jag förbi centrum och kan plocka upp er. Tror att jag kan på lördagen, ska kolla med Johan sen.
Har nog bara varit i Botaniska en gång tror jag. Dåligt som göteborgare! :) Där kanske vi kan ta nästa fika? Om det nu finns nåt café vill säga :)
Hmm, det är det där med illamående och andra grav.symptom som jag är orolig för... Men, jag vågar nog ändå försöka innan - tror jag Det vore jätteroligt att dra omkring på barnvagnar ihop!!
Botaniska har minst ett café i alla fall, så det vore jättemysigt! Låter som en bra idé för nästa Göteborgsfika!
Trollvinter:
låter ju bra med bussarna :) vi får väl se hur mångadet är som kan följa med på lördagen..
Botaniska låter som en utmärkt ide för nästa Göteborgsfika! Det är länge sen jag va där (har inte varit där sen vi förlovade oss där 2003).. och det är ju sååå mysigt där :)
Yrvädret:
Det va värst va duktiga ni va då! Kanske känns rätt så skönt att ha kollat in läget här nere i götet nu när ni är göteborgare ;)
Angående klänningar så kan jag rekomendera Eionora vid korsvägen! Hon är toppen och relativt billig om man jämför med dom stora butikerna.. plus att jag tycker att man blir bättre behandlad hos henne!
Idag blir det hustitt lovar att höra av mig efteråt till er och berätta!
kramar
yrvädret..
följ med mig till eironora någon gång! bättre service kan du nog inte hitta..
inte till ett rimligt pris iaf ;)
Kan ju tyvärr inte fika på lördag den 30 heller (familjeträff på Tomas sida)
Fika i Botaniska är jättemysigt - vi tog en fika där igår, när det regnade och åskade som värst.
ninni - det känns bra att pejlat av läget, ja. Eironora har semesterstängt nu, annars så skulle jag gått dit direkt, jag har hört så mycket bra om henne här inne!
Du får berätta hur det gick med hustittandet!!
p.d
Hur blir det med fikan den 26:e? Är den fortfarande aktuell?
vet ärligt talat inte..
skall kolla upp det...
Trollvinter:
Jag kan inte grilla lördagen den 30:e :( är tvungen att jobba extra.. trist men behöver pengarna så jag kunde inte tacka nej :(
men vad säger ni om en fika nästa vecka på botaniska?? torsdagen på eftermiddagen eller möjligtvis tisdagen oxå på eftermiddagen.. vad säger ni????
kramizar