Inlägg från: Trollvinter |Visa alla inlägg
  • Trollvinter

Göteborg (med omnejd) 2006

..hmm, såg just brudbukettpris-tråden... verkar som om det inte var så billigt i alla fall Dock inte allt för mycket i överkant. Ska kolla på något mer ställe också och jämföra.

• Trollvinter

Nej, jag tror inte det. Vi pratade tidigare om Botaniska? Efter jobbet-tid är väl annars bra - vid fem?

• Trollvinter

AHA! Tack så mycket! Lindha pratade om att hon hade hört en massa bra om dem Verkar ju jättebilliga. Har du varit där Princess?! Kanske ska ta en tur dit någon dag...

• Trollvinter

Jag har lite flex, så jag kan anpassa mig, men 18 funkar jättebra!

Lindha: eventuellt vet jag en tjej till som vill med ut och rida!

Jag behöver lite tips och råd: jag har hittat ett pannsmycke som jag blev förtjust i (äntligen, har letat jättemycket), men det är inte jättebilligt och dessutom får man beställa från USA. Vågar man? Vad tycker ni om det?

www.handwovenbands.com/to416c1-braide-tiara.htm

• Trollvinter

Vad roligt att ni gillade pannsmycket! Jag är kär... Men, vi får se, jag har skickat lite frågor till han som gör dem och bett om lite fler bilder....

Lindha: jag var inne på Älvängens skor i går. De hade ju flera stycken som var helt OK. Provade ett par med täckt häl och tå, men remmarna över foten satt lite för tight och de hade en spetsig tå, som jag tror att jag inte kan gå i... Ett annat par var jättebra, men de var "för vita" (Skulle helst vilja ha ivory-färgade). Så, det blev inga skor för mig. Frågade om de skulle få in något liknande snart, men det kommer inte något mer under hösten, så då fick jag lite panik - tänk om ingen tar hem ljusa skor under hösten. DÅ kommer jag aldrig hitta skor innan bröllopet!! Hoppas att det iså fall blir rea i brudbutikerna, så att man har råd att köpa ett par skor där...

Ninni: såklart vi måste ha en fika till snart!! Jag tvekar inte om att det kommer fler!

• Trollvinter

Tack så mycket Den blir visserligen inte exakt så, men det är ju det mönstret som används... Har modifierat urringning och ärmar lite (ärmarna var för vida upptill i mönstret och urringningen var lite för djup för en brudklänning...) Jag tror att slutresultatet kommer att bli jättebra!

• Trollvinter

*Nyfikna*? Här är det:

www.mccallpattern.com/item/M4378.htm

Den kommer att se ut ungefär som den till höger, men med långa ärmar som den i mitten... Lite modifikationer blir det nog under tiden, men ännu så länge verkar det lovande!

Ninni: vad roligt att shoppa! Jag hittade 70 % rea på NK häromveckan... farligt men roligt! Nu önskar jag bara att jag kan hitta ett par skor också.

Har ni varit och tittat på Gräfsnäsgården? Tyvärr vet jag inte mer om den...

• Trollvinter

Tack så mycket Lindha! Den är lite annorlunda (mot allt axelbandslöst...), men jag tror att jag kommer att trivas bra i den! Hur går det för dig med klänningsletandet, då? Är det inte rea i brudbutikerna snart??

• Trollvinter

Är det så att det är Göteborgskalas nästa vecka...?! Då kanske det kan vara roligt att träffas någonstans inne i stan istället för Botaniska? Men, å andra sidan lär det ju vara mycket folk... Klockan 18 verkar i alla fall bra

Vad glad jag blir att alla verkar gilla min klänning! Jag hoppas att den blir så bra som jag tror...

• Trollvinter

Jag och princess känner iaf igen varandra, men vilka är det mer som kommer? Yrvädret och Vårbrud-06, någon mer?

Jag är i alla fall ca 1,63 kort, har relativt långt, tjockt brunt hår (troligtvis i en tofs - tänk trollhår ) Har inte den ringaste aning om vad jag kommer att ha på mig - vi får höras av samma dag, så vet vi Hittar du princess?

Utanför trädgårdsföreningen blir jättebra, är det ingången mot bältesspännarparken ni menar - alltså mot storan?

Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006