Göteborg (med omnejd) 2006
Jättefin slöja princess! Vad fick du ge för den? Hur går det med klänningen?! *nyfiken*
Lindha: perfekt! Skönt att komma igång lite... Var och när ska vi synas?
Jättefin slöja princess! Vad fick du ge för den? Hur går det med klänningen?! *nyfiken*
Lindha: perfekt! Skönt att komma igång lite... Var och när ska vi synas?
Vårbrud: jag undrar hur många fler än du och jag som kommer att sitta i telefon och vänta på att försöka boka den kyrkan på torsdag... Kan tänka mig att det blir svårt att komma fram! Bara hålla tummarna att vi lyckas!
Något nytt om klänningarna, princess?!
Ojdå! Monicas handelsträdgård verkar vara rena fyndvaruhuset!! Men, det blir mest praktiskt för oss att fixa allt i Älvängen, så det blir där i alla fall...
Vårbrud: De öppnar klockan nio - så då är det bara att börja... Jag kan inte ringa, för jag har kurs då, men min m2b har lovat att ligga på så jag får sitta och hålla tummarna!!
Tack för att du hjälper till att hålla tummarna ninni!!
Fika, JA! Lika bra att planera in en ny på en gång!! Det kan ju dra ut på tiden lite när alla ska passa in det i sina kalendrar...
Lindha: utanför Tudorhallen blir jättebra. Jag tror att jag byter om hemma och duschar hemma efter... Då behöver man inte släpa med sig en massa grejer Vad sägs om tio i sju? Då hinner vi nog hitta rätt, om vi redan är ombytta?
hihi, fika imorgon kanske går för min del... Ska ut till ADA design klockan fyra, men efter det kanske? Om jag inte måste jobba lite mer förståss...
Ninni: jag ska försöka komma ihåg!! Jag är ganska säker på att det drar ner priset. Det är ju stenarna som kostar! Vi har med oss eget guld till min ring, men köper stenarna av henne
Jiiipiie!!! Vi har också bokat nu Känns jätteskönt att det löste sig så lätt!! Klockan 14:00 den 7:e januari, precis som vi ville!
Fika nästa vecka ser ganska kört ut, men det kanske kan funka... mycket att göra nu!
Lindha: tack för roligt träningspass igår! Ska bli skönt att komma igång ordentligt. Än har jag ingen träningsvärk, men jag anara att det börjar komma i axlarna och armarna (är inte van vid att ha händerna ovanför huvet så mycket )...
Grattis Vårbrud förresten att ni fick en bra tid!! Det datumet kan jag tänka mig är ganska populärt!!
Älvängen ligger förresten i Ale kommun när man söker på Hemnet, Yrvädret!
Tack majbruttan !!
aha, ursäkta, det var till vårbrud jag skulle svarat Ale inte till yrvädret... lite förvirrad idag tror jag minsanna... Det är i alla fall trevligt i trakterna kring Älvängen, tycker jag med!
Ninni: lycka till med lokalen idag! Hoppas att den är riktigt bra, det är så skönt att kunna bock av saker från sin "lilla" lista . Angående ringen så är det som majbruttan säger: hon gör det mesta. Ta med dig dina smycken som du vill använda och göra om och ger dig en massa tips och förslag. Det verkar gå att återanvända och göra det mesta av det mesta!! Hon är jättebra (lena har vi pratat med).
Fika på måndag kanske funkar för min del, men jag är inte säker ännu... jag vet nog bättre i helgen!
Oj, mycket att läsa in efter helgen! Ni är flitiga!!
Vi hade också tänkt flytta bröllopet till Ale när vi flyttade, men det blev inte så - vi hittade inte någon tillräckligt stor lokal som var tillräckligt bra... Men, Starrkärrs och Skepplanda kyrka är jättefina och ligger bra!! Starrkärrs bygdegård är OK, men var för liten för oss... Tydligen kan Starrkärrs kyrka vara lite knepig att boka, så kolla upp det!
Något nytt fikaförslagsdatum?
Grattis vårbrud !! Vi blir ju inte riktigt grannar, men jag bor ju i närheten i alla fall! När blir det inflytt?! Spännande
Tack för bilden majbruttan! Ungefär en sådan som jag vill ha! Men, det blir för dyrt att ha pärlhyacinter så tidigt i januari så jag har fått överge tanken Men, med blå iris och lite annat tror jag att det blir jättebra ändå
Här pågår pysslandet med inbjudningskort för fullt, det är så roligt!!
Så, då blir det inte Örgryte, vårbrud? Ska du gå på träffen ändå? Jag funderade på att gå, men min m2b vill inte... Tänkte att det kunde vara bra att få tips om psalmer m.m. och att träffa kantorn (men det är ju inte intressant för dig då!)
Kilanda kyrka tror jag är jättebra och Starrkärrs bygdegård vara jag och tittade på. Byter man ut porslinet och pyntar tror jag att det blir jättefint!! Den ligger ju bra!
Imponerad av dina frisyrer princess!! Finast med slöjan tycker jag Det blir billigt för dig att sätt upp håret själv, du behöver ju ingen frisör!
Hur ser det ut på fikafronten? Och ska vi starta en ny tråd...? Vi kom upp i rätt många inlägg här Blir roligt att se om det blir lika många i nästa, då börjar det ju närma sig ännu mer!!
Jo, jag ska försöka övertala honom att gå! Jag vill ju dit. Kan säga att vi inte behöver stanna hela tiden...
Porslinet i Starrkärrs bygdegår är vitt med brunt mönster... Har man med det i sitt färgtema kan det nog vara snyggt, men annars skulle jag nog inte vilja ha det. Det är ett sådant gammaldags porslin med täta snirkliga blommönster... hmmm, svårt att förklara men de ser inte vita ut i alla fall. De hade dock uppläggningsfat och bestick och grejer som var riktigt bra (vanliga)!
När och hur fika nästa vecka? Jag är bortrest måndag till onsdag, så det är inte så mycket tid över för mig... Vill nog vara hemma och umgås då jag har möjlighet Men, jag kanske kan!