Inlägg från: Vårbrud -06 |Visa alla inlägg
  • Vårbrud -06

Göteborg (med omnejd) 2006

Hmmm synd att jag var så inne i våra grejer att jag inte uppfattade att det gick folk omkring mig =) Uppfattade inga alls.

om vi flyttar till älvängen såsmåningom blir det troligtvis catering av något slag. Tar gärna numret, om inte annat bor min vän i närheten som också skall gifta sig snart. Vart skall ni vara? Finns det bra lokaler i närheten? Vet att det finns en väldigt fin lokal långt in i skogen, när man svänger förbi skidbacken

• Vårbrud -06

Tack så mycket!

Vi har bokat örgryte gamla kyrka den 20:e maj, men om vi verkligen kommer att flytta vill vi nog byta kyrka. Starrkärr är jättefin, vackert med sjön också. Hmm känns som allt är väldigt oklart just nu.

• Vårbrud -06

trollvinter

Tack för infon.

De lokalerna du pratade om hur många rymmer dem? Vi blir ca 40 pers

• Vårbrud -06

Linda

Vi var inte runt och tittade så mycket på gårdarna så jag tittade inte så mycket på de andra husen runt om kring. Visningen gick bra. Några andra par där också. Vi skall buda på det faktiskt.

• Vårbrud -06

Princessdiamond

Var den lika vacker som den var på bilden?
    Tyckte den var så himla fin på bilden.

• Vårbrud -06

hmm nu funderar jag verkligen på vad jag vill göra. Vi har ju bokat Örgryte gammla kyrka den 20:e maj och fått hem papprena. Nu har det visat sig att de skall reparera kyrkan mellan maj och september och att det därför kan förekomma träskivor framför några av de stora fönstrerna. Jag vill inte gifta mig med träskivor i kyrkan... så viktigt är inte den kyrkan tycker jag... känns som jag ångrar mig lite. Ni andra som skall gifta er i den kyrkan den perioden vad tycker ni om det?

Eller ni andra, vad hade ni tyckt?

• Vårbrud -06

Vi vann budgivningen och säljaren har accepterat vårt bud. Hmm det känns väldigt underligt nu kan jag säga... hjääääälp.
    Linda, vi skall bli grannar!!!!!!!!!

• Vårbrud -06

majbruttan

Ja det får det nog bli tror jag. Den stora frågan är bara om vi skall ha kyrkan i Örgryte, fast det är stora träplank för en del fönster eller boka en kyrka i närheten. Känns som om jag inte kan tänka alls nu....

• Vårbrud -06

Tack för allt stöd!

Utgångsbudet låg på 1.450 000 och vi vann budet på 1.500 000kr. Går allt i lås, flyttar vi in 1 november.

Hmm funderar starkt på att byta kyrka iallfall. Till den fina vid sjön, var det starrkärr den hette?

Linda
    Kan vara bra att värdera om huset medans priserna är som de är, han kan ju ändå räkna med de sakerna som inte riktigt är färdiga

Princess
    Jag tror att din pappa är glad över att han får äran att föra fram dig till altaret, men att han kanske inte förstår vilken stor sak det är för dig. Hoppas att det såsmåningom känns bättre

• Vårbrud -06

Jag tycker det känns som om det finns massor att göra inne på huset. Alla sovrum är väldigt slitna och fula tapeter, hallen och tvättstugan däremot är väldigt fina. Även golvet i hallen och köket.

Låter som om ni hade lite mycket kvar att göra för en värdering. =)

• Vårbrud -06

Tack för alla grattulationer för huset. Va gulliga ni är!

Ni skulle veta hur min mage tar ett extra skutt varje morgon jag vaknar och inser att jag både skall bli husägare och gift inom ett år. Det är ju fantastiskt. Tyvärr har brölloppet kommit lite i skymundan nu... men jag skall nog komma igen. Skall på brölloppsträff den 16 ok för alla par som skall gifta sig i örgryte kyrka. Skall bli roligt, trots att jag är inne på att byta kyrka, vilket jag tror att vi gör.

Lycka till med väktar utbildningen ninni!

yrvädret, klart man blir påverkad av att vara här inne. Jag hade nog inte tänkt lika mycket på att flytta till Älvängen förrens jag hört talats om det lite här. Se så det gick! Träffar jag Lindha snart kommer jag väl bli med barn också

• Vårbrud -06

Förresten, ni som varit och tittat på Starrkärrs bygdegård, vad tyckte ni om den lokalen?

Vet ni även vad kyrkan heter som man åker förbi när man åker till Starrkärrs kyrkan. Också vit...

• Vårbrud -06

*snyft* Du var en fin tråd och jag var dig trogen...

Bara jag som kikar in en liten stund. Hej allesammans, hoppas att allt är bra. Jag kommer inte in så ofta nu med mitt nya jobb, men jag försöker kolla lite på kvällen. Om tråden dör helt, kan vi inte hitta just vår tråd med all info någon annanstans?

Har föresten bokat Starrkärrs bygdegård för fest. Vill ha Kilanda kyrka till vigseln innan och har mailat församlingen. Det blir nog toppen det här.

• Vårbrud -06

Trollvinter

Vi kommer att gå på träffen ändå, det kan som du säger vara bra att få tips om in och utgångsmusik mm. Komma i rätt stämning. Klart att du får försöka övertala honom så kan vi träffas där. det hade ju varit roligt. Tala om att det är obligatoriskt =)

Var porslinet fult? Kommer du ihåg hu det såg ut?

Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006