Sexlivet fungerar väl aldrig bra direkt från början! Kom ihåg att det bara är på filmer det går två gånger för tjejen första gången hon är tillsamamns med en man. Jag tror att det är bra att man tar det lite lugnt, att ligga med varandra skapar band mellan en både fysiskt och psykiskt, precis som Mastermind skriver. Fast jag förstår inte riktigt varför hon skriver om ett icke fungerande sexliv i det här sammanhanget. Ni har hållt på er, lever i ett stadigt förhållande och ni har lika goda förutsättningar som alla andra att få ett bra sexuellt förhållande - kanske bättre. Jag pratade med en gynekolog en gång som berättade att det var ganska vanligt att kvinnor kom till henne och var bekymrade för att det inte gick för dem vid samlag. Detta var kvinnor i alla åldrar gifta och sambor. Vad det beror på sa hon inte, men jag kan tänka mig att det handlar om hur kvinnor blivit uppfostrade att se på sex, press på sig själv, press från mannen, men också från samhället. Kvinnor måste berätta hur de vill ha det, vad de tycker om eller inte tycker om osv. Och kom ihåg att mannen också kan ta händerna till hjälp.