• emilia_larson

Fortfarande oskuld

En ovanlig fråga i det här forumet. Är nämligen så att jag ska gifta mig i slutet på sommaren och jag är fortfarande oskuld, tro det eller ej. Jag är inte frireligiös eller så utan jag har bara "sparat" mig till den rätte.

Jag måste erkänna att det ska bli spännande att bli fru men just nu oroar jag mig för sexet, kanske i onödan?

Vore därför tacksam om någon ville hjälpa mig med några funderingar:
    - Gör det mycket ont första gången? (Har givetvis hört andra och läst på andra siter men jag är allvarligt rädd för det här)
    - Kan det bli problem för killen att komma in i mig, bröllopsnatten ska ju vara mysig (min blivande man är inte oskuld)
    - Har läst att det skulle vara enklare att tränga in om man ansar/rakar könshåret kring själva öppningen. kan det vara så?

Tack för hjälpen hälsar oroliga Emilia :)

• Svar på tråden Fortfarande oskuld
  • linea alba

CareBear :
    Jag tycker det är fullständigt struntprat att man inte kan veta om sexet med den man lever med är bra eller inte bara för att man inte haft en massa andra partnes innan. Har själv endast haft sex med min m2b, inte av ideologiska skäl utan för att den första man jag träffade helt enkelt är den jag väljer att gifta mig med. Jag vet att vårat sexliv är bra utan att jag har behövt ha sex med andra för att jämföra. Tycker det är helt fel att hävd att man måste haft sex med flera olika för att veta vad som är bra och dålig.

• danbala

1: Som jag förstår det är det få som inte alls får ont, men också få som får mycket ont. För min del sved det till, men inte länge. Vi hade iofs haft mycket "ickepenetrerande" sex innan, så vi visste båda en del om vad våra kroppar reagerar positivt på. Det rekommenderar jag varmt!

2: Komma in borde verkligen inte vara något problem, om ni inte har tittat för djupt i champagneglasen under bröllopsdagen, kanske... :)

3: Det ska nog vara väldigt långt och trassligt om det ska kunna hindra en att komma in, men ansat kan verkligen vara trevligt ändå. Lätt fixat i duschen med en sax; klipp försiktigt bara, annars kan det svida som satan. ;P

• Man 35

Jag lutar nog åt det håll Mastermind pekar åt...

Jag väl iofs hålla med Juni-flickan om att man utvecklar sexlivet tillsammans, men med det förbehållet att det ju krävs att man har en gemensam sexuell värdegrund att stå på. Jag vet av egen erfarenhet att man kan ha ett förhållande som funkar jättebra i det mesta, men att det ändå inte funkade då det saknades en gemensam sexuell värdegrund.

Om det skulle visa sig att man har otroligt olika sexuella behov, så har jag svårt att se att det inte kommer orsaka problem och spänningar. Om hon vill ha akrobatsex sju gånger om dagen och han nöjer sig med en stilla missionär varannan lördag, och jag tror att detta knappast är ett problem man löser genom att prata med varandra och visa respekt. Det kan ju faktistk vara så att man vill så olika saker att man inte passar för varandra.

• NokGroda

emilia_larson:

- Gör det mycket ont första gången?
    Svar: det är tydligen väldigt olika och verkar bero mest på hur mycket man som tjej slappnar av vid första inträngningen. försök slappna av så blir det nog minimalt..

- Kan det bli problem för killen att komma in i mig, bröllopsnatten ska ju vara mysig
    Svar: Ju försiktigare och mer rädd om dig han är, ju svårare blir det säkert.. Men det går absolut! Min erfarenhet är att det går lättare ju hårdare han är och ju blötare det är (använd glidmedel!).. men det stora problemet vad gäller oskulder och svårt att komma in är nog om killen är oerfaren och inte vet var han ska in. ; )

- Har läst att det skulle vara enklare att tränga in om man ansar/rakar könshåret kring själva öppningen. kan det vara så?
    Svar: Möjligt att det skulle vara en liten aning lättare, men det är ingenting jag skulle rekommendera av den anledningen. Se ut som du tycker är snyggt tycker jag!

Och så till sist.. folk har kapat din tråd verkar det som.. förmodligen för att det är ett hett ämne.. Men oavsett vad de tycker har ju DU valt att vara oskuld tills nu, så strunta i vad de säger om förhållandets chanser och gör bara som du känner. Slappna av, njut och prata med killen om vad du gillar!

Lycka till!

• Man 35

Hm, just det ja, TS ursprungsfråga riskerar onekligen att drunkna i övrig debatt

Emilia:
    Ta det lugnt i början, (ni har ju uppenbarligen förmåga att vänta på något gott så närma er gradvis det hela. Massage, smekningar, etc. Berätta för din blivande att du är nervös (vilket han väl iofs förstår när du är oskuld).

• Mastermind

danbala - Haha, jag visste inte vad du svarade på som nummer tre innan jag läste, och tänkte direkt "Herregud, menar hon att TS ska _klippa_ upp mödomshinnan?!". :D :D :D

• blivande fru J

mastermind: precis min tanke också..:D

• skogstösen

vill bara säga att jag helt håller med Jonnes brud,linea alba och juni-flickan. Själv har jag varit med ett antal andra personer före mitt förhållande med min sambo och jag kan inte säga att det kommit något som helst positivt av det. (Min sambo var däremot oskuld när vi träffades).

Att testa sig fram o sånt är som sagt bullshit, när jag talat mer nära med olika människor som haft one-nightstand är det inte någon som säger sig fått ut något av det, mer än lite spänning.

Dessutom kan jag tillägga Emilia att det inte gjorde ett dugg ont första gången för mig, det var mest lite klumpigt och trevande.

• danbala

"Mastermind", och "blivande fru J":

AJ!!! ;P

Och TS hade fått klippa och klippa och klippa, eftersom den där nedrans hinnan ju inte ens existerar...

Nej, nu ska jag sluta tänka på det där innan jag framkallar riktiga smärtor hos mig själv bara genom fantasikraft. ;P

Bara en sak till: AJJ!! ;)

• anjisen

För mig gjorde det inte ett dugg ont, så oroa dig inte för det. Om du oroar och spänner dig kanske det gör ont... Se till att ha ett ordentligt förspel bara! Ha det så kul!

• Anemona

Sen är det väl också så, att även om man inte har haft regelrätt samlag så kanske man trots allt/ganska troligt har pratat om sex och varit fysiska med varandra så att olika sexuella böjelser inte kommer som någon total överraskning. Om man nu är i färd att gifta sig....

• Anemona

Och det där med könshåret har ingen som helst betydelse, det har funkat med hår i tusentals år och kommer göra det även för er!

• brudkronan

Har inte läst alla svaren i tråden, så förlåt om det jag nu säger är gammalt... Eftersom du är vuxen så har jag svårt att tro att du kommer att märka av din mödomshinna överhuvudtaget. Om du använder tampong när du menstruerar t ex, så har du troligen redan tänjt hinnan så mycket att det inte kommer att bli ngt problem på bröllopsnatten. På de flesta kvinor är mödomshinnan bara ett tunnt slemhinneveck som sitter vid vaginalöppningen. Det är väldigt vanligt att den tänjs eller brister spontant utan att man har haft samlag. Så, som andra sagt nyligen här i tråden, se bara till att du är väl förberedd och redo innan han försöker komma in i dig.

• nano

Kanske nya preventivmedlet... bli så luden att han inte kommer in :D

Ska inte ge mig in i diskussionen mer än att säga att det nog blir både mysigt och speciellt även om det skulle göra ont.
    Ta det lugnt och ha glidmedel i beredskap.

• Xite

Om man tänkt sig vara monogam med personen man ska gifta sig med, så skulle jag vara orolig om man inte testat först. Har man helt olika preferenser och/eller temperament så kan sexet tillsammans bli trist, eller i värsta fall en pina.

• Jonnes brud

För att man inte har legat med folk till höger och vänster behöver ju inte sexlivet med den förste, och förhoppningsvis ende, bli "trist". Om bara den enes vilja ska få råda så kan det nog bli väldigt trist - och en pina för den som får stå tillbaka. Det handlar om att ge och ta, med respekt för varandra. Man utvecklas tillsammans och utvecklar också sitt sexliv. Det som för en person skulle vara alldeles otänkbart att göra isängen, kan med tiden bli intressant att pröva på.

Nu vet vi ju inte hur långt TS och hennes blivande har "gått" (det var länge sedan hon var här), men kanske har de både testat lite grann och pratat om hur de vill ha det.

• Xite

Det är svårt att veta hur man vill ha det innan några år har gått, är min erfarenhet. Jag har fått lära mig att jag helt enkelt inte matchar med vissa personer, beroende på helt olika temperament. Man kan - och bör - kompromissa till en viss gräns. Men andra saker är man inte rådande över, tyvärr.

Svar på tråden Fortfarande oskuld