• emilia_larson

    Fortfarande oskuld

    En ovanlig fråga i det här forumet. Är nämligen så att jag ska gifta mig i slutet på sommaren och jag är fortfarande oskuld, tro det eller ej. Jag är inte frireligiös eller så utan jag har bara "sparat" mig till den rätte.

    Jag måste erkänna att det ska bli spännande att bli fru men just nu oroar jag mig för sexet, kanske i onödan?

    Vore därför tacksam om någon ville hjälpa mig med några funderingar:
    - Gör det mycket ont första gången? (Har givetvis hört andra och läst på andra siter men jag är allvarligt rädd för det här)
    - Kan det bli problem för killen att komma in i mig, bröllopsnatten ska ju vara mysig (min blivande man är inte oskuld)
    - Har läst att det skulle vara enklare att tränga in om man ansar/rakar könshåret kring själva öppningen. kan det vara så?

    Tack för hjälpen hälsar oroliga Emilia :)

  • Svar på tråden Fortfarande oskuld
  • CareBear

    Är nog inne mer på Masterminds
    linje än Juni-flickas.....

    Har hört om par som "sparat" sig för bröllopsnatten och det inte alls blivit så bra. Finns ju flera som efteråt inte fått sexlivet att funka eftersom man ju gillar så olika saker och i slutänden separerat.

    Jag är verkligen glad att jag hann "prova" ett antal innan jag gifte mig så jag visste att jag och frugan var i fas när det gällde sexet.

    Lycka till hur som helst.....

  • Jonnes brud

    Man behöver inte prova sig fram för att få ett bra förhållande sexuellt sett, det är bullshit. Om man kan prata med varandra och respektera den andre så klarar man sig långt. Det är bara det att man i dag pratar så mycket om sex och då är det alltid så bra och underbart, och man glömmer bort att verkligheten är inte sådan, åtminstone inte för unga tjejer. Kraven är så stora på kvinnornas kropp, vad de ska tycka om (á la porrfilm) oc hatt man har "gjort det" oavsett med vem. Du kan inte få till det tillsammans med en man om du inte känner din egen kropp.

    emilia_larsson
    Det spelar ingen roll att du är oskuld, det var jag när jag träffade min första man, och vi hade inga problem med det i vårt förhållande.

  • CareBear

    Jonnes brud

    Bara för att det funkade för dig i ditt första äktenskap så behöver det ju inte betyda att det är så för merparten som har sex första gången på sin bröllopsnatt.

    Det hjälper ju kanske inte alltid att prata om de problem man har sexuellt om man över huvudtaget inte gillar samma sker.

    Man kan troligtvis tycka att sexlivet är ok med den första man har sex med om man väntat tills man gift sig eftersom man ju inte vet hur bra sex kan vara.

    Om det däremot skulle ta slut och en sån man/kvinna som bara varit med sin fd man/fru skulle få testa lite nya människor skulle hon/han antagligen ångra valet att spara sig till efter giftermålet.

    Kan ju om jag ser till mig själv säga att kanske 20% av de jag haft sex med varit "bra" eller riktigt kompatibla med mig och resten varit blaha blaha. Skulle inte ens vilja tänka tanken på hur det skulle varit om jag sparat mig och gift mig med en av de 80%..........

  • Jonnes brud

    Jag tror inte att jag är så unik faktiskt. Men jag förväntade mig inte heller himmelsk sex första gången. Jag tror inte man kan säga att ditt sätt heller är det enda rätta, att det är så det måste vara för att det ska fungera. Jag tycker det är så löjligt att varna en kvinna som är oskuld och som är orolig för sin bröllopsnatt, för att hon kanske kan få ett icke fungerande sexliv för att hon inte har haft någon tidigare.

    När jag skriver ner mina funderingar så utgår jag i mitt resonemang från att man i förhållandet ger och tar. Om en kvinna eller man vill ha sex på ett visst sätt och hans/hennes partner absolut inte kan tänka sig det, då får man respektera det. Man kan inte få allting här i livet, det gäller allting även annorlunda sexuella böjelser t.ex.

  • Ei saa peitää

    Fast det där med att spara sig tills man hittar den rätta kan man ju göra ändå utan att vänta till bröllopsnatten. Jag skulle ha fått vänta 8 år om jag gjort så. :-O

    Det är ju inget som säger att bara för att man gifter sig så kommer man inte att byta man i framtiden. Det finns ju ingen garanti att det håller bara för att man gifter sig även om man hoppas det.

    Men eftersom du nu har bestämt dig för att vänta så säger jag bara: Ha inte för höga förväntningar på att det kommer att känna himmelskt för det gör det väldigt sällan första gången. Övning ger färdighet som det heter. Så vill jag naturligtvis önska dig lycka till. Om du är rädd för att det ska göra ont så kan du ju testa med en dildo, ljus eller liknande innan. Chansen att det blir skönare är större då eftersom mödomshinnan går sönder om man för in något större föremål. Tamponger kan också funka.

  • Juni-flickan

    Tycker det är strongt av dig emilia att hålla på dig! Att göra det som känns rätt för dig och inte låta dig styras av omvärlden.

    Själv är jag frikyrklig men har valt att inte hålla på mig, då jag tror och hoppas att jag och min sambo kommer leva ihop för alltid. Men man kan väl säga att jag sparat mig åt honom, men att vi tjuvstartat lite ;)

    CareBear, är många av de kvinnor du varit med one night stands, så förstår jag om det inte alltid fungerat så bra med många av dem. Det gör ju sällan det första gången. One night stands är ju hyffsat överskattat. Ens sexliv är ju något som man utvecklar hos sig själv. (och tillsammans med sin partner) Om du utvecklat ditt sexliv på eget håll och kvinnan du ska ha sex med på sitt håll, så är det ju ganska liten chans att det skulle fungera bra på en gång.

    Därför tror jag inte för ett ögonblick på att det skulle på något sätt vara skrivet i stjärnorna att det inte skulle fungera bra för emilia och hennes man, utan snarare motsatsen.

    (Nu tar jag dock inte för givet att det är one night stands många av dessa kvinnor. Men jag får den känslan i det du skriver. Så förlåt mig om det inte är så.)

    Håller för övrigt med Jonnes brud. Man ger och man tar!

  • halstabletten

    Juni-flickan:
    Hur kan du döma ut onenightstands som överskattade och icke-funktionella när du uppenbarligen aldrig testat?

  • Irmelie

    Att s*x kontra avhållsamhet skall vara så upprörande.
    Det är väl helt ok att vänta om man vill det - det behöver inte bli sämre eller bättre för att man gör det. Jag tycker inte att man behöver döma ut hela situationen för att man väntat.

    Någon gång skall vara den första - och varför inte med den som man tänkt dela resten av livet med? Har man inte egentligen bättre förutsättningar i det fallet än annars? Här är man beredd att satsa på förhållandet i alla lägen.

    Låt var och en bli salig på sin fason.

  • ztar

    Jag har svårt att to att man har perfekt sex med någon människa alls första gången. Bra sex kommer ofta, som sagt, av övning, att man lär sig vad den andre tycker om/inte tycker om. Så stå på dig emilia, det bra s*xet kommer med tiden skulle jag tro!

  • joan

    Emilia, det blir säkert bra i längden! Vänta dig inte att allt ska vara perfekt första gången bara, min erfarenhet är att det sällan det är det första gången med en ny partner vare sig man är oskuld eller inte. Utan det tar ofta ett tag att veta vad både man själv och den andra gillar och hur man bäst funkar tillsammans.

    Sedan är man säkert rätt trött på själva bröllopsnatten också vilket kan påverka, men där spelar det nog ingen roll om man gjort det massor av gånger förr eller om det är första gången.....

Svar på tråden Fortfarande oskuld