Inlägg från: Karin78 |Visa alla inlägg
  • Karin78

November?

Någon mer än vi som ska gifta sig i november?

• Svar på tråden November?
  • Karin78

och frågan:
    - varför gifter ni er i NOVEMBER har vi fått ack så många gånger.

Gissa att vi i resten av livet kommer förgylla denna gråa månad med vår bröllopsdag!

• Karin78

Jag jobbar timmar i sommar så jag förbereder så mycket småplock som möjligt (inbjudningar, program osv) så långt det går.

kollar efter mönster till klänningen.

kyrka, mottagning och festlokal fixat.

Håller på att kolla runt bland vänner vad dom vill hjälpa oss med. Så tårta och mottagningshjälp är fixat. Mitt uppe i solistbokning. Ska fråga om en kompis nästa vecka om han vill vara toasmaster.
    Håller på att göra budget och räkna på åtgång av mat, skumpa etc...
    Maten lagar våra föräldrar och syskon.

ska ta kontakt med guldsmeden innan han går på semester. Ska få dom gjorda åt oss.

Ungefär.

ni? hur går det?

• Karin78

Vi gifter oss i Lund. Så det blir ett riktigt slaskigt och blaskigt Skånenovemberväder :)

• Karin78

mmm.

Men jag satsar på mys och värme innifrån.

precis... bilden av "det perfekta bröllopet" behöver jag inte fundera på. Det blir på mitt sätt, ett mysigt sätt.

• Karin78

låter hääääärligt!

• Karin78

Hur går det för alla novemberbrudar?

• Karin78

jodå, maten ska lagar min svärmor, nästa vecka ska vi en vecka upp till dom så då blir det bröllopsprat i kvadrat. Då sätts också den delen av inbjudningarna.

Tärnorna är tillfrågade och har fått lite uppgifter. en tar hand om önskelistan, alla hjälper till på mottagningen (ska ha mottagning först sedan en middag för ca 40 pers), en gör tipsrunda etc.

Mönstret till min klänning har kommit, den ska min svärmor sy så det blir aven det nästa vecka.

Lokal och kyrka är ordnat sedan i maj.

Jag leker redan nu med fest och vigselprogram så blir det inte så mycket att göra in i det sista.

Frisyr och blommor har jag inte tagit itu med ännu. Tänkte göra det i augusti. Funderar på att ha krans i håret och utsläppt hår. Ska klippa och slinga mig förut, men somsagt på den fronten är inget bestämt.

min blivandes kläder är färdiga.

Det som ska göras är att vi ska kolla med solisten om han vill sjunga och så ska vi fråga våran tilltänkta toasmaster. jag har turen att ha fotointresserade kompisar så jag ska fråga tre stycken om de vill ta lite olika typer av bilder. en är klar så då ska det bara klaffa med de andra.

Vad har jag glömt?

• Karin78

Just det!
    Tårtan är också fixad! Det är kul för det är en barndomskompis som har detta som specialitet och när vi var små var vår favorit sysselsättninga att, just det, baka! Så det blir en mysig återkoppling!

Var ska ni ha er fest?

• Karin78

Inne i Lund på min mammas kollektivhus, känns jättekul att vara hemma hos henne fast hon bara bor i en etta och det funkar eftersom vi bara kommer att ha max 40 gäster till festen.

• Karin78

Nä, verkligen inte- det blir att jobba på mysighetsfaktorn i lokalen istället...

Svar på tråden November?