November?
Någon mer än vi som ska gifta sig i november?
Någon mer än vi som ska gifta sig i november?
Jajamensan.
Jag och min blivande gifter oss den 26:e november.
Vilket datum gifter ni er?
19:e!
och frågan:
- varför gifter ni er i NOVEMBER har vi fått ack så många gånger.
Gissa att vi i resten av livet kommer förgylla denna gråa månad med vår bröllopsdag!
Jo, den där frågan känner jag igen. :)
I vårt fall finns det många anledningar.
1. På sommaren gifter sig alla andra, plus att det händer så mycket att man inte har "tid" att ha bröllop då också.
2. Sambon är fotbollsfanatiker, skulle inte funka att ha bröllopet en lördag när det ev. skulle kunna vara match. Vintern är bättre på det sättet.
3. November är så mörk och tråkig i vanliga fall, innan alla adventsstjärnor kommer upp i folks fönster, varför inte ge våra vänner och familjer något stort att se fram emot.
4. Jag fyller 30 dagen innan och ett tag fick jag för mig att jag hade kris och inte ville tänka på det, därmed blev bröllopet också bestämt till att ligga där.
Hur går det för er? Nu är det ju runt 5 månader kvar. Hur långt har ni kommit i planeringen?
Jag jobbar timmar i sommar så jag förbereder så mycket småplock som möjligt (inbjudningar, program osv) så långt det går.
kollar efter mönster till klänningen.
kyrka, mottagning och festlokal fixat.
Håller på att kolla runt bland vänner vad dom vill hjälpa oss med. Så tårta och mottagningshjälp är fixat. Mitt uppe i solistbokning. Ska fråga om en kompis nästa vecka om han vill vara toasmaster.
Håller på att göra budget och räkna på åtgång av mat, skumpa etc...
Maten lagar våra föräldrar och syskon.
ska ta kontakt med guldsmeden innan han går på semester. Ska få dom gjorda åt oss.
Ungefär.
ni? hur går det?
Jag är inte ens förlovad ännu, men drömmer om ett novemberbröllop. :) Av precis samma anledningar som ni - man slipper dela bröllopsdagen med 100 andra och det allra bästa sättet att lysa upp årets tråkigaste månad. Tänk dessutom vad härligt att kunna åka på bröllopsresa när det blåser och regnar hemma...
Och slippa oroa sig för att det ska regna - det kommer det ju garanterat göra!!! :D
Lägger den här tråden i mina favoriter för fortsatta drömmar (går dock inte och trånar efter ett frieri, det blir när det blir). :)
Jodå, det går faktiskt bättre än jag tidigare trott. Jag har börjat få lite panik men nu har vi bestämt att vi ska sätta oss ner direkt efter midsommar och finalisera gästlistan så jag vet exakt hur många inbjudingskort som ska göras. Jag ska göra dem själv, men de är redan utskrivna så det är bara pyssel kvar, och pyssel är ju så kul! :)
Klänningsmodell har jag bestämt, ska kontakta sömmerskan igen i början av augusti.
Kyrkan och festlokalen är bokade (sen februari) och vi har i stortsett bestämt menyn.
Ringen (bara jag som ska ha en till) är beställd och kommer vara klar i mitten av oktober.
Alla i brudföljet är tillfrågade och har tackat ja.
Har köpt tyg och mönster till tärnklänningarna som jag själv ska sy.
Har klippt ut en cape till mig själv som jag förhoppningsvis kan få tummen ur att sy nu efter midsommar.
Har bestämt vad brudgummen och hans bestman ska ha på sig, men bg vill gå ner några kilo i vikt innan så den väntar vi med att köpa i några månader till.
Fotografen, en kompis, är bokad och klar.
Tja, en hel del som redan är klart ser jag när jag ställer upp det så här. Det är lättande faktiskt.
Var någonstans i Sverige (eller utomlands kanske) bor ni då? Var ska bröllopet äga rum? *nyfiken*
Själv bor jag i Malmö och vi gifter oss också lite utanför stan.
"Och slippa oroa sig för att det ska regna - det kommer det ju garanterat göra!!! :D "
Det var ytterligare en av våra anledningar.
Gifter man sig på vintern har man inte så höga krav på vädret som man skulle ha på sommaren. Man blir inte besviken om det blåser snålblåst och regnar småspik. Det är kanske tvärtom nåt man väntar sig om man gifter sig i Skåne i november. :D
Vi gifter oss i Lund. Så det blir ett riktigt slaskigt och blaskigt Skånenovemberväder :)
Ja, det är ju inte direkt så att man kan vänta sig en halvmeter snö och gnister...
Vill man ha det i Skåne ska man tydligen gifta sig i februari...
Så har det ju iaf varit de senaste 3 åren eller nåt...