• Karin78

November?

Någon mer än vi som ska gifta sig i november?

• Svar på tråden November?
  • sjd

Är det bara Karin78 och jag som ska stå brud i november? Ingen annan?

• Karin78

Inne i Lund på min mammas kollektivhus, känns jättekul att vara hemma hos henne fast hon bara bor i en etta och det funkar eftersom vi bara kommer att ha max 40 gäster till festen.

• sjd

Just det, jag glömde att jag frågat en gång innan var ni bor, så jag kände att jag behövde vara övertydlig... Men då vet du ju att Vellinge och Trelleborg ligger i Skåne ;)

Jag tycker det låter mysigt att vara hemma hos någon. Tyvärr kan man inte vara det med över 100 gäster... :)

• Karin78

Nä, verkligen inte- det blir att jobba på mysighetsfaktorn i lokalen istället...

• sjd

Ja, verkligen... det kommer bli mycket ljus där också...
    Jag har tänkt köpa såna där stora pappstjärnor som de brukar ha på Åhléns vid adventstid, och sätta upp i fönstren. Det finns 11x3 fönster runt festlokalen (alltså fönster-fönster-fönster--vägg--fönster-fönster-fönster osv.) och om man då sätter 1 stjärna i varje mittfönster så kommer det nog mysa till det lite. Sen ska vi ha värmeljus på borden.

Sen får vi väl göra nåt runt scenen med ljusslingor eller nåt, de brukar finnas att köpa på IKEA i/runt jultider...
    Det är jättebra att köra den helgen vi gör, för det är ju 1:a advent på söndagen och då finns det ju myspyssaker att köpa i affärerna.

• R8!

Oj, ni verkar ha full koll! Vi gifter oss den 12:e november, och vi har massor kvar att göra! Dock är kyrka, präst och festlokal bokade. Eftersom vi valt en restaurang, slipper jag styra med allt kring middagen iaf! Jag har börjat greja med inbjudningskorten, men det är bara på planeringsstadiet ännu. Gulp!
    Idag tror jag att jag hittade rätt klänning! Och imorgon bokar vi antagligen bröllopsresan. Dessutom hoppas jag få slutgiltigt besked från de tillfrågade toastmastrarna alldeles strax..

Det är först nyligen jag insett hur mycket det är att pyssla med!

• Alexi

Vi gifter oss 26 november. Man tycker det är sågott om tid men den rinner verkligen iväg och snart är sommaren förbi och hösten är här. Men jag har i alla fall bokat präst kyrka och festlokal.

• R8!

Alexi, vi verkar ligga rätt lika. Och tiden går fort! Klänning köpt idag iaf, stor lättnad. Inbjudningskort härnäst, synd bara att det är semestertider; när jag är i rätt stad, har affären för papper stängt och när jag ska titta på annat material är jag i en stad utan en enda vettig affär i. Just det, toastmasterparet har tackat ja också.

• sjd

Har inte läst den här tråden på ett litet tag. Vad trevligt att det finns fler som har valt den 26 november, Alexi.
    Har ni kommit längre i planerna?

• Jeppson

Häpp! Nu hittade jag er allt! Undrade just om det fanns nån Novembertråd. :) Vi ska också slå till i november, 11 närmare bestämt. Kul att se att det var fler än vi!

Månaden "bara blev". Vi reser alltid bort på november, så även i år, och då tänkte vi att varför inte passa på och gifta oss när vi gör det vi älskar??

Vad har ni tänkt er för kläder, färger och blommor så där i höst/vinter-tider? Någon som ska ha tema kanske? Berätta!

I och med att vi ska vara utomlands så blir det ju lite annorlunda och säkert lite enklare än era bröllop, men det är ändå mycket som måste hinnas fixas. :) Lite har vi tack och lov hunnit med ändå.

~Idag skickades det godkända hinderprövningsintyget och vigselintyget in
    ~Namnbytesblanketterna är inskickade
    ~Om 2 veckor ska jag gå och köpa tyg med min sömmerska, så klänningen är på G. ~Inbjudan till festen (nyårsfest) går ut imorgon
    ~Naglar, ansiktsbehandling, vaxning och andra diverse skönhetsförbättringsförsök är bokade
    ~Fotografering till min BM's morgongåva är bokad.
    ~Frisyr och smink-kurs (ja, jag behöver lite hjälp med hur och vad - är kass på hår och smink) är bokat
    ~Ringar är uttittade.
    ~Det mesta för festen är planerat och klart (lokal, tema, mat, dryck etc).

Kvar är nu visum och SKOR! Iiih! Tittar och tittar överallt men hittar inga passande... :(

Karin 78:
    Vi var 30 pers på vår inflyttningsfest i vår första lägenhet, en 1:a på 45kvm - no problems! :D

Svar på tråden November?