• R8!

November?

Oj, ni verkar ha full koll! Vi gifter oss den 12:e november, och vi har massor kvar att göra! Dock är kyrka, präst och festlokal bokade. Eftersom vi valt en restaurang, slipper jag styra med allt kring middagen iaf! Jag har börjat greja med inbjudningskorten, men det är bara på planeringsstadiet ännu. Gulp!
    Idag tror jag att jag hittade rätt klänning! Och imorgon bokar vi antagligen bröllopsresan. Dessutom hoppas jag få slutgiltigt besked från de tillfrågade toastmastrarna alldeles strax..

Det är först nyligen jag insett hur mycket det är att pyssla med!

• R8!

Alexi, vi verkar ligga rätt lika. Och tiden går fort! Klänning köpt idag iaf, stor lättnad. Inbjudningskort härnäst, synd bara att det är semestertider; när jag är i rätt stad, har affären för papper stängt och när jag ska titta på annat material är jag i en stad utan en enda vettig affär i. Just det, toastmasterparet har tackat ja också.

• R8!

Nu har jag äntligen köpt allt papper till inbjudningskorten! Och vi träffade en av tjejerna på restaurangen där vår fest ska hållas, och det kändes jättebra! Det blir fint pyntat och MASSOR med ljus tända.

Men jösses, jag beundrar er som hinner med allt själva, både med festen och att sy! Att ni hinner och orkar!

• R8!

Så olika bröllop kan se ut. Måste säga att det låter härligt att åka iväg och gifta sig! Fast nu när allt börja falla på plats, känns ett bröllop hemma med mycket gäster helt underbart! Men så många som 110 blir inte vi, snarare hälften av det.

Det mesta är nu bokat och beställt, och inbjudningarna har förstås gått iväg.
    Fast en del är allt kvar att fixa med:
    -vi har inte bestämt musiken i kyrkan ännu
    -det är inte helt klart med transportmedel från kyrkan till festen
    -vi ska hitta en fin plats att ta våra foton på
    -de små påsarna att lägga efter-maten-chokladen i ska vikas och limmas till
    -rispåsarna till kyrkan, material inhandlas och allt ska sättas samman
    -placeringskort
    -planeringsmöte med toastmaster och madam, som också hjälper oss med festprogrammet
    -cape eller kappa att ha över klänningen ska införskaffas
    -och säkert en massa fler saker jag förträngt..

Sen väntar träffen med prästen, provning av klänning, träffa frisören, träffa blomsterbutiken för att närmare beställa bukett till mig och tärnor samt dekorationen till kyrkan.

Ja, det är visst en hel del kvar... Och lite bökigt är det att gifta sig långt från hemorten, men det går!

Förstod ni innan hur mycket det är att fixa med?

• R8!

Jo, nu är jag sansad, men det var riktigt tufft ett tag. Jag är lättstressad, och bröllop är ett utmärkt tillfälle att stressa på.

Klokt att lyssna ordentligt på sig själv, och prioritera vad som är viktigt en sån här dag! Och en kordinator låter guld, fast än mer nödvändigt om det ska ske i ett annat land till och med..

Mitt mål nu är att ha en trevlig dag, låta saker och ting bli som de blir och räkna med att några saker minsann inte alls blir som planerat!

• R8!

Ah! Nu fattar jag! Så du skiljer på arbete och privatliv genom den här lösningen?

• R8!

Klok mor, du har! Och det var nog lite så jag tänkte, som du beskrev nu, fast jag inte alls lyckades uttrycka det.
    Jag som tidigare varit sjukskriven för stress och utmattningsdepression, var rejält orolig för hur det här skulle gå. Bröllopsplaner och nya, utmanande arbetsuppgifter samtidigt, är ingen hit. Men nu har det vänt, och jag kan vara lugnare igen. Jag föreslog faktiskt utlandsbröllop, men sambon kunde inte tänka sig det, och jag hade säkert kunna stressa upp mig för det också!

• R8!

Vi har inte fixat bilder ännu, det kommer. Jag har valt en relativt enkel (dvs ingen princessklänning)halterneck-klänning från Forever Yours.

Färgerna är mjölkchokladbrunt och rosa. Alla omslag till inbjudan och program, samt den lilla godispåsen jag viker till, är i det bruna pappret, och alla snören är ljusrosa. Så jag fick rosa, men utan att det blir äckelsött! Sen har vi festen på Blomstermåla, så jag behöver inte engagera mig så mycket i det. Och butiken som fixar mina blommor, dekorerar kyrkan åt mig också. Men trots alla paketlösningar, är det ju massor att greja! Nu förstår jag varför bröllopskoordinatörer behövs!

Så häftigt att överlåta allt och låta dagen verkligen handla om att knyta band, och inte om detaljer! Var är det ni gifter er? (står säkert i tråden..)

• R8!

Men är du proffs eller? (och det är du ju*fniss*)Vilken fest ni ska ha! Det låter fantastiskt!
    Och er hemsida är bara helt underbar!!! Jag gillar frisyrförslagen extra mycket, det är något sånt jag själv hoppas på, fast många varianter jag sett, ser mest stökiga och slarviga ut.
    Men det är bröllopet på stranden som slår högst, det måste jag säga.

Vi är utpräglade festamatörer som kör ett enkelt och traditionelllt bröllop. Vi gifter oss i Särö Kyrka strax söder om Göteborg, och har festen på Blomstermåla som ligger strax i närheten, www.blomstermala.com, ett värdshus i en gammal stationsbyggnad, precis vid havet. Själva lokalen, skjuter ut över vattnet och har gigantiska fönster.

Klädsel är kavaj, det känns mest naturligt för oss, och enklast för gästerna. Vi har 6 systerdöttrar som väntat länge på denna dag, så de är med som näbbar och tärnor, och på deras begäran är alla klänningarna rosa. Alla från 3 år upp till 14 år, hade det som ett starkt önskemål, så det fick det bli. Jag får överleva allt rosa!

Min klänning är modell 35105, på www.foreverbridals.com. Går det att länka?
    www.foreverbridals.com/gownpix.asp
    Och jag ska enbart rosa rosor i bukett. Rosorna ska gå igen i kyrkan och sedan i dukningen på Blomstermåla.

Vi kommer inte ha någon happening, det får räcka med festprogram, toastmaster och ett en trio som spelar. Men en eldshow hade varit något! Fast vår budget är nog stor nog, som den är... Vi har bland annat valt att stå för min familjs hotellnatt, eftersom Göteborg är min sambos hemstad medan mina föräldrar och systrar med familjer har lång väg att åka.

Fast några dagar efter drar vi iaf till Aruba, inte så exotiskt som ert resmål, men vi är mycket nöjda ändå.

Och sen ska man ju ha lite pengar kvar till efteråt också, vi hoppas också bli fler i familjen framöver..

• R8!

Och med utpräglad festamatör, menar jag novis, vi har väldigt liten erfarenhet!!

Svar på tråden November?