Inlägg från: Jeppson |Visa alla inlägg
  • Jeppson

November?

Häpp! Nu hittade jag er allt! Undrade just om det fanns nån Novembertråd. :) Vi ska också slå till i november, 11 närmare bestämt. Kul att se att det var fler än vi!

Månaden "bara blev". Vi reser alltid bort på november, så även i år, och då tänkte vi att varför inte passa på och gifta oss när vi gör det vi älskar??

Vad har ni tänkt er för kläder, färger och blommor så där i höst/vinter-tider? Någon som ska ha tema kanske? Berätta!

I och med att vi ska vara utomlands så blir det ju lite annorlunda och säkert lite enklare än era bröllop, men det är ändå mycket som måste hinnas fixas. :) Lite har vi tack och lov hunnit med ändå.

~Idag skickades det godkända hinderprövningsintyget och vigselintyget in
    ~Namnbytesblanketterna är inskickade
    ~Om 2 veckor ska jag gå och köpa tyg med min sömmerska, så klänningen är på G. ~Inbjudan till festen (nyårsfest) går ut imorgon
    ~Naglar, ansiktsbehandling, vaxning och andra diverse skönhetsförbättringsförsök är bokade
    ~Fotografering till min BM's morgongåva är bokad.
    ~Frisyr och smink-kurs (ja, jag behöver lite hjälp med hur och vad - är kass på hår och smink) är bokat
    ~Ringar är uttittade.
    ~Det mesta för festen är planerat och klart (lokal, tema, mat, dryck etc).

Kvar är nu visum och SKOR! Iiih! Tittar och tittar överallt men hittar inga passande... :(

Karin 78:
    Vi var 30 pers på vår inflyttningsfest i vår första lägenhet, en 1:a på 45kvm - no problems! :D

• Jeppson

sjd:
    För oss går det bra. Jösses vad tiden går fort - kan inte fatta att det snart är dags! Och det känns SÅ skönt att slippa planera en massa. :D

Liten köpp i hjulet kom härom veckan när vi fick veta att den båt vi ska kryssa runt med på bröllopsresan havererat i en storm och sjunkit, men det löste sig - nu åker vi en annan båt till ett ännu bättre ställe än innan. :)

- Ska på första prövningen av klänningen imorron, jättespännande
    - Kläder till BM färdigt
    - Alla skönhetsbehandlingar bokade :)
    - Fick bekräftat engelsk präst och att vi kommer vigas på stranden idag. Inga särskilda "bröllopsskor" nödvändiga alltså. :)
    - Visum färdigt att hämta
    - Hindersprövning klart, namnbyte inskickat och klar, och juridisk pappersskrivning i stadshuset bokat och klart.
    - Ny blixt till kamerans UV-hus beställt och på väg. :D

Kvar att göra:
    - Vaccinering - måste ta tabletter/spruta mot Malaria. Och eftersom vi försöker bli med barn så måste det vara en särskild sort. Nån som vet nåt om sånt...?
    - Lite fix inför festen på nyår.

Själv då, hur går det för dig? Är du färdig med alla klänningar och din cape? Låter jättefint, du verkar duktig på att sy. Du har inga bilder att visa...? :)

108 gäster - jösses. Har ni fått svar från alla? Vi blir bara 4 på vigseln, inklusive vi 2, men på festen sen hoppas vi bli fler. :)

• Jeppson

Ja, jag har en bröllops-koordineringsfirma, så jag hade ganska bra koll. :) Och det var bl.a därför vi valde att gifta oss utomlands.

Jag märkte att jag la mig i detaljer som borde få komma spontant (som riskastning) och petitesser som jag borde ha låtit vara (som presenter till gästerna och matchande servetter och sånt).

Jag tror inte jag hade orkat, och heller inte kunnat njuta av dagen, bara gått runt och oroa mig för att allt inte var perfekt.
    Plus att jag blir så nervös när jag är i centrum, så jag skulle nog bli direkt sjuk av det och få huvudvärk (har hänt förut, låg lindad runt toalettstolen och kräktes hela kvällen när jag varit tärna åt ett par kompisar vars bröllop jag arrangerat). Inge kul! :)

Tycker dock att du låter ganska sansad och har bra koll, så för er går det nog galant! :)

• Jeppson

Nä, alltså det är JAG som är koordinator. :)
    Och vår vigsel utomlands blir jätteenkel. En präst på stranden, lokala dansare och bambu-musiker, och sen seafood-bbq på stranden. Ååå, jag längtar!!

• Jeppson

Nja, egentligen så är det så att jag har en firma, men vilande, så jag gör bara lite uppdrag åt vänner för närvarande. Det har inte varit några problem innan, utom då när jag var tärna - då kändes det så personligt alltihop. Men det har varit lite mycket på sista tiden, och i och med att jag... hmmm... hur ska jag säga... vet vad man KAN göra med ett bröllop, så håsade jag liksom upp det för mycket. Extra allt, liksom. Så jag orkade helt enkelt inte. Tappade bort hela känslan och själva andemeningen med att vi gifter oss i all planering.
    Egentligen var det min mamma som tipsade mig. "Varför åker ni inte iväg och bara njuter av varann medan ni gör det ni älskar, dvs reser?".
    Hihi, on känner mig rätt väl min mamma. :D

• Jeppson

Ja, visst kan man stressa upp sig trots att man är utomlands, men det är ändå så pass mycket man inte kan styra över; t.ex har vi gett resorten helt fria händer vad gäller allt utom våra kläder. :)

Men berätta lite om din planering - hur ska ni göra? Har du klänningen färdig? Vilka färger ska ni ha? etc etc. Lite bilder kanske...? :)

• Jeppson

Å, wow, vilket fint färgtema! TOTALT min smak!! :) Vi har också rosa. Fast ju mer jag tänker på det ju mindre rosa är det. Hmmm...
    Maken ska ha vit skjorta och beige byxor så mina detaljer har gått mer och mer från rosa till cappuccino. Och nu bestämdes det igår att vigseln ska ske på stranden, så de små fina rosa skorna jag köpt kan jag lämna hemma. :) Blir bara orkidén som kanske blir lite rosa nu.

Vad heter klänningsmodellen? Kanske kan jag hitta den på Forever Yours hemsida...?

Jag kollade igenom tråden, och i just den här har jag faktiskt inte skrivit vart vi ska vara. :) Varje år åker vi på en "långresa" och dyker, och i år blev det ön Sulawesi i Indonesien som ska vara dykarnas mecka. :) Syrran och hennes fd. kille ska med (han följer alltid med, men för henne är det premiär). Så efter de kloka orden från mamma så bestämde vi oss för att passa på på denna resa. Efter som vi försöker få barn är det risk att det blir vår sista resa som är så fokuserad på aktiviteter och då framförallt dykning.

Här, under "Vigsel & ceremoni" finns lite info om platsen där vi ska vigas: www.roppejempa.se/brollop/.

Men vi kommer ha en stor fest också med familj och vänner på nyårsafton. Där ska vi ha tropiskt tema. :) Vi har anlitat en firma som ska dekorera lokalen med palmer, solstolar, sol-lampor, bast-bar osv, och klädkoden är "tropiskt, färgglatt (& flip-flops?)". Vet inte hur VI ska göra med klädsel dock - alla vill att vi ska ha våra bröllopskläder. Vi får se hur vi gör. Men alla ska få en varsin blomsterkrans i alla fall. :)

En annan firma kommer ordna med tema-anpassad fri bar med bartender som gör tropiska drinkar, samt fixar en karibisk buffé. På 12-slaget tänkte vi ha en eldshow istället för fyrverkerier (vi ska vara i stan, så vi kommer nog få se fyrverkerier ändå).

Syster Yster fyller 30 på nyårsafton, så tårtan med ljus och en skål ska tillägnas henne. :)

Vart ska ni vara någonstans? Vad har ni för "dress code"?

Svar på tråden November?