GI-metoden 2
*Sambo*
Vad tycker du om giviktkoll.se? Är lite sugen på att gå med.
*Sambo*
Vad tycker du om giviktkoll.se? Är lite sugen på att gå med.
Jag gick ut stenhårt med SB, och höll mig till den både helger och vardagar, men nu är det fusk, fusk, fusk på helgerna och även lite på vardagarna. Så efter midsommar är det dags att köra igen. Jag är gärna med dig här så vi kan peppa varandra. SB-tråden är ganska lugn för tillfället, och jag tycker det är bra att ha ngn här att skriva med.
Vad jag förstår är våra dieter ganska lika?
*sambo*
Jodå, idag har det gått bra och jag känner mig motiverad! Känner mig dock tjock efter helgen, och kommer inte att våga ställa mig på vågen ikväll...
Hur går det själv?
Vad äter du till frukost? Jag är så trött på att äta ägg till frukost att jag funderar på att fuska och äta fil. Men ska hålla mig till äggen så länge det går.
Det var en rejäl frukost, jag brukar bara få i mig två ägg. Ibland dricker jag grönsaksjuice som är ganska mättande. Jag ska försöka variera mig.
Jag får ju också äta mer mejeriprodukter i fas 2, men eftersom jag aldrig kommer dit pga fusk blir det aldrig ngn fil...
Med rejäl frukost menar jag det på ett positivt sätt...
*Sambo*
Hur mkt ska du gå ner om jag får fråga? Har du bestämt en viss dag du ska väga dig varje vecka?
Jag har den dumma vanan att väga mig varje kväll, man ska väl inte det egentligen...
Jag hade från början ca 10 kg att gå ner (har inte riktigt bestämt slutmålet) och har gått ner nästan 3 kg. Nu tror jag dessvärre att jag har gått upp lite igen, har inte varit så duktig på sistone. Ska väga mig ikväll eller imorgon. Har mens nu också, så jag är rätt så svullen. Då är det tråkigt att ställa sig på vågen.
Ah, då ska vi går ner lika mkt då! Nej, den dokumentären missade jag! Dissade dom Atkins eller?
Det är väl det som är negativt att väga sig varje dag, att det blir så liten skillnad på vågen...
Nu kör vi hårt! Jag är "glad" att sommaren håller på sig, vill ju hinna gå ner lite innan det är dags för bikinin!
Grattis till viktminskningen, *sambo*! Jag kan inte säga att jag går och är hungrig. Slarvar du med mellanmålen? Jag läste ett GI-tips att man kunde dela upp frukosten, lite när man vaknade och lite när man jobbat/etc ett tag. Jag tycker det är så skönt för innan har jag varit helt anti till att bara äta sallad till lunch och att utesluta pasta/ris/potatis men nu går det hur bra som helst. Jag blir mätt iallafall.
Jag vägde mig igårkväll, hade gått ner
7 hg till, jippie! Jag som trodde att jag hade gått upp. Totalt är det nu -3.6 kg.
Benke, jag har så enformiga matvanor för tillfället så jag har inga bra tips... Men snart måste jag nog variera mig lite, vissa saker börjar bli trista att äta.
Hallå!
Jag får också ett oerhört sug när jag äter frukt, framförallt äpplen. Banan är den frukt som jag tycker mättar bäst, men det är kanske inte tillåtet?
Jag brukar äta nötter, t ex sötmandlar, valnötter eller hasselnötter. Ibland blir det oststavar eller solrosfrön.
*Sambo*
Känner du fortfarande av tröttheten?