• *sambo*

GI-metoden 2

Hej!

GI-metoden-tråden var stängd så jag kör igång här!

På måndag tänkte jag köra igång med GI-metoden (har gått med i giviktkoll.se).

Har läst igenom South beach-trådarna och det känns ju väldigt likt GI.

Någon som håller på nu?

• Svar på tråden GI-metoden 2
  • *sambo*

Tildis:

Hur mkt har du tappat och på hur länge?

Jag tänker inte börja innan midsommar, ska bort där jag inte är med o handlar mat så det blir lite svårt att styra...

Kör du South beach eller någon GI-metod som tex Ola Lauritzon?

• *sambo*

Tidlis:

Tack för all information, va duktig du är, verkar otroligt målmedveten!

Har faktiskt införskaffat Olas bok och tycker den verkar vettig!

På måndag kör jag igång o rapporterar in mina resultat

• *sambo*

Mimmi27

Jag ska köra igång på måndag så resultat vet jag ännu inte

Själva sidan är ok, den är ju helt nyuppstartad så det kanske inte är späckat emd recept tex.

Men informationen om hur man ska gå till väga tycker jag är utförlig och bra!

• *sambo*

Ja det verkar inte vara så många som vill hoppa på denna tråd

Nåväl midsommarhelgen är min sista i "frihet" *s*

På måndag börjar jag med GI enligt Ola Lauritzens bok.

Ha en skön midsommar alla!

• *sambo*

Mimmi27:

SB och GI metoden har ju samma grundtanke, skär bort kolhydraterna i början och inför dem sakta i kosten igen.

Vad jag förstår skillnaden så förespråkar SB fettsnålt och proteinhögt och GI förespråkar hög fetthalt (men bra fetter) i början och sen när man ökar kolhydratintaget så sänker man fetthalten i det man äter.

IMorgon börjas det så klart vi ska peppa varandra!

Swedie:

GI.metoden (Olas bok) säger att man inte ska ha koll på kalorierna för om man äter mkt proteiner och bra fetter så orkar man oftast inte äta lika mkt för det mättar ordentligt.

• *sambo*

Sussili:

Jo jag håller med, det verkar väldigt lika! Förutom att i första fasen GI får du äta en frukt om dagen, det får du ju varken i SB eller Atkins. Och inte i Olas bok heller för den delen, lite konstigt att hans bok och GIviktkoll.se inte säger samma sak trots han är med där också...

nåväl, det går väl bra ändå får jag hoppas

Mimmi27:
    Hur går det för dig?

• *sambo*

hej!

Jo det går bra, min mage levde rövare med mig igår bara, bubblade och hade sig.

Enligt GI får du ju käka fil eller yougurt efter 2 veckor, så det är väl bara att hålla ut
    imorse (morgon på dag 2) hade jag inte gått ner ett gram, men det kommer väl förhoppningsvis!

• *sambo*

Mimmi27:

Glömde svara på vad jag äter till frukost, imorse råkade jag bränna baconen så det blev 2 ägg, en champinjon och en burk makrill i tomatsås och 3 skivor ost.
    Fortfarande proppmätt!

• *sambo*

Mimmi27:

Ja det var rätt så mkt, men det var det som stod på listan man skulle äta..
    (inne på giviktkoll.se)
    där står det att man ska äta minst 150-250 g protein till varje måltid.

men jösses va trött jag blir efter lunch!
    Hoppas det går över

• *sambo*

Mimmi27:

jag vill också gå ner 10 kilo och väger mig ju också varje dag *s*

imorse hade jag ju inte gått ner ett endaste gram, men jag vet att jag inte ska vara så otålig heller.

Annars har jag måndagmornar som vägdag och jag har även mätt mig så jag kan hålla koll på måtten.

Känns väldigt konstigt att äta så mkt som man gör men följer man deras förhållningsregler så bör man ju få resultat.
    Såg du dokumentären om Atkins på 2:an igår förresten?

• *sambo*

Hej på er och välkommen Benke!

Jag msåte fråga er om ni är hungriga?
    Jag är jättehungrig typ jämt. äter absolut minst 200-250 g protien till mina mål (som de rekommenderar).

imorse vägde jag mig (dag 3 ) och då stod vågen på -1 kg

• *sambo*

Mimmi27:

jag äter oliver till mellanmål på fm och sen en frukt på em.
    Fast jag undrar om inte frukten sätter igång suget?

Vad äter du till mellanmål?

• *sambo*

*tidlis*
    Välkommen hit!
    Grattis till att du lyckades! Har du några tips att ge på vägen?
    Har massor av frågor efter läst Olas bok + GIviktkoll.se.

Ska man äta tex bröd varje dag i fas 2?

Jag har inte ätit frukt idag för jag misstänkte att det var det som gjorde mig sugen.
    Kanske är det så att jag förväxlar sug med att vara hungrig?

Har iallafall märkt att det kommer på kvällarna så jag kanske ska äta mer på dagarna och nötter eller liknande till mellanmål för mättnadens skull.

Men det känns verkligen konstigt när jag kan äta pannbiffar (som jag gjort själv enligt GI) som blir typp 600 g.
    När jag varit med i VV så visst har man varit hungrig, men när man äter så mkt protein... det måste ju vara nåt fel

Mimmi27:
    tröttheten är mkt bättre nu, får inte svackan efter lunch som förut!
    Mår bra förutom att jag äter som en häst!

Svar på tråden GI-metoden 2