• Nella_

Hjälp?

Hej!
    Är en 19årig tjej som har nåra frågor,

Någon som har använt typ Nutrilett, naturdiet eller nåt liknande?

Fungerar det? å hur mycket gått ner?

Smakar det äckligt som endel säger eller går det att "få ner" iaf ?

det är ganska dyrt så jag vet inte hur jag ska kunna köpa det egentligen :/

Har även tagit mail konakt med en person på cambridge kuren, men dom svarar ju inte. vet nån vad det kostar?

hoppas nån kan ge mig svar.

• Svar på tråden Hjälp?
  • Mno

Jag går själv på cambridge nu.. och det fungerar...
    Har själv gått ner ca 6 kilo på nästan 14 dagar!

Det kostar 450:- i veckan och finns i massor av olika smaker!!

• Kalmar Kattis

Har provat Nutrilette och det går både att få i sig och fungerar MEN problemet är att det är så extremt lite näring så om man gillar att träna går inte det. Tycker jag i alla fall. Brukar springa och efter några dagar med nutrilett (inte bara nutrilett men istället för en del av maten) så kunde jag inte springa. Blev som spgetti i knänan.

• Jag_

Mno:
    hmm oki. cambridge verkar ju bra. men jag har nog inte råd med 450 kr i veckan. eftersom jag bor hemma. vet inte heller hur jag ska ha råd med nutrilett.
    fick ett svar på mailet jag skickade till cambridge. å han tyckte jag skulle komma hem till honom.. hmm. de tycker jag låter lite,, skumt?

Kalmar Kattis
    okej. då får man väl äta nåt mera. typ knäckebröd å frukt eller nån liten måltid samtidigt. kanske går bättre då? :)

• Jag_

vad finns de för smaker exakt på cambridge kuren?

• Mno

Jag_:

Näe, det är inget skumt.. konsulenterna jobbar hemifrån så därför ska man träffas hos dom!
    Jag träffar min konsulent varannan vecka för jag bor 10 mil ifrån henne...

Det finns många olika smaker: Jordgubb, Choklad, Mint, banan, vanilj, nougat, grönsak, kyckling, svamp mm....

Det är ju inte dyrt med tanke på att du inte ska äta något annat.. men det är ju vad man prioriterar...

• Sussili

Jag har också kört både med Nutrilett och Cambridge (vid olka tillfällen). Gick ner massor båda gångerna men saknade att få tugga - eftersom man bara dricker.
    Jag, som bodde ensam, tyckte Cambridge var jättedyrt men tänkte att jag får väl prioritera viktminskningen, men visst blir det dyrarare än att köpa vanlig mat. Cambridge kostade mig mer i månaden än vad det kostar för mig och min sambo tillsammans nu.

I alla fall har jag bestämt mig för att inte köra någon pulverdiet igen eftersom jag gick upp när jag började äta vanlig mat igen (och då åt jag inte alls någon dålig mat) jag tror att kroppen ställer in sig på svält när man kör med pulver och när man sedan börjar äta igen så suger den åt sig allt den kan för att klara nästa svält. Jag vet inte om det stämmer, men dettta är i alla fall min teori.

Nu står jag själv här igen, på ruta 1 och håller på att försöka minska i vikt genom att lägga om kosten på ett sådant sätt som kan bli varaktigt för resten av mitt liv. För det svåra är ju att om man tex. gillar godis eller kaffebröd eller chips eller vad det nu kan vara så är ju risken stor att man faller för frestelsen när man lyckats gå ner i vikt och då är man snart tillbaka på den höga vikten + några extrakilon. Så har det varit för mig; jag är 40 år nu och har hållit på med olika typer av bantning till och från sedan jag var 20 år.

• Lilla G

Om du vill hitta ett relativt "billigt" alternativ för hjälp till viktminskning, tycker jag att Viktklubben är bra. Där får man en helt ny förståelse för det man stoppar i sig.

• Mno

Sussili:

Det var synd att inte Cambridge funkade för dig.
    Dom jag känner som har kört cambridge har hållt vikten.
    Det gäller ju att fortsätta äta tre portioner om dagen och små.. å äta efter tallriksmodellen.
    Själv tror jag att det är så olika människa till människa.. hur kroppen ställer in sig...

Hoppas du lyckas nu på egenhand, hade önskat att jag själv hade lyckats.. men näe, det ända som går är med Cambridge...

• FRU Elli

Jag tycker absolut inte att cambridge är dyrt. 450 kr i månaden skulle jag lugnt lägga ut på mat endå. För först har man ju basmaten: pasta, ris, kyckling, fisk osv. Men sen tillkommer ju allt smått! Godis, popcorn, läsk osv osv. Så om man räknar in dom småköpen också är cambridge billigare.
    Men visst, om man lever på nudlar så är ju cambridge dyrare.

Kroppen ställer in sig på "mini svält" när man går på cambridge. Men när man börjar äta igen så kommer den normala förbränningen tillbaks efter bara några dagar!
    Man kan inte direkt börja äta vanlig mat och skippa cambridgemåltiderna. Man gör en långsam upptrappning för att hålla vikten.

Svar på tråden Hjälp?