Hjälp?
Jag har också kört både med Nutrilett och Cambridge (vid olka tillfällen). Gick ner massor båda gångerna men saknade att få tugga - eftersom man bara dricker.
Jag, som bodde ensam, tyckte Cambridge var jättedyrt men tänkte att jag får väl prioritera viktminskningen, men visst blir det dyrarare än att köpa vanlig mat. Cambridge kostade mig mer i månaden än vad det kostar för mig och min sambo tillsammans nu.
I alla fall har jag bestämt mig för att inte köra någon pulverdiet igen eftersom jag gick upp när jag började äta vanlig mat igen (och då åt jag inte alls någon dålig mat) jag tror att kroppen ställer in sig på svält när man kör med pulver och när man sedan börjar äta igen så suger den åt sig allt den kan för att klara nästa svält. Jag vet inte om det stämmer, men dettta är i alla fall min teori.
Nu står jag själv här igen, på ruta 1 och håller på att försöka minska i vikt genom att lägga om kosten på ett sådant sätt som kan bli varaktigt för resten av mitt liv. För det svåra är ju att om man tex. gillar godis eller kaffebröd eller chips eller vad det nu kan vara så är ju risken stor att man faller för frestelsen när man lyckats gå ner i vikt och då är man snart tillbaka på den höga vikten + några extrakilon. Så har det varit för mig; jag är 40 år nu och har hållit på med olika typer av bantning till och från sedan jag var 20 år.