• Antonsflicka

Hur tänker ni???

Jag blir så upprörd när jag läser flera inlägg i detta forum.
    Atkins diet hit & dit.
    Ni tipsar om 100 olika dieter som absolut inte är naturliga för ens kropp.
    Kan inte alla en gång för alla inse att allt handlar om att äta nyttigare, mindre & röra på sig mer?
    Vad sänder ni ut för budskap till era barn & ungdomar?
    Ni borde skämmas!
    Jag har varit överviktig. Vet ni hur jag blev av med 36 kilo?
    Jag slutade äta onyttigheter & började träna 5 dagar i veckan.
    Inga dieter.
    Åt både fett, kolhydrater, socker, salt & proteiner.
    Förstår inte hur man kan behandla sin kropp som ni gör...

• Svar på tråden Hur tänker ni???
  • Antonsflicka

Lilla spöket Laban
    vad jag menade med socker är sådant som finns i frukter.Det finns "nyttigare" socker också än det socker man tänker på när man pratar om godis, vit socker osv.

Gloriousgirl:
    Om du menar att det inte är metoden som räknas så borde du tycka det är okej att också spy upp maten för att gå ner i vikt?
    jag tycker det är självklart att tänka på HUR man går ner i vikt.
    Om det inte spelade någon roll skulle väl alla vi stoppa in fingrarna i halsen...

• Antonsflicka

FRU Elli
    Jag är på detta forum för det är många här som pratar om hälsa, inte bara hälsofarliga dieter.
    Min meningen är inte att trycka ner någon men att få folk att tänka efter.
    Alla kan äta bra & röra på sig & samtidigt gå ner i vikt så vad du menar med att alla har olika bakrunder, förutsättningar & mål förstår jag inte.
    Är vissas mål att rasa ner i vikt utan att egna en enda tanke åt konsekvenserna som följer när man behandlar sin kropp felaktigt?

• Antonsflicka

Gloriousgirl
    Du har en poäng där men det kan vara skillnad på vad du mår bra av & vad din kropp mår bra av inte sant?

Jag mår jättebra om jag äter upp en chokladtårta men jag kan tänka mig att min kropp inte mår så bra utav det.
    Och det är mest konsekvenserna, det som sker på långsiktigt plan,med kroppen som oroar mig.

Men visst. Alla får ju självklart göra som dom vill.

• Antonsflicka

Gloriousgirl:
    Du har helt rätt på en punkt & jag ber om ursäkt om jag fick det att låta som om det är hur enkelt som helst.
    För det är absolut inte.
    Kan tänka mig att jag lät lite alltför kaxig där =/

Det jag hoppas mest av allt för alla som bantar, tränar osv är att dom bara tänker lite mer på vad som händer med deras kroppar om dom endast lever på soppor eller avstår från kolhydrater.

Men det är klart. Det är olika för alla.
    Bara man tänker på sin hälsa först & vikt sen så går det bra, hur än man gör.
    Vikten ska inte vara det centrala i ens välmående.

• Antonsflicka

Det verkar som om jag redan från början uttryckte mig extremt klumpigt.
    Jag ber om ursäkt för detta.
    Det var aldrig menat att jag skulle hålla på med översitteri.
    Men ännu som sagt, jag ber om ursäkt om jag fick det att verka som så.

Svar på tråden Hur tänker ni???