• manzanita

Rätt sätt att reagera när hjärtat gör ont

LillHjärtat, jag tycker absolut inte att du överreagerar eller reagerar fel-det är ju faktiskt dina känslor det handlar om.

förtår jag rätt, att han inte tyckte att det var ett dugg fel att ta hem henne? även om ingeting skedde och du litar på honom, förstår jag att du känner dig sårad.
    jag tycker att du ska prata med honom nästa gång du träffar honom-så att han förstår att du blev ledsen men att du också förlåter honom.
    försök att få honom att förstår att du inte vill att detta ska upprepas-han måste respektera dina känslor-även om HAN inte tycker att han har gjort något fel. han verkar dock en bra kille (om allt nu är sant som han säger..men du känner ju honom bättre än jag så..)

Jag menar att det var omtänktsamt av honom att låta tjejkompisen sova över men som sagt-det får inte upprepas eftersom du blir ledsen.

berätta hur allt går.. kramar

• manzanita

fråga honom också hur han hade reagerat om en killkompis till dig hade sovit över hos dig...

ni måste nog göra upp vad som är ok och inte ok.. jag har själv varit i liknande sits men min pojkvän i början innan vi var sambosar. han hade en tjejkompis på besök i stan som sov över och detta gjorde mig nervös och lite svartsjuk..(jag var bortrest denna vecka..)
    dock försäkrade han mig om att de faktiskt bara var kompisar (sedan många år) och hon sov ju i vardagsrummet..

jag sa att det var ok denna gång men att jag inte ville att hon skulle sova över där mer eftersom jag bara var orolig och ledsen-han respekterade min åsikt (även fast han kanske inte höll med)och sa att kompisen inte skulle sova över där nästa gång hon kom. kan låta som kontrollfreak men samtidigt det var ju så jag kände! jag litade på honom men ville inte behöva fundera över saker o ting som skulle kunna hända...

Svar på tråden Rätt sätt att reagera när hjärtat gör ont