Rätt sätt att reagera när hjärtat gör ont
Pojkvännen har var ute och festade en sväng på krogen förra helgen.
Eftersom vi båda pluggar på olika orter en tid nu, (han bor tillfälligt hos sina föräldrar på hemorten)ses vi inte så ofta som man skulle önska då avståndet sträcker sig över halva sverige.
Otrogenhet eller svikna löften är ingenting jag oroat mig för då han är en jättego kille.
Dock skedde en grej förra helgen som jag reagerade mycket starkt över. Samtidigt dyker tankarna upp om man kanske överreagerar, skall man glömma utan att älta osv. Han brukar vara ute och ta en öl med en kursare (kvinnlig) lite då och då eller förfesta något som jag tycker varit helt okej. Hon är jättetrevlig och hade fast sällskap även hon (dock ej sedan veckor tillbaka nu).
Just förra helgen blev resultatet av kvällen att hon sov över hos honom i en extrasäng i rummet då han förklarade det så att hennes ex hade stött på henne inne på krogen och varit allmänt sliskig, min pojkvän och hon hade då lämnat stället för att käka lite eftermat på något snabbmatsställe. Det är ingenting som bekymmrar mig alls inombords då vi har ett brett kontaktnät osv. Resultatet av den sliskiga expojkvännen på krogen var dock att hon sedan följde med min pojkvän hem och en extrasäng ställdes i ordning. Resultatet blev sedan snack halva natten och frukost med föräldrar och yngre lillebror.
Det är väl här som jag själv kanske skulle ha handlat annorlunda om jag varit honom, naturligtvis överger man inte en tjejkompis men eftersom hon alltid åker taxi hem annars, bor en bit utanför hade nog jag följt henne till en taxi när hennes kombosar ändå sedan var hemma och kunde möta vid dörren om man var orolig för den sliskiga expojkvännen på krogen fortfarande. Han berättade detta dagen efter så kanske borde man inte reagera men det gör jag, vi talade igenom detta eftersom vi uppenbarligen har olika gränser och jag förlät honom naturligtvis men hjärnan men saken är den att det fortfarande värker i hjärtat. Förlåta tänkte jag sedan, kanske var det inte enns något fel? Tankar dyker dock upp som gör ont och förmodligen blir man lite svartsjuk också, aldrig varit orolig att han skulle plocka hem någon i onyktert tillstånd boende hos sina föräldrar men ändå skedde detta + att hon sedan åt frukost med dem, detta är dock en tjejkompis men säg det till hjärtat mitt. Inte tagit upp detta till diskussion efter att vi talade ut första gången och han har inte nämnt det heller, vill inte älta men samtidigt har jag inte glömt, gör fortfarande väldigt ont och ikväll skall han ut igen. Fortfarande inte orolig för att det skall hända något, litar till 100% att han inte är fysikt otrogen (kyssar osv.) men kan inte hjälpa att bli påmind vilket gör att man känner sig mer sårad eftersom han gick över en gräns för mig. (med inte enligt honom)
Blev kanske lite långt det här men jag är så osäker på hur man bör reagera? Är det allvarligt eller bör man bara acceptera från början och inte göra en höna av en fjäder. Bör jag ta upp det igen då vi träffas öga mot öga? Är som rädd att man överreagerar och att andra tycker att det är löjligt om det skulle ha hänt dem, därför jag vänder mig till er,
Hur känner ni?
Otroligt tacksam för svar och råd då jag står handfallen i mina funderingar
Varma kramar