Inlägg från: tessideluxe |Visa alla inlägg
  • tessideluxe

Rätt sätt att reagera när hjärtat gör ont

Hej
    Jag kan ha fel, men jag får känslan att det inte är själva sovandet som är problemet eftersom du litar på honom, utan att hon sedan åt frukost med hans föräldrar och syskon.
    Det är lätt att man får för sig att föräldrarna skulle tycka bättre om henne och kanske i hemlighet undra varför han inte är ihop med kompisen i stället för dig, så kände i alla fall jag när mitt ex brukade ta hem tjejkompisar när han bodde hemma. Men självklart så var det bara min fantasi som spökade.

Jag tycker inte att du ska säga att tjejkompisen inte får sova över. Om du litar på honom till 100 procent som du säger, då finns det ju ingen anledning att göra det, eller hur? Risken blir i stället att han känner att du försöker begränsa hans liv vilket inte är en speciellt rolig känsla kan jag lova.

Jag tycker inte att du överreagerar, som de andra sagt är det dina känslor, men din kille måste ju ha rätt att ha vänner, även om de råkar vara kvinnor? Tala om hur du känner för honom men jag skulle inte säga "Jag förlåter dig". Själv tycker jag att det är nedlåtande att säga det till någon som inte tyckera att han/hon har gjort något fel. Han kommer säkert att ta dina åsikter till sig och försöka gå dig till mötes om du bara förklarar hur du känner.

/Tessi

Svar på tråden Rätt sätt att reagera när hjärtat gör ont