Rätt sätt att reagera när hjärtat gör ont
Lyssna på manzanita och Fresan!! Kunde inte säga det bättre själv.
Jag tycker du har gjort ditt bästa. Du har försökt se på detta på bästa sätt. Men hjärtat säger ju ibland inte samma som hjärnan.
Tala om detta för din pojkvän att du verkligen försökt och verkligen velat känna annorlunda, men att det fortfarande gnager. Och även om han inte ser på det på samma sätt som du så får vi hoppas han kan respektera dina känslor ändå.
Ett förslag jag kom att tänka på. Kan du kanske få träffa den här tjejen någon gång? Att din pojkvän presenterar dig och henne för varandra vid något tillfälle. Eller har du redan träffat henne? Du skrev att hon var trevlig..
Det kan ibland hjälpa att få träffa den person man är rädd kan vara ett hot. Och dessutom se hur pojkvännen beter sig gentemot dig och gentemot henne vid tillfället.
Min pojkvän är nog lik din i detta avseendet. Han har dessutom en tjejkompis och jag tyckte det var jobbigt om han sov över hos henne eller tvärt om. Men numera är hon även min kompis lite grann och eftersom jag lärt känna henne så är jag inte alls orolig för att hon skulle försöka sig på något. Min pojkvän litar jag ju på redan som du gör med din. Men jag känner verkligen igen den där gnagande känslan.
Prata med honom! Detta är inte ditt problem utan bådas.