• SeCa

cambridgestart

Hej!

Jag har hållit på i 1 vecka nu och har gått ner 3 kg. Ren kur. Målet är att gå ner 7 kg.

Är jätte nöjd men vad svårt det är, nu när det är jordgubbemånad. Hittills har man motstått... puhhhhh...

Hur går det för dig, tycker du det är lätt, har hungern avtagit?

• SeCa

FRU elli:

Första gången med CK, men man saknar verkligen att tugga på ngt på kvällen eller ta en frukt på fikarasten med kollegor... det var mkt svårare än vad jag trodde.

Jag går långa promenader, ca. 1 timme (var 3 dagar i veckan) men har slarvat lite.

Skall fortsätta med detta i 3 veckor till men det är inte lätt... På lunchen var jag jättehungrig, kunde knappt tänka.

Känner du inte suget efter nog?

I söndags var jag i Liseberg och vann en stjärnvinst dvs 2kg kexchoklad som ligger i kylskåpet nu, skall ge bort de flesta

Skönt att man kan skötta varandra..

• SeCa

Slarvar nog lite med det, men förstöker dricka ca. 2-3 liter per dag.

Dricker mkt tee... men skall verkligen skärpa mig..

Hur länge har du hållt på?

• SeCa

Hej!

Ann-ie: vad duktig du är, roligt att höra att det går så bra för dig.

En fråga: äter du ngt annat än Cambridge? Ngn frukt ngn kväll eller liknande?

Själv saknar jag otroligt mkt att tugga på ngt på kvällen.

Jag har gått upp 10 kg på ett år och mår väldigt dåligt av det, innan jag började med cambridge började vågen visa 11 kg plus.

Efter första veckan har jag gått ner 3 kg och vill gå ner ytterligare 4 kg.

Trevlig dag all!

• SeCa

hmmm... att man inte läser igenom det man skickar, men budskapet kom nog fram..

all:alla

• SeCa

Inne på min åttonde dag idag, går gick jag och köpte ramlösa så att det dämpar suger och så har jag börjar dricka ordentligt med vatten, så nu hjälper det!

Ann-ie ställde en intressan fråga som jag skulle vilja ställa om

En fråga, till alla:
    Varför har ni (haft) övervikt?

• SeCa

det kommer att gå jätte bra...

Brukar du träna, promenader?

• SeCa

12 kilo kvar!

Hej!

Jag promenerar så ofta jag kan, lite lättare nu på sommaren.

Men jag har ett sådant begär efter kexchoklad så det skricker om det.

Vann 2 kg kexchocklad på liseberg under helgen (gav bort hälften ) men 1 kg ligger i kylskåpet... SUCK

• SeCa

Jotack har gått runt och tänkt på dem hela dagen (8 dagen med ren kur)
    så man är sugen...

Skall ut och ta en promenad efter jobbet så att man förhoppningsvis kommer på andra tankar

Trevlig dag alla...

Snart slutar jag för dagen och skall ut till solen...

• SeCa

Ann-ie:

Förstår dig när du säger att man blir påverkade av nadra det blev jag också, men i mitt fall kommenterade man om hur tjock jag blivit och på stranden hörde jag människor säga kommentarer som "att hon inte skäms att ha på sig bikini med den magen hon har". Blev helt förkrossad och vågade inte gå till stranden igen den sommren , skämdes otroligt mkt över min kropp, resultatet blev att jag hetsbantade och simmade 3 dagar i veckan och tog lång ca.2 timmar per dag och åt knappt ngt, resultat blev att jag såg undernärd ut. Tänk att små kommentarer kan förstöra ens liv så mkt...

Under dess 2 år som gått sedan dess har jag börjat gå upp de förlorade kilona och böjar få tillbaka min ölmage... detta har jag nu börjat må väldigt dålligt av och nu när bikinisäsongen börjar funderar jag på hur jag skall slippa stranden...

Jag är inte överviktig men har några kilon för mkt och vill ej gå igenom det jag gick igenom för 2 år sedan.

Nu går jag på CK och har gått ner 4 kilo och har ca. 3 kilo kvar (räknar med att jag går upp 2 kilo efter att jag slutat med CK)

Mår jätte bra och känner att självförtroendet stiger. Nyförlovad och har en underbar festman som stöttar mig otroligt mkt, men tycker jag är löjlig som håller på med bantning.

Men det viktig är hur man själv mår...

Soliga hälsningar

Svar på tråden cambridgestart