• Ann-ie

cambridgestart

Hej!
    Nu hittade oxå jag hit!!

Efter en veckas ren kur (efter pausen under midsommarhelgen), så visar vågen idag -2,5 kg. Är nöjd, med tanke på att jag åt nektariner igår kväll istället för soppan och inte har motionerat NÅGOT denna vecka. (Promenerade varje dag före paus). Så sammanlagt har jag nu gått ner 8 kg efter 3,5 veckor ren kur. *Glad*

Så här ser det ut för min del:
    Vecka 1: -5 kg
    Vecka 2: -1 kg
    Vecka 3: +0,5 kg (midsommarhelgen)
    Vecka 4: -2,5 kg

Vägde vid start 87 kg, idag 79, och kan bara säga: ÄNTLIGEN är jag i 70-kilosklassen!!!!!! Nu har jag "bara" 19 kilo kvar att gå ner!! (Låter lite i jämförelse med 27!)

Jag ska köra rk t.o.m. torsdag denna vecka, sen tar jag (enligt min plan) en paus/"semester" på 2-3 veckor och försöker under denna tid att motionera varje dag och äta förnuftigt. Sen i augusti är jag åter tillbaks mot målet (på 60 kg)!

Hur går det för er andra??

Soliga hälsningar/ann-ie

• Ann-ie

Ja, det är svårt att hålla sig från vågen.. Man vill gärna veta varje morgon om man gått ner något..

Tänk! fru ELLI, nu har du gått ner ungefär hälften och har bara ca hälften kvar!! Känn dig duktig!! Jag LÄNGTAR SÅ till att jag väger där kring 70.. För bara där så är jag mer "mig själv" och kan använda fler kläder än nu. *drömmer* Och jag förstår dina pauser, stunderna då du känner dig värd dem. Jag känner oxå så, men har bitit mig i tungan då jag sen första början planerat in pauser. Men du har all rätt att känna dig stolt och värd dina pauser! Du har kommit långt på vägen!! Du kanske ska planera in någon paus i förväg, så inte 6 veckor känns för mkt..?
    I övrigt låter 6 veckor rimligt. Det skulle bli -2kg i veckan och det fixar du, även om det kan gå lite trögare när du närmar dig målet.

Ha en bra kväll! /ann-ie

• Ann-ie

En fråga, till alla:
    Varför har ni (haft) övervikt?

/nicke-nyfiken (ann-ie)

• Ann-ie

SeCa,
    Jag har hållt mig till kuren fullt ut förutom två kvällar under dessa 3,5 veckor. Ena dan då åt jag ca två strips och en liten bit hamburgare och andra kvällen åt jag nektariner istället för CK-soppa. Men jag förstår din saknad efter något tuggbart. Jag känner oxå likadant ibland. Du kanske kan tugga sockerfritt tuggummi när det är som värst. Jag har hört att det är ok att ta.

MVH/ann-ie

Svar på tråden cambridgestart