Inlägg från: Bröllopstokiig |Visa alla inlägg
  • Bröllopstokiig

cambridgestart

Jag kanske ska svara på min egen fråga, på varför jag har övervikt..
    Fram till ca 23 års ålder (är 29 idag) så har min vikt legat mellan 62-65 kg. Hade inga problem med att hålla vikten då. Mkt berodde på att jag tränade ganska mkt (basket, ridning, promenader). Men vikten var HELT lagom och bra för en tränande tjej. Det inser jag idag, men då jag fått höra att jag var småmullig av mitt ex och fick höra så DÅ av min nuvarande, så satte det griller i mitt huvud. Bestämde mig för att gå ner i vikt och gjorde så. Vid 24 års ålder vägde jag 55-57 kg och var supernöjd både med mig själv och med kroppen. Men den lyckan varade inte länge. Jag flyttade p.g.a. jobb och fick sluta med basketen (tränade upp till 5 dar i veckan) och hästen, den var gammal och gick bort. Arbetet var piss, då jag blev utbränd efter ett tag. Men lågpunkten kom när mina vänner tjatade om att jag var alldeles för smal och kastade knivar i ryggen på mig under en utomlandsvistelse. Allt fick till följd att jag blev djupt deprimerad. Och började tröstäta. Sakta men säkert (Under ca ett år) steg vikten till ca 70 kg. Där och då började jag må bra igen. Började plugga, flyttade och insåg att jag aldrig mer skulle kunna låta mig påverkas så mkt av ANDRA. Så efter vikten på 70 kg har jag jojo-bantat hit och dit med det ena och det andra (piller, teer, olika dieter, VV, CK m.fl.). Men med tröstätandet kvar, så har kilon gått ner för att sen gå upp och lite till.. Så här är jag idag: överviktig, otränad med rubbad balans i kropp och vikt (man önskar man aldrig började banta!) som kämpar för att minska i vikt och för att sluta helt med tröstätandet. Jag tar en dag i taget och så med CK, vilket funkar jättebra för mig! Jag behöver inte lektioner om att CK inte är bra för mig, JAG vet att det är så. Kanske hamnar jag i samma hjulspår efter denna kuromgång (som många gånger förr), men kanske inte!! Jag TROR på mig själv denna gång och jag tror att det kommer att gå bra. Jag vill INTE tillbaks till min toppvikt på 87 kilo. DET är INTE jag.

Så på den vägen är det för mig.. Hoppas NÅGON orkade läsa ända hit!

"12 kilo kvar", du skrev att din normala vikt är 58 kg. 58 är min drömvikt.. Men eftersom det är 5 år sen jag vägde det, så vet jag inte om det är "möjligt" idag. Vi får se det sen, har ju en del dit.

Ha en soligt härlig dag! Kram/ann-ie

Svar på tråden cambridgestart