• i_nacka

cambridgestart

ann-ie
    kul att vi har samma målvikt då får vi stötta varann. Jag tror absolut att du kan nå den även fast det var ett tag sen du vägde 58. varför skulle du inte?? förbränningen försämras inte på 5 år, kanske när man är 40-50 år, men inte så mkt. Motion och bra mat är det som gäller, kenpigare än så är det inte.
    vad väger du nu, om man får fråga?

SeCa
    3 kg är ingenting, måste kännas bra!

• i_nacka

Glam
    Om hon gick upp allt och lite till är det ganska uppenbart att hon återgått till "dumma" matvanor.
    När man slutar på ren kur ska man gå på en långsam upptrappning, därman äter typ 900 kcal. Och då kan man inte gå upp i vikt igen.
    Detta gäller alla bantningsmetoder, atkins, Viktväktarna och cambridge. Om man börjar äta onyttigt ogen går man upp i vikt.

• i_nacka

millbean
    förstår din situation. men om dom är vänner så måste dom stötta dig, tycker jag.
    men om dom endå inte gör det så får du smyga med det da, lite jobbigt, men kan funka. om du vill gå ner 6-10 kg får du kanske gå på ren ku i 3-5 veckor.
    gå in på toaletten och shaka når du ska äta:)

• i_nacka

Gloriousgirl
    jag menar 900 kcal inklusive påsarna. När jag börjar trappa upp igen kommer jag äta 900 kcal ett tag till kroppen fått upp sin normala förbränning, och sen öka till kanske 1300 kcal, får se vad kroppen vill ligga.
    Kan rekommendera ett dataprogram som heter hälsovakten. Där får du uträknat hur många kalorier om dagen som du ska äta (beroende på hur mkt du rör dig och din ålder och ditt kön). sen lägger du in allt du äter under dagen och får en bra överblick hur många kalorier, kolhydrater och fett du får i dig.

• i_nacka

testade choklad-mint för första gångern idag, fy fan va vidrig! kändes som om jag skulle spy! Men min vän som också går på cambridge just nu har den som favorit! mmm, smaken är verligen som baken

• i_nacka

millbean
    jag trodde aldrig jag skulle klara att gå på ren kur i flera veckor. Men der går! ta bara en vecka i taget. jag upplever att det blir lättare och lättare ju fler veckor som går.mitt rekord på ren kur är 4 veckor.

Vägde mig imorse. har bara gått på ren kur i 4 dagar, men ville veta var på vågen jag stod. Och jag blev mkt nöjd med resultatet!
    Start: 73,6
    Efter 4 dagar: 68,9 kg

så nu har jag 10 kg kvar, och 5 veckor till skolstart. så det se lovande ut:)

Svar på tråden cambridgestart