• AnnaM

Sport-bh

Det finns så många bra tips i detta forum, så trots att det är helt OT så undrar jag: Vilken sport-bh är bäst? Jag tycker att det är svårt att köpa och lätt att man får tag på en dålig sort som inte ger tillräckligt stöd. Jag har ganska stor byst (75 C eller D). Det vore också bra att veta vilka sorter man ska undvika.

• Svar på tråden Sport-bh
  • Ellte

Vill också veta så jag skriver här för att spara tråden ;)

• AnnaM

Finns det ingen här som använder en bra sport-bh? Jag får väl lugna mig till ikväll och se om fler vill svara då :).

• Still waiting

Märkena Casall och Stay in Place gör bra sport-bhs. Det håller brösten på plats och är bekväma.

• Ananas

Jag har stor byst (70H!) och hittade en bra på Stadium. Märket kommer jag dock inte ihåg men det var en knäppning med hyskor i ryggen och den hade storleksbenämning både i S M o L och kupstorlek.

Var iväg och kollade och jo, det var en Casall.

Sedan har jag beställt från www.bravissimo.com Deras sportbh (finns i svart, svart/vit och vit) gör att iaf min byst sitter som gjuten på mig! :)
    Skönt att slippa ge sig själv blåtiror. ;)

• blivande fru J

Jag har stor byst och testade jättemånga innan jag hittade en som höll brösten perfekt på plats. Den är av märket champion, kostade runt 500 kanske och har omlottknäppning på ryggen så att inte knäppningen skär in i ryggen. Jag tror aldrig att en behå man drar över huvudet kan stödja en stor byst tillräckligt utan man måste ha en med knäppning.

Jag testade casall, den var gjord i ett skönt material, men höll inte brösten på plats tillräckligt. Har man mindre bröst är dne nog ett jättebra alternativ.

• Ananas

blivande fru J.

Vilken från Casall testade du? Det finns ju både såna man drar över huvudet (vilket jag tycker är kass om man har stor byst då den inte sitter åt under bysten om man tar en som är lagom över bysten) och såna som har BH-knäppning och de har ju storlekar där man tar hänsyn både till omkrets och kupa.

• StinaS

Själv har jag fastnat för stayinplace. De kan man läsa om på
    www.stayinplace.com

Sitter också väldigt bra och bysten hoppar inte runt när man rör sig.

• Swing

Ananas: 70H, jag säger bara WOW!!!....

Jag har 75D och använder sedan många år Stay in Place Supersport som man drar över huvudet. Storlek small, den är jättesvår att få på, men jag vill verkligen att den ska sitta TAJT.

Man kan sprätta bort märket där bak, sy in lite och sen sätta tillbaks det. Funkade bra när jag minskade i vikt för 5 år sen. Dom är ju för dyra för att slänga.

Köp till bra pris på www.timarco.se! Där säljs även min och mina mer storbystade vänners absoluta favoritbh Triumphs Ladyform. Stödjer bra, sitter som gjuten, känns inte och axelbanden halkar absolut inte ner. Rekommenderas varmt. Butikspris ca 349:- Den finns i vit, svart och hud. Många butiker (t.ex. Lindex) har inte hud i sitt sortiment. Utom Debenhams i Sthlm.

• Fresan

Stay in place funkar inte på mig och jag har 75DD-E. Hittade ett tyskt märke inne på Intersport som är bra. Röhnisch heter det.

• Lilla spöket Laban

Stay in Place tycker jag visserligen är bra, men de är så jobbiga att ta på och av. (Speciellt av, efter ett svettigt träningspass).

Letade länge efter en ny och föll för Champions:
    www.championusa.com/womens/athleticwear/wa-style.asp&coll=18&cat=&cat1=Intense%20Activity&cat2=Innerwear

Vet att Championtopparna ofta får bäst eller hamnar mycket högt upp i tester.
    Enda nackdelen är väl att det inte finns i storlek 70 runt, vad jag kunde hitta. Jag har normalt 70 D/DD(E) och fick nöja mig med 75 runt har jag för mig, men den är ganska trång så det fungerar bra ändå. Kommer dock inte ihåg kupstorleken.

• Ananas

Swing.

jo, så är det... men egentligen är inte själva kupan så stor om man tänker efter. Om jag hade haft 80 runt om hade jag haft F-kupa. E om jag hade haft 85 och så vidare. Jag tror inte någon hade reagerat så mycket om man hade haft 85E... Bara för att man är så liten under bysten så blir ju kupan så stor!

Jag har funderat flera gånger på hur de tjejer som gör bröstförstoringar tänker. Flera av de anställda jag pratat med i specialbutikerna för underkläder har sagt att dessa tjejer ofta blir förvånade då de inte hittar så många bh i sin nya storlek. Visst de kanske inte behöver så mycket stöd då många silikonbröst står ut av sig själva men ändå.

Det jag hoppas är bara att om jag får barn någon gång i framtiden så vill jag inte ha mycket större bröst. Då kommer jag att få ont i ryggen... Och hitta bh då blir inte lättare iaf...

• StinaS

Det FINNS Stayinplace som man kan knäppa med en dragkedja tror jag att det är. Och det är väl de som framförallt rekommenderas för stor byst tror jag.

Det är ju med det här som med allting annat. Man måste testa sig fram och prova sig fram framförallt.

• AnnaM

Tack tjejer för alla råd. Nu får jag ut och leta bh i helgen.

• Ananas

Mitt tips är att prova runt och se vad du hittar och sen prova ordentligt i provrummet. När jag provat sport-bh brukar jag ställa mig och hoppa upp och ner så mycket jag orkar för att se att bysten sitter där den ska och inte hotar att ge mig blåtiror. :)

• ztar

Jag har några Champion som jg köpt på Stadium, de är råbra! (har 80E) De har byglar och knäppning i ryggen, plus vadderade och extra breda axelband. Sitter som ett smäck!

• ztar

Ser nu att det är en likadan som Lilla spöket Laban har! De rekomenderas varmt!

• Swing

Jag förstorade brösten från full 75B till D för 11 månader sedan. Jobbar mitt i Sthlm city och tycker inte alls att det är svårt att hitta bra bh i min kupstorlek eller större. (Nu efteråt skulle jag gärna velat ha DD/E, man blir girig...). Jag har många sköna och vackra bh. Köpte en jättefin Chantelle i storlek 70DD på NK i går (den passade runt ryggen, konstigt nog!)

Det finns jättemycket på Debenham's, NK, Åhléns, Details osv. Men jag förstår att om man bor på en mindre ort och/eller bara har tillgång till kedjor som KappAhl, H&M osv. så är urvalet väldigt begränsat.

Har en Stay In Place Superzipper med dragkedja som jag använde efter operationen. Den är nu något stor, men jag har den utanpå min vanliga sportbh när jag springer. Stoppar ner MP3-spelaren mellan dom och den ligger säkert på plats!

• Frankan

Jag har rinktig sladdriga bröst (suck), i storlek 75-80 C och den enda som funkar för mig är Casall med knäppning i ryggen (köpte den på SheShop för 500 kr).Har använt den i snart 1 1/2 år och den är lika bra än (om än missfärgad. Har nog provat alla sorter men denna var den enda som dög. Köp!!

• Lotus

Jag gjorde misstaget att beställa en sportbh från halens. Fick den i dag och den är piss. Så nu har jag lärt mej en läxa, har man stor byst ska man absolut prova innan man köper.

Svar på tråden Sport-bh