• Jonnes brud

Hjälp mig!

Om du ska gå ner 15 kilo till i september i år (?) ska du nog sluta äta helt och hållet. Du är väl ändå inte så naiv så du tror att man kan gå ner så mycket och må bra. Gick du upp 15 kilos övervikt på lika många månader som du tänker gå ner dem nu? Skulle inte tro det.

• Jonnes brud

Man kan inte ta i för hårt när folk ställer "dumma" frågor - då får de också svar som inte passar dem. Är det verkligen någon som på allvar tror att man kan gå ner 15 kg i vikt på TVÅ månader och att det skulle vara nyttigt för kroppen.

• Jonnes brud

Spelar det någon roll om det tar två eller fyra månader innan man går ner 15 kilo, huvudsaken är väl att man går ner?

• Jonnes brud

Mizz:
    Nej, jag är inte sotis. Jag har ingen anledning att vara det. Jag blir bara så upprörd över den bantningshysteri som finns överallt. Normalviktiga tjejer som gnäller att de är för tjocka, småflickor som bantar och alla de unga kvinnor som blir anorektiker. När jag på "gamla dagar" började plugga blev jag oerhört chockad över alla unga intelligenta tjejer som bantade utan att behöva det, som var anorektiker eller som tidigare hade haft stora problem med ätstörningar.

• Jonnes brud

De tjejer jag tänker på tyckte att deras mage var stor om den inte buktade INÅT. Blir man snyggare av att vara ett benrangel? Det går inte att punktbanta. Går man ner ett antal kilon så är det inte bara magen som försvinner, det tar även på resten av kroppen.

Svar på tråden Hjälp mig!