• JonnaH

Hjälp mig!

Finns det någon här som har några bra recept på fettsnåla maträtter när man försöker gå ner i vikt.. Vill så gärna gå ner ca 15 kg till september, tänkte först börja med CK men den konsulent som jag måste köpa utav har semester tillochmed 16 augusti! Finns det någon annanstans man kan köpa CK?

• Svar på tråden Hjälp mig!
  • Jonnes brud

Om du ska gå ner 15 kilo till i september i år (?) ska du nog sluta äta helt och hållet. Du är väl ändå inte så naiv så du tror att man kan gå ner så mycket och må bra. Gick du upp 15 kilos övervikt på lika många månader som du tänker gå ner dem nu? Skulle inte tro det.

• Keri

Halvera ditt viktmål, börja motionera 30 minuter varje dag. Ät tre mål mat om dagen, 2-3 mellanmål. Undvik söta drycker, godis och snacks. Då tror jag garanterat att du går ner 7.5 kilo till september. 0.5-1 kg i veckan är en sund viktminskning.

• brudkronan

Jag tycker att "Jonnes brud" uttrycker det lite väl hårt, men hon har en poäng. Det är många kilo att gå ner på tre månader. Jag hade bra resultat av viktväktarna en gång i tiden, så om jag hade haft bråttom hade jag provat dem...

Men som alltid... det handlar om en livsstilsförändring, röra på sig mer, äta mer varierat och regelbundet... Dietister säger att ett halvt kilos viktnedgång i veckan är lagom... trist men sant - finns nog inga genvägar om man vill ha ett hållbart resultat. :(

• Jonnes brud

Man kan inte ta i för hårt när folk ställer "dumma" frågor - då får de också svar som inte passar dem. Är det verkligen någon som på allvar tror att man kan gå ner 15 kg i vikt på TVÅ månader och att det skulle vara nyttigt för kroppen.

• JonnaH

Jonnes brud:

Nu är det så att jag pratade om CK och det jag läst här på BT är att folk kan gå ner så mycket på ren kur på 9 veckor! Sen så tycker jag faktiskt inte min fråga var så j*kla dum!

• Gloriousgirl

Kör på den dieten/metoden som passar dig, CK är lika bra som nåt annat.

Jag kan rekommendera dig till Anna Insulander vid odenplan, hon är på semester tills på tisdag.. hon är bra! www.kostradgivning.nu

• Gloriousgirl

Och till Jonnes brud: Jo, man kan gå ner 15 kg på två månader och må bra av det. I vissa personers liv, inkluderat mitt liv, kan det handla om liv eller död om man inte går ner i vikt och då är CK jättebra.

• Jonnes brud

Spelar det någon roll om det tar två eller fyra månader innan man går ner 15 kilo, huvudsaken är väl att man går ner?

• Swing

Kurer osv. i all ära, men det som funkat bäst för alla människor jag känner till som gått ner i vikt OCH HÅLLIT VIKTEN är faktiskt
    VIKTVÄKTARNA.
    Man måste lägga om mathållningen! Med VV kan man äta "allt", men i måttliga mängder och det man lär sig på kurserna har man nytta av resten av livet. Lycka till!

• Gloriousgirl

Jonnes brud: Visst, man går ju ner oavsett om det tar 2 eller 4 månader, men ibland så krävs snabba resultat för tex operationer, jobb etc vilket gör att man gärna vill påskynda det hela. Det kan ju ta folk 2 år att gå ner 10kg också... huvudsaken är att man hittar nåt som passar en själv då det inte är enkelt för alla.

• Ellte

Swing: Faktum är...att VÄLDIGT många av VV´s kunder antingen aldrig blir klara med sin nedgång eller kommer tillbaka efter ett par år...tyvärr...

Det är ett bra koncept men alltför opersonligt är min teori.

• Gloriousgirl

Det roliga med viktväktar-konsulenterna är att de själva smusslar med att äta pulver..nutrilett, cambridge...inte alla dock, men avsevärt många faktiskt.

• sofia  aneleh

det beror på hur fet du är från början. är du relativt normalvikt är 15 kg troligen ganska stor viktminskning procentuellt. men är du ett fläskberg på över 100 kg kan du lätt gå ner 15 kg på två månader! bara äta nyttigare, sysselsätt dig med annat istället för att småäta, cykla istället för att ta bilen eller bussen, osv. man behöver inte ens gå på svältkur!

• sofia  aneleh

finns förövrigt en sjukhus bantningskur som går ut på att i två veckor äta asig kålsoppa som smakar så trist men är enormt vätskedrivande så man kan gå ner typ 10 kg på två veckor mn sen måste man pausa. fast då är det mest vätska man förlorar. men vill man just till bröllopet vara snabbt snygg o smal kan det ju vara nåt? det hittas nog på nätet md rätt sökord

• Mizz_

JONNES BRUD

det låter som om du är nästan lite sotis på att JONNAH har ett mål eller så. för det är inget orealistikt mål, kanske att hon får "kämpa" lite mer men det är värt ett försök.

JONNAH

jag gick ner 10 kg på 3 veckor, och det var bara av att äta sunt och att dricka mycket vatten och allt detta inkluderat med träning. jag varken svälte mig, eller påfrestade min kropp psykiskt/fysiskt.

gäller bara att du "håller" dig och inte låter småfrestas av sötsaker.

berätta gärna hur det har gått med ditt mål.

• Jonnes brud

Mizz:
    Nej, jag är inte sotis. Jag har ingen anledning att vara det. Jag blir bara så upprörd över den bantningshysteri som finns överallt. Normalviktiga tjejer som gnäller att de är för tjocka, småflickor som bantar och alla de unga kvinnor som blir anorektiker. När jag på "gamla dagar" började plugga blev jag oerhört chockad över alla unga intelligenta tjejer som bantade utan att behöva det, som var anorektiker eller som tidigare hade haft stora problem med ätstörningar.

• sofia  aneleh

normalvikt betyder inte att man har snygg kropp. vad är det då för fel på att normalviktiga tjejer vill bättra på sin kropp, bli lite fastare här och där, banta bort lite onödigt fett osv. folk sminkar sig ju för att bli snygga, kan man då inte få banta för att bli snyggare? även om man av medicinska skäl kanske inte skulle behöva det.

• Jonnes brud

De tjejer jag tänker på tyckte att deras mage var stor om den inte buktade INÅT. Blir man snyggare av att vara ett benrangel? Det går inte att punktbanta. Går man ner ett antal kilon så är det inte bara magen som försvinner, det tar även på resten av kroppen.

• JonnaH

Jonnes Brud:
    Ditt tidigare inlägg!
    Nej, jag är inte sotis. Jag har ingen anledning att vara det. Jag blir bara så upprörd över den bantningshysteri som finns överallt. Normalviktiga tjejer som gnäller att de är för tjocka, småflickor som bantar och alla de unga kvinnor som blir anorektiker. När jag på "gamla dagar" började plugga blev jag oerhört chockad över alla unga intelligenta tjejer som bantade utan att behöva det, som var anorektiker eller som tidigare hade haft stora problem med ätstörningar.

DU HAR JU INGEN ANING OM HUR JAG SER UT! OM DU SKULLE SE MIG SÅ SKULLE DU NOG INTE KOMMA MED DEN KOMMENTAREN ATT DU ÄR TRÖTT PÅ NORMALVIKTIGA TJEJER SOM KLAGAR PÅ ATT DOM ÄR TJOCKA! *lite småupprörd*

Mizz_
    Jag har gått på ren kur med CK nu i ca 10 dar tror jag att det är och jag har gått ner 7 kg =) Riktigt glad!
    Nu är det bara dom sista 8 kg =)

Svar på tråden Hjälp mig!