Sommarflirt
Det klassiska dilemmat:
Är man singel traffar man ingen. Har man partner så nog f*n haglar anbuden tätt.
Tänkte bena lite i ämnet.
Kort briefing:
Tillbaka från en semester med fru, barn och kompisar + deras vänner. Har träffat kompisens väns sambo tidigare hos dem - helt ok person med rätt sorts humor. Har inte träffat henne på flera månader men nu har vi alltså 2 veckors semester tillsammans. Utan att märka det (fast min sambo gör det förstås) pratar och pratar vi och skojar hela tiden. För mig är hon en skoj tjejkompis men jag märker sedan att vår blickar blir längre och längre. Oj oj, farlig farligt!
Inte offrar man familjen för en flirt? När man har det bra med barn man älskar! Situationen är bra och allt funkar.
Men vad gör man med pirret i magen då?
Ändå plågas jag av nån slags kärlek. Vet inte vad för sort men det påminnner om när jag var typ 20år gammal. Sömnlös och glad.
Tillsammans sökte vi situationer då vi kunde smita iväg ihop men bådas respektive verkade vara på sin vakt fast vi inte gjorde mer än snackade. När semestern var slut och vi skildes blev kanske kramen för lång. Kändes som att riva av ett plåster sakta. Jag grät nästan.
Kanske är denna beskrivning luddig - men hur beskriver man det som händer vid en förälskelse?
Nu känns känlsan lite mysig och pirrig. Ska jag bara låta den dö ut?
Jag vill tillägga att känlsan inte är sxuell -det bara kändes som vi inte pratat klart på långa vägar.