Inlägg från: Micke Picke Päronp*ng |Visa alla inlägg
  • Micke Picke Päronp*ng

Sommarflirt

Det klassiska dilemmat:
    Är man singel traffar man ingen. Har man partner så nog f*n haglar anbuden tätt.

Tänkte bena lite i ämnet.
    Kort briefing:
    Tillbaka från en semester med fru, barn och kompisar + deras vänner. Har träffat kompisens väns sambo tidigare hos dem - helt ok person med rätt sorts humor. Har inte träffat henne på flera månader men nu har vi alltså 2 veckors semester tillsammans. Utan att märka det (fast min sambo gör det förstås) pratar och pratar vi och skojar hela tiden. För mig är hon en skoj tjejkompis men jag märker sedan att vår blickar blir längre och längre. Oj oj, farlig farligt!
    Inte offrar man familjen för en flirt? När man har det bra med barn man älskar! Situationen är bra och allt funkar.

Men vad gör man med pirret i magen då?

Ändå plågas jag av nån slags kärlek. Vet inte vad för sort men det påminnner om när jag var typ 20år gammal. Sömnlös och glad.

Tillsammans sökte vi situationer då vi kunde smita iväg ihop men bådas respektive verkade vara på sin vakt fast vi inte gjorde mer än snackade. När semestern var slut och vi skildes blev kanske kramen för lång. Kändes som att riva av ett plåster sakta. Jag grät nästan.

Kanske är denna beskrivning luddig - men hur beskriver man det som händer vid en förälskelse?

Nu känns känlsan lite mysig och pirrig. Ska jag bara låta den dö ut?
    Jag vill tillägga att känlsan inte är sxuell -det bara kändes som vi inte pratat klart på långa vägar.

• Svar på tråden Sommarflirt
  • Micke Picke Päronp*ng

cassiopeja

Jag var lite otydlig märker jag. Förlåt!

Vi smet inte iväg för att på nåt sätt komma undan våra respektive eller så. Vi gillade bara att prata och vara tillsammans. (det kändes som om det var en sån där verklig KLICK-situation) Hur lätt som helst kunde vi prata om allt möjligt utan att det blev knasigt eller kändes fel. Jag kan verkligen i n t e på ettbra sätt beskriva hur det var men ingnen av oss uttalade något om förälskelse eller ens tycke för varandra.

Märklig känsla som jag faktiskt inte känt fler ggr i mitt liv än 3-5 ggr. Jag förstår min sambos ilska mot tjejen, hon stör sig på att hon öppet sitter och flirtar med mig. Jag satt inte heller och flirtade men det är ju möjligt att "le tillbaka" är att "flirta". Det är nog så.

Som jag känner nu är set som en slag saknad. Jag skulle velat prata mer med den människan- oavsett kön. Det bara kändes så jäkla bra...

.Jag har inte gått vidare med saken. Den är lagd på is... tyvärr. för hon verkade kunna bli en fin vän. (jag har inte så många vänner)

svårt att beskriva hur jag känner. riktigt svårt..

• Micke Picke Päronp*ng

Jonnes Brud.
    Hon är i samma situation som mig fast 1 barn mindre.

Men jag förstår dig. Man var går gränsen egentligen för otrohet på det emotionella planet? Kan man som kille ha en kvinnlig vän som man kan prata med allt möjligt om utan att det övergår i tycke för varandra och sedan vidare till kärlek? Jag har ju manliga vänner som jag pratar med allt om så varför inte en kvinnlig? Det hela säger ju sig självt, då det blir ohållbart påfrestande för en sambo att plötsligt ha fått en rival. Jag har en bra relationen med min sambo sedan 12 år och vi bråkar sällan om saker -snarare löser problemen via snack etc. Vi är väldigt lika och har massor gemensamt men även lka mycket delade meningar.
    Till saken hör att min sambo är väldigt lik den här tjejen på många sätt och har massor av lika egenskaper. Nästan läskigt men också ett bevis för att jag attraheras av liknande egenskaper.

• Micke Picke Päronp*ng

Klassiskt dilemma - Man kan inte både ha och äta kakan.

Men hon och jag kommer för alltid ha ett bra minne tillsammans.

För å citera "Bröllopsdag" Per Person:

"Jag börjar att stamma snart väller det fram
    Det borde vara jag... och inte någon som han
    Och han vid din sida han börjar förstå
    tar dej i handen säger "Älskling vi går""

• Micke Picke Päronp*ng

Petra - Huvudet på spiken.

Lacy- se ovan

Ingen av oss är speciellt svartsjuk. Vi har det ofattbart bra efter omständigheterna. Lite mer 6 skulle väl vara önskvärt men jag får luta mig mot att när vi väl har det så är det världsklass . Vi har småbarn så jag klandrar ingen för den låga frekvensen just nu. Småbarn lär ju vara utmärkta preventivmedel....

Det är en sån fin/härlig känlsa som man bara inte vill slösa bort. Man upplever den bara ett fåtal gånger i livet och livet tar ju ändå slut snart.

Jag förespråkar inte otrohet men samtidigt skulle jag inte missunna min sambo samma känsla om det inte utökades i otrohet. Men som sagt....

• Micke Picke Päronp*ng

Ringde henne igår.

Föklarade känslor. Men frågade om vi kunde ses för att prata om saken och slippa telefon-missförstånd.

Huga. känner mig lika nervös som när man var yngre och skulle fråga chans/göra slut..

Hoppas vi inte blir ovänner pga av detta nu.

• Micke Picke Päronp*ng

Swedie:
    Inge dålig kontroll på mina känslor...

Jag vet precis vad jag känner och tycker.

Jag har inte för avsikt att be om hennes hand...

Bara för att man lovat sig till en person här på klotet så stannar inte tiden...

• Micke Picke Päronp*ng

Jonnes Brud.
    Sen när blev det farligt med frasen som all världens tjejer verkar ha patent på?? (...men vi kan vara kompisar)
    Det är just detta jag har för avsikt att säga men kanske inte på det plumpa vis man fått det slängt i ansiktet själv i sin ungdom... *nypa salt* tack.

Swedie:

Nej, gumman hemma vet inget för jag tycker det blir enklast så. Jag har ju inga otrohetstankar bakom mötet.

• Micke Picke Päronp*ng

Jag tycker bara det är bäst om hon inte vet. Så enkelt är det. Hon insåg att jag och tjejen gillade att tala med varandra på semstern och sa väl inte mer än att: ja, du träffar ju alltid tjejer som gillar dig. Bara du inte sätter på dem är jag nöjd.
    Så funkar vårat förhållande. Detsamma gäller henne. Otaliga är hennes manliga studiekamrater som jag sett henne fatta tycke för utan att nåt mer skett.

Det värsta jag varit med om i mitt liv - det var när jag träffade min, sedan 13år, nuvarande sambo. Anledningen till det är att jag hade ett förhållande då och hamnade i en valsituation. Ett vägskäl kan det liknas vid. Vad jag inte visste då var att jag skulle gör mitt bästa val någonsin. Att välja bort den fasta (usla) relationen mot en osaäker tillvaro med en människa jag knappt kände.
    Så dåligt som jag mådde DÅ av att på det brutala sätt välja bort en annan livskamrat vill jag aldrig må igen. Det VET min sambo. Inget synd om mig. Det fanns 50% chans att lyckas och det var verkligen en bra chansning.

Idag har jag inga tankar på partnerbyte eller nåt, men jag vill med detta ämne peka mot det rus man kan känna ibland då man träffar en människa (man el kvinna) som man nästan önskar man träffat tidigare så man fått mer glädje av dem...

fan, nu spånade jag bort mig ännu värre va?

• Micke Picke Päronp*ng

Lacy -> är du och jag de enda med samma åsikter här . Håller med precis i vad du säger. Hoppas du kan få behålla lite pirr..

För att förenkla vad jag vill med den här tjejen.
    Jag tror vaken hon eller jag letar efter nått nytt. Kanske lite trötthet på skrikande barn och ostädade hem och stressigt arbete/arbetslöshet får oss att leta spänning?? Jag har ingen aning.

Men! Jag beoundrar den här tjejen verkligen och i och med det skulle jag vilja tala om det för henne (smickra). Hur ofta får man höra sånt? Vilken människa kan säga att man inte bryr sig om smicker? Få gånger i mitt liv har jag upplevt dessa känslor och DÅ vill jag säga den personen; jag gillar dig, du är perfekt i mina ögon, du är fin,vacker och om jag inte vore förlovad med min sambo skulle jag göra mycket för att få dig. MEN just nu är varken du eller jag "available" -shit happens, man lever bara en gång så jag vill åtminstone att du skall få glädjen av att veta det.

Kan nån av bruttorna här på forumet säga att ni inte skulle bli glada av sån form av beröm och som fick er att växa?

Jag kommer säga detta till henne nästa vecka. Om vi kan förbli vänner och träffas ngn gång i halvåret som vi gjort innan detta så kommer jag att bli glad.

• Micke Picke Päronp*ng

Cassiopeja:
    Varför är inte smicker ok om det kommer från en gift man, om det nu är så att han inte ställer några krav på dig? Att bara få höra "vad du är trevlig" eller nåt hör ju inte till vardagsmaten direkt. I alla fall inte för mig.. Eller nån som frågar hur man mår (och menar det).

MajaD:

Jag har tänkt på den varianten och fått lite ågren nu till helgen. Tänk om hon inte alls vill träffa mig och snacka om det här. Hon kanske plötsligt tycker att jag är en stor idiot eller nåt. Jag tar den chansen helt enkelt. Men det lilla jag känner henne så är vi på nåt sätt på samma linje. Humor, livssyn, familjesituation (så man förstår vad man pratar om). Skulle det ändå vara så att hon avvisar möte med mig kommer jag nog känna mig jäkligt dum men ändå förstå att jag kanske var dum som drog upp detta med henne. Jag lovar att åtekomma i ämnet.

Babou:
    Jag förstår vad du menar och har väl tänkt på det. Det här kanske säger mer om min situation än om hurdan hon är...

Hoppas bara hon kan ta det som smicker och ta det till sig eller bara skita i det. Jag kommer gilla henne sterhårt ändå. Hon är verkligen en skitball tjej..

OCH, min kära sambo är väl införstådd i att jag gillar den här tjejen. Hon sa att hon förstod det för 3 år sedan då vi var på samma fest. No hard feelings där inte.

Men ok. jag kör ju inte med helt öppna kort.

• Micke Picke Päronp*ng

Snacka med henne igår. Litte käbbel men utgången ändå OK.

Hon hävdade att hon inte flirtat med mig...?!?

Kanske orkar hon inte ta konsekvenserna nu när jag hörde av mig.

Hursomhelst gillar vi varandra jättemycket som kompisar. Och så skall det förbli, sa vi. Helt ok för mig och jag hoppas hon känner samma.

Vi brukar ibland träffas på gemensam fest i bekantskapskretsen och det ska bli intressant att se hur VI reagerar då.

hon är ändå en speciell människa.... och jag lever bara en gång.

• Micke Picke Päronp*ng

Kapitlet mer eller mindre avslutat känns det som.

Vi pratatde jäääätelänge häromdagen.
    Hon ville inte göra mig ledsen sa hon men jag sa att jag är inte ledsen för att vi inte är ett kärlekspar utan för att det helt enkelt är trist att inte få träffa o snacka med henne. Detta för att jag tycker hon är himla trevlig och vi pratar om allt.

Men jag ville fråga varför hon sa att hon inte flirtat med mig. DÅ säger hon att hon bara gjorde det för skojs skull. :-O
    Då blev jag verkligen ledsen. Inte för att flirten då blev betydelselös. Utan för att hon bara "drivit" med mig. Och varför. Hennes snubbe hade sett ledsen ut flera ggr (sa min sambo) när hon å jag satt å prata. En annan bekant trodde hon å jag var tillsammans. Min sambo tyckte det hela vara absurt hur man kunde sitta och flirta så öppet med alla inblandade omkring. -Så att hon flirtade råder det inget tvivel om!

Så när jag pratade med henne frågade jag varför man flirtar med nån för skojs skull. Men svaret blev undflyende och hon skyllde på att hon inte mår bra mm mm. SÅ kanske det är hennes förhållande som knakar. Fan vet jag.

Vi sa hej då och "vi hörs". Jag sa att jag inte hade några "bad feelings" men efter en dags funderande har jag ändrat uppfattning. Hon verkade irriterad på att jag ringde upp henne.
    Uppenbart för mig att hon flirtade stenhårt. Om et var på skoj eller att hon inte vill gå vidare nu skite jag i. Jag kan ta att man flirtar för skojs skull. Men inte att hon flirtar seriöst och inte vågar stå för det.

Hon känns plötsligt inge kul...

Nu funderar jag på om jag bara ska skita i allt och hon ska få slippa undan med att det bara var på skoj eller om jag ska fortsätta plåga henne med hur man kan göra nåt så fult utan att ta konsekvenserna. Som det är nu tror hon jag är ledsen för att hon bara avvisat mig som vän mm.

• Micke Picke Päronp*ng

Bela:

Låter kanske lite grovt men vad jag menade var:
    Om jag skall tala om för henne vilken dålig stil jag tycker det var att hålla på som hon gjorde.

En sak att hon säger att hon gillar mig jättemycket då behöver hon väl inte "driva" med mig samtidigt.

Det är där jag tror osanningen kommer in. Hon flirta inte på skoj men nu föröker hon överskyla det genom att säga. Ameh, det var inte allvar, jag bara skojade med dig.. trodde du gjorde samma sak.

Skoj kan jag ta, men när jag nu tar steget att prata med henne kan hon ialla fall tala sanning. Had hon gjort det skulle jag verkligen respekterat henne idag..

Fick nyss höra av en gemensam vänn att hon vänsterprasslar med en kille på sin sambos jobb...

mina fötter blev väldigt kalla nu..

• Micke Picke Päronp*ng

inte min tur än :

Det tror jag med att det handlade om. Trist att hon inte står för det. Det är ju ändå så uppenbart.

Anm: moget

Har redan glömt henne

• Micke Picke Päronp*ng

inte min tur än:

för om det är som du säger så är det väl knappast fel av mig att tycka att hon är en idiot.
    Ok att jag vara en idiot själv som gick på flirten -men jag är ju ialla fall ärlig mot henne. Hon mer eller mindre använde mig för att *** nånting med isn man.. jag har ingen aning?!

Pussa frugan?! jag sli*kar upp henne i brygga istället... ooops!

• Micke Picke Päronp*ng

Träffade henne häromdan av en slump faktiskt. Hon såg mest ner i golvet och verkade låtsas som om det regnade. Lägre än glocalnet faktiskt.

Man kunde ju förvänta sig nån kommentar.

Men vad spelar det för roll om 100 år egentligen

• Micke Picke Päronp*ng

Bela:

Om den nu är så URKIG -varför skriva i den då?

farväl!

• Micke Picke Päronp*ng

Aha! En polis!

Var skriver jag att jag inte uppskattar min fru. Vem är du att säga det?

Grov i mun? den här då -> hört talas om smileys
    Vad som är grovt för mig är kanske inte grovt för dig. å tvärtom.

Och vad skulle göra ett bröllopsforum till en plats där man tex. inte diskuterar skilmässa eller otrohet.

Kanske har du rätt men har du nånstans skapat en enkät där folk fåt rösta huruvida jag är äcklig eller nåt. Eftersom du tycks veta att halva kvinnosläktet nu hatar mig pga denna tråd.

Jag har aldrig haft lust att vara otrogen. Måhända är jag dålig på att beskriva mina känslor på samma sätt som jag upplever dem -men att hoppa i säng med henne har aldrig varit min intention. Ej heller att på nåt sätt skaffa mig ett vänsterprassel.

Jag gillade bara kontakten vi fick. Sällan upplevd.

Kan jag kalla det platonisk kärlek utan att hamna i otrohetsfacket?

Jag har försökt förstå själv vad som hände men inte riktigt fattat det.

Hoppas detta ialla fall get dig lite glädje att få äcklas över ännu en vilsen stackare.

DÅH

• Micke Picke Päronp*ng

Ophelia:

opassande i denna tråden kanske, men det var bara ett utryck för vad jag kände då.

I en annan tråd snackas det vitt o brett om spruta än här eller där, bakifrån eller missonär...

OK?

Svar på tråden Sommarflirt