Inlägg från: Jonnes brud |Visa alla inlägg
  • Jonnes brud

Sommarflirt

Jag tror att det största hotet man upplever som fru/sambo/flickvän är inte att partnern är sexuellt otrogen, utan att han fick en så otroligt fin kontakt med den här andra kvinnan, att de kunde prata "som vi inte kan". Sen är det väl lätt att bli förälskad på semestern när allt är avkoppling och mysigt. Samma tjej med lika många barn som du har, med arbete, tvätt och städning, vardagsslitet, är kanske inte lika "nice".

• Jonnes brud

Det är klart man kan ha kvinnliga kompisar, men då måste man också passa sig så att det inte "händer" något. Men framförallt, och viktigast, din hustru måste tycka att det är OK. Hon måste ha tillit till dig och denna kvinna, så att hon litar på att det inte blir något mer. Jag har alltid umgåtts mest med män, mycket beroende på att de haft samma intressen som mig, även om jag inte har haft någon jättenära kompis av manligt kön. På de arbetsplatser jag jobbat på, så är det dock män som har "stått mig närmast". Om min f.d. man eller min M2B skulle må dåligt av det, så skulle jag nog passa mig.

• Jonnes brud

Träffas och prata känslor tycker jag låter väldigt "farligt". Det skulle nog jag akta mig för - men det är ju jag det.

• Jonnes brud

Förklarade känslor på telefo, men vill prata ansikte mot ansikte för att det inte ska bli några missförstånd. Ja,hoppas att din fru inte missförstår dig när du inte ens törs tala om för henne att du och den här kvinnan ska träffas. och det här med att "bara vara vänner" är nog inte något som kvinnor har patent på att säga, är min erfarenhet.

Svar på tråden Sommarflirt