• *Blomman*

Nedlåtande barnmorskor

Fyfan för att bli behandlad så dåligt. Jag tycker att det är ofta man måste stå på sig för att de verkligen ska lyssna på en. Ska det verkligen vara så?

Det "värsta" jag varit med om var när jag gick till min fd. gynekolog med besvär i underlivet. Utan att prata ordentligt med mig innan så skulle hon undersöka mig och utan att säga något tog hon klamydiatest. Förutom att svimma (jag klarar inte av testet) så blev jag så förbannad eftersom jag och min pojkvän inte varit med några andra än varandra. Hur skulle jag då kunna få klamydia? Sån jävla kärring!

• *Blomman*

Fenomena

Jo, första gången jag var hos en gynekolog blev jag testad och det blir väl alla nu förtiden. Det var för övrigt samma gynekolog som testade mig igen utan att ens säga något. Det tycker jag är förjävligt eftersom jag svimmade första gången också. Jag bad om att bli testad för svamp, men det struntade hon i, trots att min spymptom tydde på det.
    Att klamydia är ett ökande problem är en annan sak och jag förstår varför man testas. Men om hon kunde sina saker så skulle hon förstå vad mitt problem berodde på och då hade jag sluppit att bli testad.

• *Blomman*

AnnaZ
    När de har tagit klamidyaprov på mig så har de tagit nått prov från urinröret som gör så in i helvete ont. De har inte sagt något om nått urinprov. :(

SadPsychoBitch
    Jo, jag känner som du. Jag vet att det inte finns en endaste chans att varken jag och min pojkvän har varit otrogna mot varandra och ettklamydiaprov känns väldigt avlägset.

• *Blomman*

bellis
    Usch, fyfan jag tycker synd om dig. Jag vet hur det är att inte bli betraktad som vuxen och jag har stött på ett gäng konstiga läkare under min livstid. En läkare till exempel fick för sig att lyssna på mina lungor genom min jacka och jag hann inte ens ta ett djupt andetag innan han konstaterade att allt lät bra. Inte konstigt att jag har fobi för läkare och sjukhus.

I alla fall, hoppas att du kan byta doktor så att du hittar någon som lyssnar på dig. :)

• *Blomman*

bellis
    Men fy tusan! Vad är det för skojarläkare du har fått komma till? Sådana borde inte ens få ha sin licens kvar. Du får precis som SadPsychoBitch säger byta läkare tills du hittar en bra.

SadPsychoBitch
    Jag byter läkare hela tiden känns det som. :D Nä, men det är inte lätt att tex. få byta gynekolog eller husläkare. Många samtal krävs och man måste ha talets förmåga att prata till sig en ny läkare. Så är det där jag bor, tyvärr. Men jag håller självklart med dig, man ska byta tills man hittar en bra.

• *Blomman*

SadPsychoBitch

Vad jag vet så har man som kvinna rätt att byta till en kvinnlig läkare på samma vårdcentral eller vart man nu går. De försökte ta den rätten ifrån mig men jag stod på mig och vägrade att lägga på luren förrän jag fick en ny läkare. :)
    Men menar du att man kan få byta läkare till en ny på samma vårdcentral etc.?

Ellte

Jag känner precis samma som du, jag och min pojkvän har bara varit med varandra och då känns det skitkonstigt att ta klamydiaprover. Men de tror väl att unga personer inte kan hålla sig till en och samma partner. Undrar om de testar en när man är 30+ för det verkar ju inte fungera att förlova och gifta sig. ;)

Liten Filur

Fy fan rent ut sagt. Jag förstår om du inte har något förtroende alls. Min pappa var med om en liknande sak, de trodde att han bara fånade sig på sjukhuset men han krävde att få läggas in. Nu senare fick vi veta att om han inte hade lagts in då hade han kunnat dö av alla blodproppar han hade. :S

Juni-flickan

Jo, det gäller att stå på sig och inte ta någon skit.:D Jag berättade för gynekologen som ägde kliniken att de tog klamydiaprov på mig utan att säga något. Det verkade som att han tog det på allvar och blev arg på sin kollega. Men tyvärr var han inte något att hänga i julgranen när jag gick till honom istället. Han anklagade mig för att ha ätstörningar när jag klagade på biverkningarna jag fick av min p-spruta. Jag fick inte lämna mottagningen innan han konstaterade att mitt BMI var "ok".

Svar på tråden Nedlåtande barnmorskor