Nedlåtande barnmorskor
Ja, gynekologen får ju gärna TALA OM innan de tar ett sådant prov -eftersom man sannerligen blir chockad av smärtan även om man vet om det..*morr*
Själv är jag så TRÖTT på att inte bli bemött som en vuxen människa på vårdcentral/gyn... jag går väldigt sällan till läkaren, så NÄR jag gör det är det för att jag verkligen är orolig, och känner att det är något som är FEL. Att då bara bli bortviftad tycker jag är förj-vligt helt enkelt!
Är jag superduperförkyld med bihålor som spränger, ja då får jag ordinationen att köpa mer nässpray, istället för att få avsvällande. Jag har nu sökt TVÅ gånger för att det är nåt skumt med cirkulationen i mina underben -första gången blev jag utskrattad, snäst åt och sen utskälld SAMT hemsickade med pansjo-medicin, som apotekspersonalen bara gapade åt! KUL!
Den andra gången så blev jag först vänligt bemött (efter att ha bråkat mig till en tid!!! ) av läkaren, som mätte och frågade och kände..´hon sa att vi skulle börja med att ta lite prover, för att kunna utesluta vissa saker... Lämnade prover, fick sen ringa för att få svaren. "Ja det var inget konstigt!" Nähä.. och vad gör vi nu då, sa jag. "ja, men det är inget som är fel, du får väl komma tillbaka om det känns värre, försök koppla bort det där nu!"
Så jag går fortfarande och oroar mig för proppar och skit, det känns verkligen JÄTTEBRA.
Men min MAMMA däremot, jösses, hon får avsvällande utskrivet för bihålorna utan att be om det, och nu vid ett sjukbesök för nåt annat så sa hon att hon hade haft lite ont i benet några dagar, och VIPS var hon ivägskickad på ultraljud för att kolla!!!!
Blir så arg. Kommer jag aldrig att bli sedd på som annat än ett oförstående barn av dessa 40-talister??