• Liten Filur

Behöver snabbt svar: Fråga angående mens och p-piller!!

Jag har en fundering, kanske någon kan hjälpa mig!

Ska börja äta p-piller igen efter ett års uppehåll. Vill av olika anledningar börja så snart som möjligt. Jag ska till gyn på torsdag och få mitt recept. Problemet är bara att min jäkla oregelbundna mens kom idag, alltså tisdag. Jag hade hoppats på att den skulle komma lite senare så att jag kunde börja på p-pillerkartan vid första mensdagen. På torsdag när jag får mitt recept och kan hämta ut mina piller är jag alltså inne på tredje mensdagen.

Tror ni att jag kan skita i det och på torsdag äta tre piller och sedan fortsätta som vanligt??? Jag ska fråga på gyn också men är lite orolig för ett "nej" av den anledningen att det "är emot föreskrifterna". Jag menar, är det egentligen så farligt? Jag får väl vara noga med att skydda mig med kondom någon vecka....

Någon som kan det här och kan hjälpa mig?

• Svar på tråden Behöver snabbt svar: Fråga angående mens och p-piller!!
  • Liten Filur

Bela

Så du tror alltså att det går bra att ta tre piller och sedan vara noga med att skydda sig ett tag? För det kan väl inte vara farligt att ta tre piller på en dag. Jag vet iallafall att man kan ta två om man gglömt en dag...

• Liten Filur

Tack för era råd!! Jag kanske lät lite desperat men jag ville verkligen börja med mina piller nu, men men, jag får se vad gyn säger.

Svar på tråden Behöver snabbt svar: Fråga angående mens och p-piller!!