• kalle29

duschproblem i simhall

Hej

Läste ett inlägg från 2003 om en kvinna som ondgjorde sig över småbarn i damernas omklädningsrum. Skulle gärna vilja fylla på den debatten. Jag arbetar som rektor i en skola i mellansverige och tycker om att gå och simma någon kväll i veckan. inte sällan händer det att jag stöter på flickor/elever från skolan i herranrnas dusch med sina pappor och ni kan ju gissa om de tisslar när dom ser rektorn naken. Är det någon som har en bra lösning på hur man ska komma undan detta problem?

• Svar på tråden duschproblem i simhall
  • kalle29

Tog upp diskussionen med ett par kollegor på skolan där jag jobbar, och det blev en väldig diskussion, och flera kvinnliga medarbetare hade motsvarande erfarenhet som jag. Vi enades dock om att det är något vi får leva med med så länge barnen behöver hjälp. Däremot måste det vara upp till badhusen att se till att det är en säker miljö för barnen att vistas i, så ade inte riskerar att antastas av vuxna män/kvinnor när de är själva.

• kalle29

Heffaklumpen - ang ålder, det är riktigt, det som irriterat mig är barn i 8-9 års åldern, åk 2-3. Kan tilläggas att de själva har badkläder på sig, vilket jag även reflekterat att merparten av killarna i den ålderna har.

• kalle29

Jag ser inga problem med att en personlig assistent följer med in. I vår simhall arbetar kvinnlig personal i männens del och vice versa utan att det upplevs som störande, och för egen del tycker jag att samma regler bör gälla dig.

Svar på tråden duschproblem i simhall