• kalle29

    duschproblem i simhall

    Hej

    Läste ett inlägg från 2003 om en kvinna som ondgjorde sig över småbarn i damernas omklädningsrum. Skulle gärna vilja fylla på den debatten. Jag arbetar som rektor i en skola i mellansverige och tycker om att gå och simma någon kväll i veckan. inte sällan händer det att jag stöter på flickor/elever från skolan i herranrnas dusch med sina pappor och ni kan ju gissa om de tisslar när dom ser rektorn naken. Är det någon som har en bra lösning på hur man ska komma undan detta problem?

  • Svar på tråden duschproblem i simhall
  • Heroine

    Personligen tycker jag nog att är man så gammal att man går i skolan ska man vara i "rätt" omklädningsrum. Tycker man att det är konstigt att se rektorn naken borde man ju tycka att det är konstigt att visa sig själv naken inför rektorn också och därför vilja vara i damernas istället. Vill man undvika att träffa på elever antar jag att man får försöka gå på tider då de inte brukar vara där, men det kan ju vara svårt.

  • Stjärna

    Försök att ställa dig över det. Titta dem i ögonen när du ser dem och hälsa.

    Rektorer är oftast människor man ser upp till och har respekt för. De sätter gränserna och förklarar hur saker och ting ska vara. Behandla dem med respekt och håll huvudet högt.

    Nakenhet är inte onaturligt eller smutsigt.

  • StinaS

    Jag har ingen bra lösning tyvärr. Jag avskyr när mammorna har med sina småpojkar i duschrummen (och då menar jag inte riktigt små barn utan typ 6-7 år och uppåt). Det är klart att det hade varit ännu värre om man har en relation till barnen. Typ rektor då.

    Jag försöker undvika de tider som är vanligast för barnen men det är inte alltid så lätt. Jag förstår inte föräldrarna som tycker det är självklart att ta med barnen in så där. Små barn är en sak, men det här är inte bara småbarn. De lite större barnen klarar sig faktiskt själva i omklädningsrummen och så kan man träffas vid poolen.