• kalle29

    duschproblem i simhall

    Hej

    Läste ett inlägg från 2003 om en kvinna som ondgjorde sig över småbarn i damernas omklädningsrum. Skulle gärna vilja fylla på den debatten. Jag arbetar som rektor i en skola i mellansverige och tycker om att gå och simma någon kväll i veckan. inte sällan händer det att jag stöter på flickor/elever från skolan i herranrnas dusch med sina pappor och ni kan ju gissa om de tisslar när dom ser rektorn naken. Är det någon som har en bra lösning på hur man ska komma undan detta problem?

  • Svar på tråden duschproblem i simhall
  • Heroine

    Personligen tycker jag nog att är man så gammal att man går i skolan ska man vara i "rätt" omklädningsrum. Tycker man att det är konstigt att se rektorn naken borde man ju tycka att det är konstigt att visa sig själv naken inför rektorn också och därför vilja vara i damernas istället. Vill man undvika att träffa på elever antar jag att man får försöka gå på tider då de inte brukar vara där, men det kan ju vara svårt.

  • Stjärna

    Försök att ställa dig över det. Titta dem i ögonen när du ser dem och hälsa.

    Rektorer är oftast människor man ser upp till och har respekt för. De sätter gränserna och förklarar hur saker och ting ska vara. Behandla dem med respekt och håll huvudet högt.

    Nakenhet är inte onaturligt eller smutsigt.

  • StinaS

    Jag har ingen bra lösning tyvärr. Jag avskyr när mammorna har med sina småpojkar i duschrummen (och då menar jag inte riktigt små barn utan typ 6-7 år och uppåt). Det är klart att det hade varit ännu värre om man har en relation till barnen. Typ rektor då.

    Jag försöker undvika de tider som är vanligast för barnen men det är inte alltid så lätt. Jag förstår inte föräldrarna som tycker det är självklart att ta med barnen in så där. Små barn är en sak, men det här är inte bara småbarn. De lite större barnen klarar sig faktiskt själva i omklädningsrummen och så kan man träffas vid poolen.

    OK - det här var inte något svar. Mer än ett medhåll till problemet.

  • mjuka bröst

    personligen så skulle jag inte ALLS! tordas släppa en ensam 6-8-åring hos herrarnas, tyvärr för det finns så många läskiga typer på sånna ställen ...tyvärr, tyvärr och jag får väl samtidigt passa på att be alla shyssta män om ursäkt...men det räcker med ETT äckel...sorry..

  • StinaS

    mb- det är möjligt att du tycker så. Men det fråntar fortfarande mig inte rätten att tycka det är otrevligt att helt främmande småkillar står och stirrar på mig i duschen. Vilket hänt mer än en gång.

    Och det fråntar mig inte heller rätten att bli irriterad på sådana föräldrar som tycker att deras barn går före alla mina rättigheter. Vilket man inte får säga egentligen för då blir man bara mördad.

    Förmodligen skulle det bästa vara fyra olika duschrum där två är för föräldrar med barn och två för dem som inte har barn. Jag tycker det vore lika otrevligt att ha småpojkar bland kvinnor om det vore mina egna barn. Framförallt som jag jobbat inom rättsväsendet och sett vad även kvinnor kan tänka och göra avseende småpojkar. Det är inte bara män som är perversa.

  • Cassiopeja

    Stina S..

    Håller med dig till en viss gräns och kan förstå hur du tänker, men tycker ändå att om man har problem med att visa sig naken bland folk så kanske man inte ska gå på offentliga badhus och liknande? Jag menar, om DU har problem så ska väl inte barnen behöva stanna hemma? För ska man börja göra särskilda omklädsrum för barfamiljer så att inte barnen tittar på nakna vuxna, då kanske man även ska göra egna för lesbiska och bögar så att inte de går och tittar också..!?

    Jag är ensamstående mamma till 2 pojkar, så skulle inte jag få ta med dem in i damerna rum så skulle inte vi kunnat gå på badhus när de var mindre! Då inte i första hand för att jag tror att de ska bli antastade, utan för att även om man har fyllt 6 eller 7 så är det inte så lätt att fixa med skåp och få med alla saker i väskan m.m.! Desutom så kollar 3-4 åringar lika mycket på andra nakna människor (även av samma kön) som lite större barn! Hur skulle man göra då? Likaså kan vuxna antasta barn av samma kön som de själva så dina argument håller inte..

  • SadPsychoBitch

    Jag håller med den som skrev förra inlägget.
    Jag vet min lillebror hade inte klarat av allt själv när han var 6-7 år, dock tog pappa hand om honom.

  • pumpa

    Fanns en Tunisisk film på det här temat för några år sedan. Kommer ej ihåg vad den hette.

    Pojke var man tills man var 15 (?) och fick ända till den åldern följa med mamma på dambadhuset... Pojkens fantasier i den åldern kan jag (som är gubbe) enkelt föreställa mig.

    Ville bara flika in det..

  • fashiongirl

    Det borde absolut finnas speciella för föräldrar med barn....jag gillar inte alls när det kommer in hela skolklasser tex.

    Men förstår föräldrar att de inte vill att deras barn ska vara själva i det rätta omklädningsrummet...

    Det är svårt detta..

  • Cassiopeja

    15 år var väl att ta i... *S* Men det är ju ganska olika när ett barn är stort nog att klara en sån här grej!

    Personligen bryr jag mig inte särskilt om ifall ett barn tittar på mig om jag är på badhuset, är väl värre då om andra tjejer (vuxna) står och kollar, men jag tycker som jag skrev tidigare, att det är ju smällar man får ta om man är i en offentlig dusch ihop med andra människor!

    Kanske vore bättre att göra några privata duschar/omklädningsbås då för folk som inte vill visa sig nakna för andra?

Svar på tråden duschproblem i simhall