• kalle29

duschproblem i simhall

Hej

Läste ett inlägg från 2003 om en kvinna som ondgjorde sig över småbarn i damernas omklädningsrum. Skulle gärna vilja fylla på den debatten. Jag arbetar som rektor i en skola i mellansverige och tycker om att gå och simma någon kväll i veckan. inte sällan händer det att jag stöter på flickor/elever från skolan i herranrnas dusch med sina pappor och ni kan ju gissa om de tisslar när dom ser rektorn naken. Är det någon som har en bra lösning på hur man ska komma undan detta problem?

• Svar på tråden duschproblem i simhall
  • fashiongirl

halstabletten: Var nyligen på badhuset där det var en hel skolklass i tjejernas omklädningsrum. Tippar på att de gick i ettan eller kanske var runt 6 år så de snart skulle börja.

• NokGroda

jag minns när fritidsgruppen gick till gymnastiksalen några gånger.. av någon anledning tvingades pojkarna och flickorna byta om i samma omklädningsrum och duscha i samma duschrum.. det var hemskt! jag minns fortfarande hur jag hatade det. vi var några tjejer som bytte om på toaletten för att komma undan, men i duschen hade man inte en chans.

det här var alltså fritids! innan skolåldern! och vi var högst medvetna om att vi var nakna i samma rum som pojkarna. men ingen brydde sig.

• Klok?

Det kanske vore en idé för badhus att göra en del av omklädningsrum/dusch till föräldradel d v s en del för pappor med sina barn och en del för mammor med sina barn - när man då går in i ett sådant omklädningsrum/dusch vet man att det kan finnas små pojkar/flickor där tillsammans med sina föräldrar. På så vis slipper man bli exponerad för det motsatta könet. Sedan håller jag med om att barn från 7 år och uppåt vet mycket väl och kan titta ordentligt.